One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Mac Apps (Apple) » Alternatieven voor 32-bits Apps (zoals Dashboard apps)

Alternatieven voor 32-bits Apps (zoals Dashboard apps)

Profielfoto van whaha

whaha op 10 juni 2017 #

Ik wist niet goed in welk sub-forum dit thuis hoorde, want het betreft macOS (32-bits), Mac Apps (zoals Dashboard) en Apps (non-Apple) die daar mee werken.
Ik ben zelf een groot fan van Dashboard (als overlay) en gebruik het vaak voor het oproepen van buienradar, rekenmachine, notities, mijn pong clock, het weer, NS reisplanner, iStat en dergelijke. Nu zag ik zelf alleen dat Dashboard en veel apps die daar onderdeel van zijn, 32-bits apps zijn en dus niet bepaald toekomstbestendig zijn. Ik wil best kijken naar alternatieven, maar meestal vind ik apps die in de zijbalk zitten inferieur, omdat je dan eerst ‘vandaag’ moet selecteren en dan ook nog vaak moet scrollen. Lang niet zo snel als Dashboard.

Is er en/of komt er een 64-bits Dashboard?
Zit Dashboard nog in High Sierra?
Is er een buienradar voor in het berichtencentrum?
Wat zijn de ontwikkelingen op het gebied van andere 32-bits apps?

Profielfoto van Bugsy

Bugsy op 10 juni 2017 #

Ik dacht begrepen te hebben dat Dashboard verdwijnt. Ik gebruik het zelf nooit dus heb er niet echt op gelet, maar dat heb ik gelezen meen ik.

Toen ik met een mac begon heb ik wel zitten rondkijken of daar nuttige apps bij zaten, maar ik heb ze voor mij niet gevonden. De berichtenbalk vind ik overigens net zo nutteloos.

Buienradar bijvoorbeeld, heeft voor mij geen zin op een laptop, alleen op mijn telefoon. En ook andere “handige” functies, ik moet ze nog vinden. Maar goed, als jij er wel blij mee bent zal je inderdaad naar alternatieven moeten gaan lijken denk ik

Profielfoto van KarelWillem

KarelWillem op 10 juni 2017 #

Is er en/of komt er een 64-bits Dashboard?
Zit Dashboard nog in High Sierra?
Is er een buienradar voor in het berichtencentrum?
Wat zijn de ontwikkelingen op het gebied van andere 32-bits apps?

Nee
Nee
Nee
Geen

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 10 juni 2017 #

Dashboard zou nog als space geactiveerd moeten kunnen worden. Of dat in High Sierra ook nog zo is, weet ik niet; dat OS moet nog uitkomen.

Profielfoto van Waffle

Waffle op 10 juni 2017 #

Dashboard is ook nog als overlay te openen. Ik gebruik Dashboard ook erg veel, vind het jammer dat het eruit gaat.

QuickTime 7 wordt ook een gemis. Misschien dat ik zelf de upgrade naar High Sierra zo lang mogelijk ga uitstellen, dat deed ik ook toen Lion en Mountain Lion uitkramen. Ik bleef lekker op Snow Leopard, die was snel en stabiel en zonder poespas. Mavericks was weer een stuk beter, dus vanaf toen ben ik weer gaan meedoen. Je moet dan toch mee met de ontwikkelingen, maar hebt net iets langer om over te stappen.

Profielfoto van csteelooper

csteelooper op 11 juni 2017 #

Waffle op 10 juni 2017

Dashboard is ook nog als overlay te openen. Ik gebruik Dashboard ook erg veel, vind het jammer dat het eruit gaat.

QuickTime 7 wordt ook een gemis. Misschien dat ik zelf de upgrade naar High Sierra zo lang mogelijk ga uitstellen, dat deed ik ook toen Lion en Mountain Lion uitkramen. Ik bleef lekker op Snow Leopard, die was snel en stabiel en zonder poespas. Mavericks was weer een stuk beter, dus vanaf toen ben ik weer gaan meedoen. Je moet dan toch mee met de ontwikkelingen, maar hebt net iets langer om over te stappen.

Ik gebruik QuickTime 7 helemaal niet meer. Heb de Pro-versie er nog op, maar afgezien van een enkele trim per jaar doe ik er bijna niets meer mee. Wel jammer dat Apple het QuickTime-platform (of toch in ieder geval het stand-alone deel ervan) heeft laten vallen. Zowel MacOS als iOS zitten onder de motorkap vól met (op) QuickTime (gebaseerde) componenten, maar dé moeder ervan (QuickTime (Pro)) gaat er uit omdat-ie 32bit is. En dat ik ‘m niet gebruik, wil niet zeggen dat er geen handige functies inzitten. Ik sta op het punt om een nieuwe iMac te bestellen. Die wórdt nog geleverd met Sierra (10.12), dus ik zóu QuickTime nog heel even kunnen gebruiken, maar gezien het feit dat alles in die iMac zo hagelnieuw is, wil je uiteindelijk ook vól gebruik ervan kunnen maken. En dat gaat uiteindelijk pas met High Sierra, dus dat is wat er uiteindelijk ook op komt… Ik heb de idee dat High Sierra is geschreven met de nieuwste Macs in gedachten, net zoals elke versie van MacOS/OS X die nét na de release van een lijn uitkwam.

Profielfoto van whaha

whaha op 19 juni 2017 #

Voor de mensen die de beta hebben: Zit Dashboard in High Sierra?

Over dit topic

Gestart op 10 juni 2017 door whaha

Laatste reactie door whaha

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?