10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    riji

Alternatief voor Microsoft Remote Desktop (windows scherm op mac)

Ik wil in mijn imac (EC) toegang hebben tot het scherm van de windows partitie op mijn mac mini (htpc).
    Volgens mijn ervaring werkt Microsoft Remote Desktop echter niet met een W10 Home versie.
    Als alternatief dacht ik aan Teamviewer, maar misschien is er voor mijn situatie met beperkte noden, een beter alternatief
    (enkel lokaal delen van 1 windows scherm op 1 toestel met 1 mac)?

Bijdrager
    LighScan

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Installeer een VNC-server onder Windows, dan kun je met elke VNC-client (waaronder de ingebouwde van OS X) erop kijken.

Bijdrager
    riji

Beiden bedankt,
    Teamviewer lijkt toch een stuk gemakkelijker.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik heb me nooit in TeamViewer verdiept, maar VNC is makkelijk genoeg: één keer de server installeren, aanzetten en eventueel aan de instellingen prutsen, en je kunt er zo op inloggen. Eén voordeel is in elk geval dat als de client (dus op de computer waar je ook echt achter zit) je niet bevalt, je zo een andere kunt pakken.

Bijdrager
    riji

Dag Jakko,
    Ik heb NoMachine geprobeerd en terug verwijderd.
    Sindsdien krijg in echter op de mac bij het inlogscherm een tweede mogelijkheid “Andere”, waar ik dan een user naam en wachtwoord zou kunnen ingeven.
    Ik weet echter niet hoe ik terug kan keren naar de vroegere toestand (met mezelf als enige gebruiker)?

update: ik heb “Andere” kunnen verwijderen met deze opdracht:
    sudo defaults write /Library/Preferences/com.apple.loginwindow SHOWOTHERUSERS_MANAGED -bool FALSE

Nu ga ik het toch maar bij Teamviewer houden.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 12 maanden geleden door  riji.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik krijg een beetje de indruk dat jij het nooit kunt houden bij wat er al op je computer staat:) Elke Mac heeft standaard software aan boord om te kunnen verbinden met een andere computer waarop een VNC-server draait en het scherm daarvan over te nemen. Je hebt niks anders nodig dan (als ik het me goed herinner — het is al een aantal jaar geleden dat ik dit nog wel eens gebruikte) de Finder, waarin je op ⌘K drukt en in het venster dat verschijnt, als serveradres opgeeft:

vnc://

gevolgd door het IP-adres of the lokale hostnaam van de computer. Hierna start het programma Schermdeling en zal proberen te verbinden — klaar.

Je kunt dat trouwens ook met de hand opstarten; het is te vinden in Macintosh HD/Systeem/Bibliotheek/CoreServices/Applications.

Bijdrager
    riji

Ik gebruik deze wijze van schermdeling voor mijn mac met mijn mac mini os x, maar met een windows pc lukt mij dit niet (ik ben daar overigens mee begonnen).

Bijdrager
    Mister Blobby

Alternatief…

http://cord.sourceforge.net

Aanvulling:
    Oeps: werkt niet op EC!

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 12 maanden geleden door  Mister Blobby.

Bijdrager
    riji

Toch bedankt

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.