12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    nigelllv

Alternatief voor iTunes Match ?????

Hallo,

ik heb een vraagje.
    ik heb zojuist een Macbook gekocht. deze wil ik vooral voor studie gebruiken, en mijn iMac die ik thuis heb staan voor privé. maar ik zou het fijn vinden om mijn muziek in itunes op beide apparaten te hebben. ik ken het itunes match al, maar ik vind het zonde om daar 25 euro pj voor neer te tikken.

het enige wat ik eigenlijk wil, is dat de muziek die in mijn bibliotheek op mijn iMac staat, ook in mijn itunes op mijn macbook komt.

weet iemand hier een alternatief voor?

is het ook mogenlijk om de ‘grondmap’ waar je itunes bestanden in staan, zoals muziek etc , om die map in dropbox te zetten, dat ik dat doe?

ik hoor graag jullie tips!

Bijdrager
    Yggdrasil

Da’s ongeveer € 2,- / maand. Bij Dropbox moet je ruimte ‘sparen’ of kopen dus je bent even duur uit hoor. Anders zet je gewoon je iTunes map op je MacBook (Pro). Dat heb ik ook gedaan zodat ik overal mijn bibliotheek heb.

Bijdrager
    nigelllv
    Yggdrasil op 03 juni 2013

Anders zet je gewoon je iTunes map op je MacBook (Pro). Dat heb ik ook gedaan zodat ik overal mijn bibliotheek heb.

hoe bedoel je dat ?

Bijdrager
    wdele

Je kunt misschien aan je router een NAS hangen en zo muziek delen via iTunes?

Bijvoorbeeld:

(zoveel als je nodig hebt) GB NAS
    Al je muziek daarop zetten
    Op allebei je computers naar iTunes > Settings > Geavanceerd
    Dan kun je Locatie map ‘iTunes Media’ naar je NAS verwijzen

Misschien is dat een idee? Volgens mij hoef je dan niet per se op je thuisnetwerk te zitten… maar ik kan het fout hebben:(

Bijdrager
    bitsflew

BitTorrent Sync is ook een mogelijkheid om twee mappen op verschillende computers met elkaar te synchroniseren.
    Voordeel, geen centrale server en geen extra kosten.

Bijdrager
    Yggdrasil

@ Nigel, je kopieert je iTunes map van de ene Mac naar de andere. Dan heb je een dubbele iTunes bibliotheek. Als je dan op hetzelfde netwerk zit en je hebt nieuwe muziek op bibliotheek A, dan kun je via thuisdeling die muziek ook overzetten naar B. Da’s de goedkoopste oplossing. Enig nadeel is het feit dat als je MacBook maar een schijf heeft van 250 GB, je dan enorm veel ruimte verliest door de bibliotheek. Ik neem aan dat er wel meer dan 100 liedjes in staan.

Bijdrager
    JohnLokerse

Wil je muziek ook onderweg bij je hebben zonder, hiermee bedoel ik ‘cloud’, dit op je MacBook te hebben?

Daarnaast zou ik gewoon lekker iTunes Match gebruiken. Het is een heerlijke functionaliteit vooral i.c.m. meerdere Apple devices.
    Voor die 2 euro per maand is het nog het goedkoopst ook. Voor andere oplossingen zoals dit kom je al snel op eigen storage of Spotify, wat duurder is dan die 2 euro per maand voor iTunes Match.

Bijdrager
    nigelllv
    bitsflew op 03 juni 2013

BitTorrent Sync is ook een mogelijkheid om twee mappen op verschillende computers met elkaar te synchroniseren.

kan ik doorvoor de muziek map uit mijn itunes mediamap selecteren? en als ik dan iets nieuws toevoeg, word dat dan bij de ander gesynct?

Bijdrager
    nigelllv
    Yggdrasil op 03 juni 2013

@ Nigel, je kopieert je iTunes map van de ene Mac naar de andere. Dan heb je een dubbele iTunes bibliotheek. Als je dan op hetzelfde netwerk zit en je hebt nieuwe muziek op bibliotheek A, dan kun je via thuisdeling die muziek ook overzetten naar B. Da’s de goedkoopste oplossing. Enig nadeel is het feit dat als je MacBook maar een schijf heeft van 250 GB, je dan enorm veel ruimte verliest door de bibliotheek. Ik neem aan dat er wel meer dan 100 liedjes in staan.

ik wil het voornamelijk voor muziek gebruiken. films, series en boeken etc hoef ik alleen op mijn iMac te hebben. en neeh te gaat idd niet om maar 100 liedjes, zit nu zo rond de 2500.:p

Bijdrager
    Yggdrasil

Wel, ik heb ook louter de muziekbestanden gekopieerd naar mijn MacBook. Ik zit nu op zo’n 12.000 nummers. (70GB) Je kunt dat overwegen denk ik. Anders gewoon je bibliotheek op een externe harde schijf zetten? Dan link je de bibliotheekbestanden naar de externe schijf en heb je een ‘mobiele’ bibliotheek. Da’s ook een (iets omslachtigere) optie.

Bijdrager
    bitsflew
    nigelllv op 04 juni 2013
    bitsflew op 03 juni 2013

kan ik doorvoor de muziek map uit mijn itunes mediamap selecteren?

Je moet de iTunes map (~/Music/iTunes) als pad opgeven

en als ik dan iets nieuws toevoeg, word dat dan bij de ander gesynct?

Wijzigingen(nieuwe/verwijderde tracks/playlists) worden pas zichtbaar als je iTunes opnieuw opstart.

Bijdrager
    pasquini

Ik had het zelfde probleem, want op een externe HDD stond veel muziek die ik ooit van vinyl had omgezet naar Mp3 of WAV-files.
    Was dus ook op zoek naar een methode om thuis op zolder naar die eigen muziek te luisteren via de Ipad.
    Eerst via een Gmail account een Gdrive aangemaakt, gratis opslag. Mp3 materiaal vanuit Itunes muziekmap naar Google drive verplaatst.
    Is zichtbaar op de Imac. Alleen hoe kan ik nu die Mp3 afspelen?
    En nu komt Cloudbeats om de hoek kijken, werkt dus met diverse Cloud diensten (Dropbox en Gdrive), nadat eerst jezelf hebt aangemeld.
    En ja hoor, muziek is af te spelen!

Soms kan je zo gelukkig zijn;)

Groetjes,

Ronald.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.