11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    guus

Alternatief voor Homewizard?

Jaren gebruik ik Homewizard voor de aansturing van mijn rolluiken en diverse klikaanklikuit schakelaars.
    Begin me steeds meer te ergeren aan het niet betrouwbaar aansturen van het basisstation HW. Dan is de ene schakeling niet gebeurd en dan de andere weer niet, of het station is niet bereikbaar.
    De WiFi is in perfecte conditie dmv meerdere stations.
    Ben al enige tijd op zoek naar een betrouwbaar alternatief, maar kom niet verder.
    Enige kennis of adviezen hier onder de Apple fans?

bvd

Bijdrager
    sjoerdrei

Sinds ik mijn Homewizard een vast IP adres heb gegeven hebben wij geen last van het niet bereikbaar zijn van het basis station. Misschien is dat een oplossing?

Bijdrager
    hnijveen

Bijdrager
    Shmoo

Alternatief voor Homewizard?

Je vrouw een toverstafje geven? Sexieeeeeee.

Bijdrager
    guus

nou Shmoo, dat toverstafje heeft ze al! kan ze goed mee overweg, alleen de HW is daar niet gevoelig voor!!!!

maar terug op de grond: heb die Homey bekeken en ik denk dat ik daarop over ga.
    IP adres heb ik al vast staan, maar het is en blijft me te onbetrouwbaar.

thnx

Bijdrager
    Arjan110

Ik heb een homewizard en ik merk dat de klik aan klik uit niet altijd goed schakelt, maar dat ligt aan het kaku protocol en niet aan homewizard.

Ik heb de homey ook gehad. Maar deze heb ik weer verkocht. In potentie is de homey vele malen beter dan de homewizard, maar juist in betrouwbaarheid legde de homey het volledig af tegen de homewizard. Ik blijf de homey volgen, maar lees de berichten er maar op na op het homey forum en op tweakers, het is nog steeds een buggy product.

Bijdrager
    guus

van die reacties op Homey ben ik iid ook geschrokken.
    zijn er alternatieven dan voor de KaKu schakelaars?

Bijdrager
    Arjan110

Zwave schakelaars. Kaku is fire and forget. Oftewel geen check of het commando is uitgevoerd. Maar zwave werkt niet met homewizard. Wel met homey
    Maar de combinatie zwave homey schijnt ook nog niet ideaal te zijn

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Kijk eens naar de spullen van jbmedia.

Doet ook rolluiken, gordijnen etc, terugkoppeling (of deuren gesloten zijn), rookmelding, temperatuur etc.
    Werkt met alle gangbare schakelaars, dimmers en sensoren van InterTechno (COCO, FS20, klikaanklikuit, HomeEasy, ELRO) en INSTA (Gira, Berker, Jung). Doet daarnaast ook IR (afstandbediening voor TV, HiFi, Sonos etc

Is Duitse degelijkheid, enige nadeel is dat de Airstudio software om het te configureren alleen voor Windows is.

• Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 1 week geleden door  EagerB0bNerd.
    • Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 1 week geleden door  EagerB0bNerd.

Bijdrager
    Harley

fibaro home center 2?

Bijdrager
    guus

Hoe meer ik lees, hoe meer twijfel erin sluipt.

Las op een andere site dat veel toeleveranciers ook bezig zijn met de homekit, bv Somfy. Dan heb je helemaal geen basisstation meer nodig.

Even wachten is mss wel het beste

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.