5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    PHDPD

altijd eerst wachtwoord invoeren voordat mail werkt

bij iMac OSX El Capitan 10.11.6, verzoekt het mailprogramma altijd na het opstarten voer wachtwoord in. Het IMAP en SMTP wachtwoord moet telkens opnieuw ingevoerd worden voordat emails binnen kunnen komen of verstuurd kunnen worden, wie weet de oplossing.

Bijdrager
    sedikit

Misschien heb je hier iets aan:

https://support.apple.com/nl-nl/HT204187

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 6 dagen geleden door sedikit.
    Bijdrager
    GoeieDag

Welke provider? De laatste weken is de Tele2 (Zonnet, Versatel) mailserver nogal van de leg, lijkt het.

Bijdrager
    MrBelloNLD

Oude ongebruikt wachtwoorden al eens uit je sleutelhanger verwijderd? Is bij mij wel eens geweest dat er voor 1 entry meerdere verschillende wachtwoorden waren opgeslagen (en dan kan ie niet goed kiezen)

Bijdrager
    PHDPD

thx, Mr BelloNLD, kan zijn dat het daar aan ligt. Maar als ik Mail start en open ” voorkeuren, dan zie ik bij IMAP wel een ingevuld wachtwoord staan, echter bij SMTP was telkens het wachtwoord verwijderd. Ik vul daar het wachtwoord telkens opnieuw in en tevens bij deIMAP typ ik het wachtwoord weer opnieuw in, nadat ik via het popup menu, ” bewaar” heb ge”enter” ed, lopen de mails binnen en kan ik ook uitgaande mails versturen.

Dit moet elke keer doorlopen als ik de OMAC opstart, erg lastig !!!

By the way: waar vind ik mij ” sleutelhanger” met wachtwoorden

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.