12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    jkazius

Alternatieven voor de apple dvd r schijven?

Vraagje tussendoor:

Ik schaam me diep, maar pas na 6 maanden in het bezit te zijn van een imac 17″ flatscreen ga ik mijn eerste dvd branden. Nu is mijn vraag, welke schijfjes kan ik het best gebruiken? Ik wil natuurlijk voor een dubbelte op de eerste rij… welke schijven hebben de beste prijs / kwaliteit verhouding?

Moderator
    Lucas Raggers

Ik heb 4 speed Princo’s. Verpakt in een spindle van 10 voor 24 euro (inclusief verzendkosten, gekocht op cdrwinkel.com). Geen problemen ermee ondervonden.

Bijdrager
    jkazius

…en je hebt net als ik een 17-inch iMac met superdrive en je gebruikt dvd-r en niet + neem ik aan….

Update:
    mmm…. das lekker…. bij die cdrwinkel moet je minimaal 40 euro bestellen… Bedankt voor de tip i.i.g. ik zoek wel even verder naar de princo schijfjes

Bijdrager
    Mmmarco

Misschien een beetje simpel, maar ik koop gewoon DVD-R bij de mediamarkt. Merk Sentinel. Vijf stuks voor rond een euro p/stuk geloof ik.. Zijn nu wel net stuk duurder geworden door f%^#ing belastingen erop. Weet niet wat ze nu nog kosten, maar waren de goedkoopste en werkten prima.

Bijdrager
    DesertDog

Het probleem met veel ‘goedkope’ schijfjes is dat ze niet op alle dvd spelers werken. (iets wat in mijn werk wel nodig is). Na verschillende merken geprobeerd te hebben, kwam ik uit bij de TDK DVD-R (DVD-R47AEA), wordt geleverd in jewel-case of dvd-box. Prijs ligt rond de 4 euro (ex btw). Deze werkt wel op bijna alle dvd spelers en ik heb nog nooit eentje weg hoeven te gooien omdat de schijf niet goed was.

Moderator
    unSOUND

Ik gebruik momenteel Nashua’s, 50 stuks op spindel voor 71 euro [incl.] via opus.nl

kijk hier maar eens: http://www.opus.nl/produkten.asp?pid=30

Bijdrager
    Roel van der List

:finderoud:

Het valt me op dat veel mensen alleen kijken naar de prijs van lege DVD-R’s, niet naar de kwaliteit. Voor mij telt een hoge COMPABILITEIT, dus een hoge uitwisselbaarheid als allerbelangrijkste reden om een DVD te kopen. Je hebt er niets aan als je de DVD’s die je brandt op andere DVD-spelers gaan haperen. Ik heb dit meegemaakt met Verbatim, Nashua en Imation DVD’s.
    Een goede uitwisselbaarheid wordt gegarandeerd met Maxell, Sony, Pioneer, TDK en Apple (!) DVD-R’s. Indien je belangstelling hebt, kan ik je de uitkomsten van een recente (duitse) test hierover bezorgen.

brand ze!
    Roel

Bijdrager
    goofyboy1

kijk eens op dvdshop.nl

goede service en niet te duur.
    heb laast 150st gekocht voor dat ze duurder werden.

m v g

Bijdrager
    jackgr

Ik had 10 stuks van nashua gekocht, ik heb er 8 weggegooid. Heel gek, onder de 34 minuten video ging het goed, maar als ik er meer op brandde ging het beeld blokken of bleef het stilstaan.
    Daarna that’s write gekocht, geen problemen, maar vergeleken met de apple cd-r’s die ik gebrand heb leken de kleuren wel wat fletser.
    Ik heb nog een partijtje verbatims die ik wil proberen, maar ik denk dat ik in de toekomst alleen die van apple ga gebruiken. Dan maar wat duurder.

Bijdrager
    hansbeen

Ik heb net 3 Nashua’s weg kunnen gooien, 1 deed helemaal niets, en 2 gaven problemen in mijn speler. Apple-schijf ging wel in 1x goed. Verder gebruik ik nu met volle tevredenheid Fujifilm DVD-R, 5 voor 13 Euro bij Staffhorst/RAF (net iets goedkoper dan Apple, die ze daar in Utrecht overigens niet meer verkopen).
    Verder vertelde ze bij Staffhorst/RAF dat de Nashua’s bij bosjes terugkwamen, dus die verkochtten ze niet meer. Ze hadden ook Mmore, maar de verkoper raadde mij om dezelfde reden die meteen af.
    Mischien dat die nieuwere dvd-spelers ook die goedkope-meuk dvd’s afspelen, voor meer compatibiliteit moet je toch wat meer geld uitgeven vrees ik.
    Kijk ook op http://www.macfreak.org/cgi/forums/topic.cgi?forum=1&topic=856

Bijdrager
    Steves lovechild
    ”hansbeen”

Ik heb net 3 Nashua’s weg kunnen gooien, 1 deed helemaal niets, en 2 gaven problemen in mijn speler. Apple-schijf ging wel in 1x goed. Verder gebruik ik nu met volle tevredenheid Fujifilm DVD-R, 5 voor 13 Euro bij Staffhorst/RAF (net iets goedkoper dan Apple, die ze daar in Utrecht overigens niet meer verkopen).
    Verder vertelde ze bij Staffhorst/RAF dat de Nashua’s bij bosjes terugkwamen, dus die verkochtten ze niet meer. Ze hadden ook Mmore, maar de verkoper raadde mij om dezelfde reden die meteen af.
    Mischien dat die nieuwere dvd-spelers ook die goedkope-meuk dvd’s afspelen, voor meer compatibiliteit moet je toch wat meer geld uitgeven vrees ik.
    Kijk ook op http://www.macfreak.org/cgi/forums/topic.cgi?forum=1&topic=856%5B/quote:d2cf3607c6%5D
    Hee Hans, we gaan toch niet uit andere clubs citeren, terwijl we al een uitgebreide inventarisatie hier hebben gehouden he? :wink:
    Wil je kwaliteit voor een schappelijke prijs, kijk dan eens bij opus.nl naar de 2 speed schijven van Mitsui. De meeste A-merken zijn duurder. Heeft uiteraard alleen zin als je een beetje grootverbruiker bent.

Welkom trouwens bij OSX.nl! Ik hoop dat hier al je vragen, wat mij betreft op videogebied-voor andere heb ik geen tijd-, op een leuke manier opgelost kunnen worden.
    SLC

Bijdrager
    KR1275

Om de 1 of andere reden verkoopt audioketen De Block de Maxell DVD-R (in groene case) voor E 2,95 per stuk! Ben vorige week maandag terug geweest om weer 10 te kopen voor nog steeds dezelfde lage prijs. De voorraad bleek ook weet te zijn aangevuld. Ik kan met deze Maxells op 1x branden, bij hogere snelheden gaat het fout. Ben erg tevreden met deze schijven, die elders rond de 5 euro per stuk kosten.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.