23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:

Bijdrager
    feek

Alternatief voor LG UltraFine 4K‑display

Ik was benieuwd of iemand een goed alternatief voor het LG UltraFine 4K‑display heeft.
    Mijn wensen:
    – USBC -> en dus opladen van MacBook Pro moet mogelijk zijn via scherm
    – Maximaal 24″
    – “retina” resolutie

Ik heb nog niets gevonden. Hopelijk levert Apple in de toekomst ook nog kleine schermen…..

Bijdrager
    Shmoo

Waar moet je eigenlijk op letten qua specs om te bepalen of een monitor ook je MacBook kan opladen?

Dit?

Bijdrager
    feek

Volgens mij vooral ook het Wattage dat geleverd wordt via de USB poort, minimaal 60W voor een 13″ Macbook Pro (die ik heb) en 85W voor een 15″. Is dat niet USB 3.1 (Gen2, type-c, 10Gb/s)

Bijdrager
    feek

Die poorten worden meestal gemarkeerd door het bliksem tekentje (Thunderbolt 3 plus laden).

Moderator
    Night

Bijdrager
    feek

@night, geen ruimte voor, max 24″

Moderator
    Night

Bijdrager
    feek

volgens mij geen USB C en geen “retina”

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Als je 4k in een 24 inch formaat wilt is er niet veel keus. Logisch, de voordelen van 4K vallen een beetje weg op 24 inch. Je hebt niet of nauwelijks meer werkruimte en de extra scherpte is overkill. Ik heb zelf een 27 inch  4K monitor en die is superscherp. Met die resolutie kan je makkelijk naar een groter formaat, zoals 28 of 30, en dan nog zal je het beeld als superscherp ervaren. En je hebt meer werkruimte, je kan je beeldscherminstellingen zo aanpassen dat je meer ziet, zonder dat alles zo klein wordt dat je het niet meer kan lezen. Het lijkt mij logischer om wat meer ruimte vrij te maken voor een fatsoenlijke monitor dan een 24 inch te kiezen.

Bijdrager
    Shmoo

Het 4K scherm in de iMac zit er voor 🥓 en 🥕 in. 😁

Bijdrager
    feek

LOL @shmoo, ja zelfs die keuze heb ik serieus overwogen (maar is ongeschikt voor modus Doelbeeldscherm).

@eagerb0bnerd een 27″ is echt te groot, ik hem mijn 27″ iMac niet voor niets de deur uit gedaan. Het scherm hoeft voor mij ook niet 100% retina te zijn (maar de resolutie van mijn oude iMac was te laag, in vergelijking met mijn retina MacBook Pro).

Ik moet maar eens gaan kijken of ik deze ergens live kan bekijken Samsung LS24H850QFUXEN

Moderator
    Night

Ohhh, dus UXGH of QHD was ook goed … Ja, dan is de Samsung een mooi ding met juiste prijs/kwaliteit verhouding. (Zeker als je beseft dat een vergelijkbare BenQ SW240 bijna het dubbele kost)

Bijdrager
    feek

Vandaag bij de Mediamarkt langs geweest, maar geen van de schermen (HD) daar voldeed aan mijn wensen. Nadeel is dat de schermen daar constant bewegend beeld hebben, dan lijkt het soms redelijk OK, maar zodra er een “still” was, zag je zo duidelijk de pixels en dus onscherpte ten opzichte van ee retina scherm. Voor video / gaming zijn die schermen wel OK, maar ik gebruik mijn scherm voornamelijk voor grafisch werk.

Ook Amac had geen LG UltraFine 4K‑display meer ergens op de schappen in het magazijn liggen:( ook niet geopend.

Kortom wachten op de nieuwe lichting schermen, al dan niet van Apple.

Bijdrager
    TheBigZ

Die Asus vond je niks?

Bijdrager
    feek

@thebigz;)

Ver buiten budget …

Bijdrager
    MevalonicAcid

Mijn doel was ook een 24-25″ ‘retina’/hoge ppi te kopen (Dell had er eentje), maar ben uiteindelijk uitgekomen bij een LG 27UK850-W – 4K IPS. Het is amper een verschil van 25->27″ en een pracht van een scherm.

Moet enkel onder doen voor het 5K iMac scherm ernaast…;)

Bijdrager
    feek

Er is hoop er is een LG Ultrafine 23″ gevonden:)

Bron

Bijdrager
    Shmoo

Tweedehands neem ik aan?

Bijdrager
    feek

YES!!!!

Naast nieuwe MacBook Pro en iMac modellen ook de nieuwe Ultrafine!

https://www.apple.com/shop/product/HMUA2/lg-ultrafine-4k-display?fnode=4c

Nu met twee USBC poorten waarmee je kunt laden. Nu ook 85W laden (was voor de 21″ 65W)

Bijdrager
    MevalonicAcid

@60 Hz?

Bijdrager
    feek

Speel geen spelletjes:) en is gelijk aan vorige 27″ en 21″ modellen. Heb ik niemand over horen klagen in de reviews.

Bijdrager
    Shmoo

En voor maar een klein beetje meer geld had je een mooie tweedehands Thunderbolt display gehad. 🃏😊

https://www.marktplaats.nl/a/computers-en-software/desktops-apple/a1279123778-apple-thunderbolt-display-27-inch.html

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.