21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:

Bijdrager
    nollep

Alternatief voor Transmission

Sinds ik El Capitan heb geïnstalleerd ben ik niet meer tevreden over de werking van Transmission. Bij uitloggen blijft het programma regelmatig hangen en bij afsluiten van mijn iMac moet ik regelmatig geforceerd afsluiten.

Nu ben ik op opzoek naar een alternatief voor Transmission met dezelfde functionaliteit (o.a. het gebruik van Magnet Links) en moet natuurlijk werken op 10.11.1 .

Bijdrager
    bbqwerty

Ik ben erg te spreken over Bitlord. Gebruik het eigenlijk al sinds mijn Windowstijd en ben er nooit meer vanaf gestapt. Wel vind ik versie 1.2.0 een stuk fijner dan de nieuwste versie. Of het werkt op El Capitan, weet ik even niet zo snel. Ik test het vanmiddag voor je uit, of je moet het zelf even proberen!

Succes;)

Bijdrager
    penseel

Let op je krijgt er gratis MacKeeper bij, dat is helemaal fout.:mrgreen:

Bijdrager
    SMTR

Ik heb af en toe dezelfde problemen, gebruik uTorrent naast transmission….

Bijdrager
    poing

Ik deed laatst een schone installatie van El Capitan en installeerde uTorrent daar bleek dus malware in te zitten dus die valt voor mij zo wie zo af, Transmission werkt bij mij perfect.

Bijdrager
    essiw

Probeer Transmission eens opnieuw te installeren? Ik heb er namelijk geen last van, ook heb je groot kans dat als dit een probleem is waar veel mensen last van hebben het in de volgende update opgelost wordt.

uTorrent is volgensmij het meest bekende alternatief van Transmission.

Bijdrager
    Zakske

Transmission is zo ongeveer de enige “cleane” BitTorrent client, bij al die andere krijg je troep waar je niet om gevraagd hebt of zelfs een stoere Bitcoin miner. El Capitan is redelijk nieuw, dus ik zou gewoon wachten tot er een update voor Transmission is.

Bijdrager
    nollep

Bedankt voor de reactie’s. Ik zal nog ff geduldig afwachten tot er een update van Transmission is.

Bijdrager
    App69

Bittorent?

Bijdrager
    Koning Frank
    Zakske op 30 oktober 2015

Transmission is zo ongeveer de enige “cleane” BitTorrent client, bij al die andere krijg je troep waar je niet om gevraagd hebt of zelfs een stoere Bitcoin miner. El Capitan is redelijk nieuw, dus ik zou gewoon wachten tot er een update voor Transmission is.

Wat? Dat is echt volstrekte onzin. Transmission is kennelijk de enige cleane client die jij kent. Er zijn legio open source BitTorrent clients, denk aan Deluge (gebruik ik zelf) of qbittorrent.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  Koning Frank.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  Koning Frank.

Bijdrager
    Zakske
    No_Name op 30 oktober 2015

Dat is echt volstrekte onzin. Transmission is kennelijk de enige cleane client die jij kent. Er zijn legio open source BitTorrent clients.

Ik bedoelde dat er in bekende BitTorrent clients vaak mal/crapware of reclame zit, maar er bestaan er inderdaad honderden. Probleem is dat die niet erg bekend zijn, en de meeste mensen gaan dan voor die shitty client die iedereen gebruikt. Kijk maar naar de alternatieven die hierboven genoemd worden; Bitlord (adware) plus uTorrent (Bitcoin miner, tegenwoordig volgens Google een virus), en verder helemaal niks.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  Zakske.

Moderator
    Night

Ik heb hier ook een Macbook pro met Transmission en El Capitan. En het draait als een trein; foutloos, probleemloos en razendsnel. Het voordeel van Transmission is ook dat het een heerlijk licht programma is met relatief weinig geheugendruk t.o.v. andere torrent-downloaders. De enige vergelijkbare kandidaat is µTorrent, maar daarvan vind ik de interface outdated.

1) Welke versie Transmission gebruik jij?
    2) Scheelt het als je alles van Transmission eens verwijderd en het geheel fris installeert?
    3) heb je de laatste El Capitan combo updater al eens over je huidige systeem heen geïnstalleerd. Hierdoor kunnen wat onderliggende foutjes rechtgestreken worden die wellicht ook een gunstig effect op je Transmission installatie zouden kunnen hebben.
    4) Heb je al een wat standaard trucjes geprobeerd? Ik noem een ‘opstarten in Safe Mode’ en ‘een andere gebruiker aanmaken en het nogmaals proberen’ om er maar een paar te noemen.
    5) Je zou de 2.50 beta 1 eens kunnen testen en kijken of je problemen daarmee verholpen worden:
    http://transmission.en.uptodown.com/mac/download/25091

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    flierefluiter

Ik gebruik Vuze.

Bijdrager
    sedikit

Deze eerdere versie van Bittorrent (7.3.5) is nog “schoon” (als hij tenminste aan de Systeem Eisen voldoet….) :
    http://www.oldapps.com/mac/bittorrent.php

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  sedikit.

Bijdrager
    nollep

@night: Waar kan ik de combo update voor El Capitan vinden?

Bijdrager
    IGBA

Het viel me een paar weken geleden op dat de downloads van Transmission moeilijk op gang kwamen, vooral bij torrents met weinig seeds. Startte ik op zo’n moment qtorrent op, dan lukte het daarmee wel. De interface van qtorrent is niet zo denderend, maar de app werkt naar mijn idee beter dan Transmission.

Bijdrager
    Timm

utorrent heeft die last van mallware?

Bijdrager
    Timm

Bijdrager
    sedikit

@igba, ik ben zeer tevreden over Transmission, maar hij komt langzaam op gang. Even afsluiten/herstarten is dan de oplossing.
    @timm, die utorrent heb ik een een tijdje geleden ook geprobeerd. Maar utorrent deed zo vreemd, dat ik hem eraf gegooid heb. Of dat wegens malware kwam, weet ik niet. Als je googlet op “utorrent malware” schijnt dat wel het geval te zijn:
    https://goo.gl/kiYm5x

Bijdrager
    IGBA
    Timm op 31 oktober 2015

Yes.

Bijdrager
    SunKeeper
    nollep op 31 oktober 2015

@Night: Waar kan ik de combo update voor El Capitan vinden?

Niet. Die kun je pas krijgen als 10.11.2 officieel te krijgen is.

Met de combo-update kun je dan van 10.11.0 naar 10.11.2 zonder 10.11.1 te hoeven installeren.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.