13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    AppleFlap

Alternatief voor iPhoto

Hoi,

Ik zoek een alternatief voor iPhoto (want daar word ik gek van), waarmee ik alle vakantiefoto’s een naam kan geven + beschrijving en snel kan weggooien wat mislukt is enzo. Het liefst een freeware programma.

Groeten & Alvast bedankt :),
    Wouter

Moderator
    unSOUND

Als je nou gewoon wat tijd stak in iPhoto om het te leren kennen ben je een stuk makkelijker bezig…. want dat je gek wordt ligt vooral aan jezelf.

Maar goed, als je het zo snel op geeft:

– iView
    – Photoshop’s bestandenbrowser

Bijdrager
    Kjelle_ve

picasa 2

Moderator
    unSOUND

Picasa is voor Windows…

Bijdrager
    macsterdam

Dit komt binnenkort uit, misschien kan het nuttig voor je zijn: FileBrowse

Bijdrager
    macses

iPhoto 06 :P sorry, ik ben het eens met unsound, makkelijker dan iPhoto bestaat echt niet

Bijdrager
    macsterdam

Hier trouwens een heleboel gratis video tutorials voor iPhoto: iPhoto 6 tutorial van Apple zelf

Bijdrager
    joffrie

Ik gebruik dan misschien iPhoto 5 nog.
    Maar dit vind ik toch veruit het beste programma om je foto’s mee te beheren. :apple:

Bijdrager
    AppleFlap

Dankjullie wel allemaal :).

Bijdrager
    Joffry

Ik bewonder vooral het geduld van unSOUND !

Bijdrager
    Kjelle_ve
    ”unSOUND”

Picasa is voor Windows…

Mijn excuses, dacht dat er al een mac versie was.
    Maar zou eigenlij keen slecht iphoto alternatief zijn, aangezien het eigenlijk exact hetzelfde nageaapt is:)

Bijdrager
    Ian L

Ik weet het niet zeker maar picasa werk op basis van je mappen net als iView. Bij iPhoto niet daar staat alles in library en moet je zelf een album maken.

Ik kies persoonlijk voor de mappen structeur aangezien ik alles gelijk in de goede map bewaar.

Moderator
    unSOUND

Lastige daarvan is dat soms een foto meerdere onderwerpen heeft en dus in meerdere mappen “hoort”… dan moet je dus of kiezen, of de foto 3 keer bewaren. Bij iPhoto kun je een foto in meerdere mappen / albums indelen, en toch maar 1 bestand hebben.

Afgezien daarvan kan iPhoto prima overweg met een bestaande mappen-structuur, maar dergelijke tips en trucs ontdek je pas als je er ook daadwerkelijk mee werkt, in plaats van het na 4 minuten op te geven.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.