16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Johnyw

Alternatief voor Toast

Is er eigenlijk een goed alternatief voor Toast ?

thx

Johny

Bijdrager
    Vtenvoorde

Deze bijvoorbeeld:
    http://burn-osx.sourceforge.net/

Of via de ingebouwde brandfunctie is OSX

Bijdrager
    R-Flow

Disk Utility en de Finder. Weet niet in hoeverre Burn iets toevoegt aan die twee, want volgens mij worden gewoon de Mac OS X frameworks gebruikt?

En tja, Toast Titanium is een zeer compleet programma. Voor welke functies zoek je precies een tegenhanger? Als je bijv. puur data en muziek wil branden zijn de Finder en iTunes voldoende.

Bijdrager
    sedikit

“Dragon Burn”. Kreeg een tijd geleden in MacFan een zeer goede recensie. Enig nadeel eventueel , de systeemeisen gaan t/m Tiger:
    http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/19061

Moderator
    unSOUND
    ”Johnyw”

Is er eigenlijk een goed alternatief voor Toast ?

Goed alternatief ?

Nee.

Maar laten we eerlijk zijn, jij zoekt geen GOED alternatief, jij zoekt een GOEDKOOP alternatief.

En die zijn er wel. Maar denk er om dat ze niet voor niets goedkoper zijn.

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=410089#410089
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=40405
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=35588

Bijdrager
    Johnyw

Neen hoor Unsound, ik ben wel degelijk de rechtmatige eigenaar van Toast, netjes aangekocht in een apple retail store.
    Maar kijk, als ik Toast (versie 9) aan heb staan, weigert mijn Mac onder andere de +R schijven ! Zet ik Toast uit, dan komen ze netjes op de desktop !!

En dan nog iets, als ik met met CleanApp Toast wil verwijderen lukt dit niet !!
    en kijk eens met wat Toast volgens deze applicatie in verband staat: ziet er allemaal erg raar uit als je het mij vraagt !!!

Bijdrager
    TRML

Misschien moet je die CeanApp maar eens als eerste weg gooien :evil: Totaal zinloos dat programmatje.

Moderator
    unSOUND
    ”Johnyw”

als ik Toast (versie 9) aan heb staan, weigert mijn Mac onder andere de +R schijven ! Zet ik Toast uit, dan komen ze netjes op de desktop !!

Of een schijf wel of niet op je desktop komt te staan heeft niks te maken met welk programma je gebruikt, dat is gewoon een instelling die je kunt aanpassen in de Systeemvoorkeuren.

Bijdrager
    Johnyw
    ”unSOUND”
    ”Johnyw”

als ik Toast (versie 9) aan heb staan, weigert mijn Mac onder andere de +R schijven ! Zet ik Toast uit, dan komen ze netjes op de desktop !!

Of een schijf wel of niet op je desktop komt te staan heeft niks te maken met welk programma je gebruikt, dat is gewoon een instelling die je kunt aanpassen in de Systeemvoorkeuren.

Ja sorry hoor, dat weet ik wel, maar heb het daarnet eens uitgetest en ik blijf erbij. Toast aan, DVD+R gaat er na een minuutje of zo vanzelf weer uit ! Toast niet aan, dan vraagt de finders netjes wat er moet gebeuren !!

Moderator
    unSOUND

Dan moet je het zelf weten. Ik weet zeker dat het niet aan Toast ligt, je moet gewoon instellen dat hij de schijf altijd opent met Finder, meer niet. Maar als jij voet bij stuk wilt houden en wilt wegrennen naar een ander programma, ga vooral je gang.

Bijdrager
    Johnyw
    ”TRML”

Misschien moet je die CeanApp maar eens als eerste weg gooien :evil: Totaal zinloos dat programmatje.

Ben er anders dik tevreden van : hoe verwijder je anders een programma en alle bestanden daarvan , als die overal rond geplaatst zijn en er geen uninstaller voorhanden is ?

Moderator
    unSOUND

Niet. Het is namelijk zinloos, en vaak verwijderd het veel te veel… Zie immers je eigen screenshot.

Bijdrager
    Johnyw

Dus blijven al die overbodige bestanden maar ergens rondhangen. Strookt niet erg met mijn gevoel van “alles netjes opkuisen” !
    Op de duur zit je zo toch met een pak rommel. Hoe vind je al die ongebruikte bestanden ?

Bijdrager
    sven-

Een pak rommel met een totale bestandsgrootte die erg klein is en niemand in de weg staat. Als jij dat weg wilt hebben zit je waarschijnlijk met je hoofd nog teveel in de Windows wereld.

Moderator
    unSOUND

Probleem zit voornamelijk tussen je oren. JIJ vind dat die bestanden daar niet horen… OS X heeft er echter totaal geen last van, en dat is degene die het werk moet doen, niet jij. Rommel geeft het nooit, want het gaat om bestanden die niet in je thuismap staan, en in de library mappen heb je niks te zoeken. Daar komt bij dat als je ooit, om wat voor reden dan ook, die software weer gaat gebruiken, al je instellingen gelijk weer goed staan. Die zieke drang om je te bemoeien met OS X heeft mensen mensen in de problemen gebracht dan die losse bestandjes ooit zullen doen…

Bijdrager
    Johnyw

Ok, weeral iets bijgeleerd:)

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.