7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    SantaCLW

Alternatief voor Time Capsule

Hallo,

Ik heb onlangs een nieuwe 500 Gb externe drive gekregen. Nu vraag ik me af of er een goedkoop alternatief is voor timecapsule. Dus bijvoorbeeld een niet Apple router waar ik de harde schijf op kan aansluiten en dan toch time machine kan gebruiken. Ik wil de schijf dan ook graag gebruiken in Vista. Is het dan ook mogelijk om grotere bestanden tussen Vista en OSX uit te wisselen. Nu is volgens mij alleen FAT 32 uitwisselbaar maar dat gaat maar tot 4 GB bestanden en dat is net te klein voor image-files.

Bedankt voor de tips!

Bijdrager
    Nietzman

Time Machine kun je sowieso vergeten op NTFS of FAT32.

Bijdrager
    Ikreisrond

Het is dan toch een netwerkschijf?

En als ik het goed begrijp gaat het om een alternatief voor een Airport Extreme, niet een Time Capsule…

Enfin, ik weet er geen die net zo makkelijk zijn en (veel) goedkoper en dual-band…

Bijdrager
    Cenobyte
    ”SantaCLW”

Ik heb onlangs een nieuwe 500 Gb externe drive gekregen. Nu vraag ik me af of er een goedkoop alternatief is voor timecapsule. Dus bijvoorbeeld een niet Apple router waar ik de harde schijf op kan aansluiten en dan toch time machine kan gebruiken. Ik wil de schijf dan ook graag gebruiken in Vista. Is het dan ook mogelijk om grotere bestanden tussen Vista en OSX uit te wisselen. Nu is volgens mij alleen FAT 32 uitwisselbaar maar dat gaat maar tot 4 GB bestanden en dat is net te klein voor image-files.

Nee, niet mogelijk. Time Machine kan (logischerwijs) alleen met Mac volumes omgaan, dus lezen met Vista is er niet bij. Ook compleet niet nodig volgens mij…

Bijdrager
    superluuk

http://pcwizcomputer.com/weaksauce12/?p=902

of je kan NTFS via macfuse en ntfs 3g via mac werkend krijgen….

kan je hem niet gewoon aan de mac hangen onder NTFS? of je delete windows en installeerd ubuntu ;)

Bijdrager
    Cenobyte

En dan straks backuppen via allerlei toeters en bellen naar een (niet ondersteunde) NTFS partitie en daar ook nog een beetje met Windows op rommelen? Dan straks niet mekkeren dat je backup mislukt is he? :P

Bijdrager
    SantaCLW

Bedankt voor de reactie.
    Kan ik een Airport extreme kopen en daar een usb disk aanhangen. Ik vraag me af of ik deze dan als NetwerkShare kan gebruiken en een gedeelte kan formateren voor gebruik met Time Machine.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.