11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    pieter010

alternatief voor iPhoto fotoalbum?

Is er een goed alternatief voor het foto album dat gemaakt kan worden met iPhoto?

Met iPhoto is het allemaal wel erg makkelijk te doen maar te beperkt voor wat ik wil.

Weet iemand een goed alternatief voor het maken van een foto album op de Mac?

Bijdrager
    Oortjes

kruidvat sofware downloaden

Bijdrager
    Stadsman

Twee zeer goede, maar ook prijzige, alternatieven zijn Adobe Lightroom en Apple Aperture. Beiden bieden veel meer dan iPhoto voor bewerking, opslag en work flow. Ik gebruik nu zelf al enige tijd Lightroom (in combinatie met Photoshop) en wil niets anders. Vergeleken met deze twee producten is iPhoto maar speelgoed.

Bijdrager
    dame.blanche

http://www.blurb.com/my/dashboard = Blurb
    Nog niet geprobeerd maar ziet er wel veelbelovend uit!

Bijdrager
    Stadsman
    ”Stadsman”

Twee zeer goede, maar ook prijzige, alternatieven zijn Adobe Lightroom en Apple Aperture. Beiden bieden veel meer dan iPhoto voor bewerking, opslag en work flow. Ik gebruik nu zelf al enige tijd Lightroom (in combinatie met Photoshop) en wil niets anders. Vergeleken met deze twee producten is iPhoto maar speelgoed.

Ik denk dat ik je vraag verkeerd begrepen had. Mijn antwoord ging over het beheer van foto’s op je computer, niet over het maken van een fysiek foto album.

Bijdrager
    bartje

http://www.myphotobook.nl en http://www.fotobuch.de zijn op zich wel redelijk vrij in het maken van fotoboeken.

Ik denk dat als je echt alles zelf wilt ontwerpen dat je pdf-jes bij de drukker moet neerleggen die voor jou alles wilt drukken en inbinden, maar dan weet je ook wat je kwijt bent:)

Bijdrager
    Genius

Hoeft niet perse een drukker te zijn. Je kunt ook een heel album creëren in een publishing pakket als indesign, de bladzijden een voor een exporteren als high quality jpg’s, en deze inladen als bladvullende foto’s in de kruidvat software. Je kunt zelfs de hardcover kaft geheel voorzien van eigen ontwerp. Ik heb op die manier al een hoop mooie albums, maar ook bureaupresentaties en documenten afgedrukt.

Bijdrager
    pieter010

LOL graag geen drukkers.

Ik zal even wat extra info geven. Op een windows PC heb je de AH foto software. Deze geeft erg veel vrijheid voor het maken van een fotoboek. Je kan foto’s plaatsen waar je wilt, hoeveel je wilt, roteren inzoomen, uitknippen.

Afgezien van de regelmatige crashes zijn we erg tevreden over het resultaat.

Ik heb gekeken naar kruidvat maar daar is de software voor het maken van een fotoalbum weer alleen voor windows beschikbaar.

Ik zal die myphotobook eens uitproberen.

Als dat het niet is zit er niets ander op om windows te installeren op mijn iMac (*slik*)

Bijdrager
    SvS

Wat een timing. We zoeken ook alternatief en nu net Myphotobook gedownload. Ik ben benieuwd naar de reviews daarover!

iPhoto vinden we nu ook wat beperkt, alhoewel ik via indesign/photoshop ook altijd een paar pagina’s zelf maakte, maar laatste drukkwaliteit vinden we tegenvallen, klacht bij Apple ingediend en blijkbaar hebben ze nu problemen met colorsync van hun afdrukprinters. Contrast is hoger en donkerder.
    De cover vanuit iPhoto is veranderd, er zit geen stans meer in, maar je kan hele coverpagina gaan vullen met een foto, op zich mooi, maar het is gelamineerd op dunnere papiersoort, dus als je op tafel legt, gaat die krom liggen naar buiten toe. Erg slordig voor dat hoge bedrag! Ik heb liever dus dat iets dikkere kaft met stans terug.

Bijdrager
    stefimke
    ”dame.blanche”

http://www.blurb.com/my/dashboard = Blurb
    Nog niet geprobeerd maar ziet er wel veelbelovend uit!

Ik heb ’t geprobeerd maar vind de indelingsmogelijkheden erg eenvoudig eruit zien, weinig leuke dingen mogelijk.

Ook geeft de Blurb software een foutmelding bij elke foto in portrait-orientatie die ik vanuit de iPhoto lib naar Blurb sleep.

Bijdrager
    dame.blanche

Met myphotobook heb ik alleen maar slechte ervaringen, traag programma, na veel geduld toch erin geslaagd boek te maken, lukte het maar niet om door te sturen…
    Ik ben nu bezig aan een boek bij Blurb, wel alle pagina’s zelf gemaakt in Photoshop / Indesign en deze volledig geïmporteerd in Blurb. Gebruik dus niet de indelingsmogelijkheden van Blurb zelf.
    Wat je ook kan doen is je album maken met het programma iScrapbook (eindeloze mogelijkheden, héél simpel), exporteren naar .PDF en deze ergens laten drukken!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.