9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    McMacChris

Alternatieven voor geluid op MacBook.

Hallo,

Ik zit met het volgende probleem:

Het uiteinde van mijn koptelefoon is afgebroken in mijn MacBook. Probleem wat wel vaker schijnt voor te komen, vaak word er dan geadviseerd om met secondelijm aan de slag te gaan of fratsen met een paperclip. Ik heb (bijna) alles wel gedaan maar tevergeefs, ik krijg hem er niet uit en mijn Mac herkent het nog steeds als een koptelefoon waardoor ik dus geen geluid heb op mijn laptop.

Nu heb ik een converter gekocht (beeld only) zodat ik hem met mijn tv kan aansluiten, maar geluid zou ook fijn zijn. (noodzakelijk)

A Mac Utrecht vertelde mij dat ik hem moest opsturen en dan konden zij kijken of er wat aan te doen viel, maar toen ik vandaag die kabel ging halen bij HTR Veenendaal en het probleem aankaartte: ‘Daar kunnen wij ook niks meer aan doen dan (na ze met de ‘secondelijm’ oplossing waren gekomen) het zit namelijk bij het moederbord en dan zou je een nieuw moederbord moeten nemen’. Maar dat is geen oplossing want dan kan ik net zo goed een nieuwe MacBook gaan halen voor die prijs.

Hebben mensen misschien ervaring met hoe dit probleem alsnog op te lossen of wellicht een andere manier om aan geluid te komen zonder die input te gebruiken.. Of is het echt niet te verhelpen en moet ik een nieuwe MacBook gaan aanschaffen.

Ik hoop dat ik het probleem duidelijk heb kunnen schetsen, en er misschien iemand is die mij verder kan helpen.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Ernste

Een geluids’kaart’ via USB, zoals de iMic, maar er zijn ook andere (voorbeeld*) zou gewoon moeten werken, lijkt me. (In systeemvoorkeuren bij geluid aangeven dat je de iMic of andere gebruikt.)

* De leveranciers van deze alternatieven zeggen vaak niet dat hij werkt op Mac (dat weten ze volgens mij niet eens), maar het zou toch moeten werken, ook op Mac. Iemand?

Bijdrager
    McMacChris

Voor die 4.95,- kan ik het natuurlijk altijd proberen… Hopen dat het lukt. Maar zou fijn zijn als iemand er iets meer over kon vertellen?

Bijdrager
    McMacChris

Of iemand die iets over iMic kan zeggen? Het lijkt me dat dat het probleem gewoon oplost.. Ik kan bij systeemvoorkeuren gewoon iMic er op aan sluiten en dan boxen oid, ligt het aan mij of is die 39.99$ dan helemaal geen slecht idee?

Bijdrager
    rrkramer

iMic werkt hier ideaal, maar ik vermoed net als ernste dat zo’n €5,- USB geluidskaart ook wel werkt

Het lijkt me dat dat het probleem gewoon oplost.. Ik kan bij systeemvoorkeuren gewoon iMic er op aan sluiten en dan boxen oid, ligt het aan mij of is die 39.99$ dan helemaal geen slecht idee?

Ja

Bijdrager
    McMacChris

Oke bedankt voor de snelle en goede reacties! Ik ga hem vanavond bestellen en laat weten of het werkt (levertijd 2-3 weken). Misschien handig voor mensen die hetzelfde probleem hebben ;-).

Bijdrager
    Ernste

Er stonden er op Marktplaats veel meer van die dingen: trefwoorden: ‘usb geluid’ leverde een hele reeks op.

Bijdrager
    McMacChris

UPDATE: Vandaag iMic binnen gekregen, werkt allemaal prima dus het probleem is opgelost.

Aanrader voor iedereen, let wel op dat er nog 19,- invoerrechten op komen bij het ontvangen van het pakketje. (deze staan niet op de site).

Bijdrager
    rrkramer

let wel op dat er nog 19,- invoerrechten op komen bij het ontvangen van het pakketje. (deze staan niet op de site).

Let wel: de iMic wordt ook gewoon in Nederland verkocht, bijvoorbeeld bij A-mac hier. Of bij Apple zelf (hier).

Scheelt je toch weer de invoerrechten.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.