6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Ruben

Alternatief voor MS Publisher?

Ik zoek een eenvoudig maar goed bruikbaar programma om een “tijdschrift” te maken. Voor mijn “switch” gebruikte ik hiervoor voornamelijk MS Publisher vanwege de mogelijkheden en de eenvoud.

Ik weet dat ik voor dit soort software Versiontracker etc kan gebruiken, maar ik zoek meningen van gebruikers, niet de praatjes van de personen die de software gemaakt hebben.

Ik wil dus een eenvoudig “blaadje” maken, maar wel een beetje makkelijk de layout kunnen bepalen, dus meerdere kolommen, plaatjes erin etc. Ik heb geen boodschap aan “mailmerge”, “color management”, “import en export” functies en meer van dat soort zaken. Als het er in zit, prima, als het maar niet “in de weg” zit.

Wie oh wie heeft er goede tips / suggesties. Het maakt niet zoveel uit of het payware of shareware is. Als het allemaal door gaat wordt het toch door een ander betaald.:-P

Bijdrager
    tijs

Adobe Pagemaker, nadeel is wel dat het onder classic draait

Bijdrager
    Deskman

Er zijn mensen die hiervoor Word gebruiken of Appleworks. Op zich zijn er dan zat mogelijkheden, maar niet zo opmaakgericht als Publisher. Wat overigens een onwaarschijnlijk K-proramma is als je er nog mee naar een drukker wil. Het is volledig niet-uitwisselbaar. Anders ben je op de Mac al snel overgeleverd aan InDesign, XPress en dergelijke. Echte alternatieven zijn er voor zover ik weet niet.

Bijdrager
    Paul_B
    ”Deskman”

Echte alternatieven zijn er voor zover ik weet niet.

STOP!
    Kennen jullie Ragtime Solo? Blijkbaar niet.
    Pracht pakket, alles in het nederlands en gratis voor niet-commercieel gebruik. Sinds 2 weken (ofzo) eindelijk ook in een X versie en ik zou zeggen: probeer het uit. Kijk hier.

Bijdrager
    Deskman

Toen RagTime voor OSX uitkwam is er hier een en ander over geschreven, maar de server lag toe steeds plat of was te druk. Ik ben benieuwd (sta het nu te downloaden…) Zou een welkome aanvulling zijn voor veel ‘blaadjesmakers’ bij clubs en verenigingen.

Bijdrager
    Bert
    ”Deskman”

… maar de server lag toe steeds plat of was te druk.

Ik was nog redelijk op tijd, maar e.e.a. zegt wat over de mogelijkheden van het pakket.
    Daarnaast is het bij gelegenheid voor PC-gebruikers wellicht (weer) een reden om over te stappen naar ’n Mac:wink:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.