22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:

Bijdrager
    Vodka

Alternatief voor KNIPPR?

Ik gebruik al heel lang KNIPPR om televisie te kijken op mijn Apple TV. KNIPPR gaat echter stoppen per 31 mei. Zijn er aanbieders die je TV laten kijken op een Apple TV? En dan bedoel ik niet kijken via AirPlay, dat is veels te omslachtig.

• Dit onderwerp is gewijzigd 7 maanden, 3 weken geleden door  Vodka.

Bijdrager
    Shmoo

Nee

Bijdrager
    Brombeer

Toen hier de bloemist ging sluiten hing er een briefje op de deur waar ik elders voor mijn plantaardige geslachtsdelen terecht kon.

Verwijst Knippr niet naar alternatieven?

Moderator
    Mac Daddy

Wel jammer om te horen dat Knippr stopt.

https://www.consumentenbond.nl/online-tv-kijken

NLZiet komt denk ik het meeste in de buurt.

Bijdrager
    SimondeBoer

Er gaan geruchten dat Ziggo met een AppleTV app komt, ik wacht op een alternatief van KPN…

Bijdrager
    Vodka

KNIPPR verwijst niet naar alternatieven. Krijg ook niet de indruk dat die er direct zijn

Bijdrager
    Macfannijmegen

Vervelend, gebruik het al aan paar jaar icm een Apple TV 4 (we hebben geen kabel aansluiting) en dit is de beste oplossing om tv/netflix/youtube te hebben op een manier die iedereen (zelfs mijn schoonmoeder) snapt!

Sinds begin dit jaar een Apple TV 4K + LG OLED en ik moet zeggen, zelfs de “high-end smart tv” is toch een stuk minder gebruiksvriendelijk dan de Apple TV:) Ik vond het (als het goed werkte, dit was meestal, maar zeker niet altijd) ideaal!

Hopelijk komt er snel een alternatief!

Bijdrager
    Shmoo

Waarom is dat, dat Apple-fanaten altijd denken dat de wereld bestaat om producten en diensten voor hen te maken terwijl ze nooit kunnen beseffen dat ze maar 35 man stek zijn en dat niet voldoende is om iets voor te maken. T-Mobile geeft zelf toch al aan dat ze te vroeg met dit zijn begonnen en dat de ‘gewone’ Nederlander er heelmaal nog niet klaar voor is en op zit te wachten.

Bijdrager
    Marcel

Het is niet op Apple TV maar Digitenne gaat maart-april over op HD zenders en komt met kastje met HDMI aansluiting. Misschien als alternatief voor zonder kabel.

Bijdrager
    drsentertainment

Ook ik ben verknocht aan Knippr via Apple TV. Naast beeldkwaliteit is vooral alles met één gebruiksvriendelijk device te ontsluiten een verademing (Videoland, Netflix, Knippr, Youtube, etc)
    Qua TV kijken (en terug kijken) weer terug bij af. Ik had hierom speciaal een internet only abbo😉

Nu wachten op een redelijk alternatief, al heb ik weinig hoop…

Moderator
    Mac Daddy

Maar zoals ik al eerder zei.

NLZiet is niet een goed alternatief? Of KPNPlay? (Voor die laatste hoef je geen KPN abonnement te hebben) Ik heb het nu nog niet, maar wil ook wel ooit zonder ‘normaal’ tv abonnement verder.

Bijdrager
    jorikcaljouw

NLZiet en KPN Play kun je via AirPlay wel op een Apple TV krijgen, maar ik wil TV kunnen kijken zonder dat m’n iPhone of iPad het door moet sturen naar de TV… hier ook een KNIPPR gebruiker, die de interface van KNIPPR niet fantastisch vond, maar wel beter dan de iTV kastjes die ik van OnsNet, T-Mobile Thuis (/Vodafone Thuis) en KPN heb gebruikt…

Moderator
    Mac Daddy

Aha, dus die andere diensten hebben geen native app.

En hoe zit het inmiddels met de standaard NPO Apple tv app? Die is er al toch? Het vervangt niet een heel tv abonnement, maar daarmee kan je wel live tv kijken toch?

Bijdrager
    jorikcaljouw

Nope, ook NPO heeft geen Native Apple TV app:

http://help.npo.nl/vragen/16504

Bijdrager
    Marcel

Is echt digitenne geen oplossing ? Je heb dan geen kabel nodig en er zijn buitenantennes voor. Kosten geloof bij elkaar € 20 per maand

Moderator
    Mac Daddy

Het mooie aan Knippr is uiteraard dat je alleen een Apple TV bij je tv hebt staan en het via internet binnenkomt.

Met Digitenne heb je een extra kastje erbij en komt het uit de lucht. Onze ervaring hier in huis was ook niet honder procent positief. Het is leuk dat ze nu met HD komen, maar het signaal kan enorm storen. Daarbij hebben wij behoorlijk wat kastjes en antennes versleten, want die gaan weleens stuk.

Bijdrager
    jorikcaljouw

Digitenne is zeker een alternatief, veel TV’s kunnen dat ontvangen zonder extra kastje, maar bij mij is een goede buitenantenne dan wel echt nodig. Ik heb het een tijdje geprobeerd, maar had met een binnenantennne veel te vaak storing.

Nu heb ik alleen stroom en netwerk-kabel naar m’n TV (en daaraan vast een Apple TV via TotalMount Pro) en die netwerkkabel is via een (niet meer-) loze leiding netjes weggewerkt naar de meterkast.

Ook heb ik m’n TV afstandsbediening al een tijdje niet meer aangeraakt, want aan- en uitzetten lukt met de Apple TV afstandsbediening, volume ook en natuurlijk ook het navigeren op de Apple TV zelf.

Bijdrager
    SvS

<p class=”cite”>Marcel op 22 maart 2018 om 13:23</p>
    Is echt digitenne geen oplossing ? Je heb dan geen kabel nodig en er zijn buitenantennes voor. Kosten geloof bij elkaar € 20 per maand

Je betaalt eenmalig voor antenne. En naar enkel NPO zenders kun je gratis kijken. Voor mensen die alleen actualiteiten willen kijken plus netflix/videoland ernaast is dat een prima oplossing. Voor alle andere zenders erbij moet je inderdaad abonnement op Digitenne nemen. Maar hier is het grote nadeel dat als het regent, de beelden blokkerig worden. Kortom, geen fastoenlijk TV bij slecht weer. Dus niet ideaal. Dus airplay en iOS NPO app kan ook. Maar ideaal? Nee.

Bijdrager
    drsentertainment

Uniq selling point: met 1 device en live TV kijken en terug kijken en VOD services (en meer). Met de Apple TV en Knippr alles dus met 1 device.
    Nu zal er waarschijnlijk weer een tweede device gebruikt moeten worden on TV te kijken….

Bijdrager
    Vodka

Zijn er ervaringen met Youphone TV thuis? Wel een extra kastje, niet ideaal dus, maar wel via WiFi op je tv aan te sluiten.

https://www.youfone.nl/tv/tv-thuis-youfonetv

Bijdrager
    Wijtze

Heb zelf net een Tele2 abbo afgesloten, voor 8euro p/m heb je 20 TV-zenders. Inderdaad wel een extra kastje, maar hij is verbazingwekkend snel zeker in vergelijking met die van Ziggo.

Bijdrager
    Vodka

Er is licht aan het einde van de tunnel …

NLZIET komt deze lente nog naar Apple TV

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.