8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    whaha

Alternatief voor Herinneringen App (iOS / macOS)

Om bij te houden of ik mijn medicatie heb ingenomen, maak ik gebruik van de herinneringen app.
    Ik gebruik dit zowel op mijn iPhone als op mijn iMac en dit wordt gesynchroniseerd. Althans, dat is het idee.
    Het is alleen niet altijd even betrouwbaar en de opties die de App mij biedt zijn ook niet bijster geweldig.

Ik gebruik de App ook voor andere herinneringen en ik maak gebruik van tijdstippen, dagen, lijstjes, wederkerende patronen en weet ik wat meer, maar in tegenstelling tot de App ‘Notities’ heeft deze App nog altijd geen update gehad en kun je je herinneringen niet vergrendelen of iets dergelijks.
    Ik wil graag een App met meer opties en betere betrouwbaarheid die op beide platformen werkt. Weet iemand er een?

Ik zoek een App die méér biedt als de standaard herinneringen App. Ik wil bijvoorbeeld een herinneringen kunnen uitstellen voor een periode die ik zelf in kan stellen en niet alleen ‘5 minuten’ of ‘1 uur’. Ik wil graag in kunnen stellen dat ik iemand kan bellen op een bepaald moment zonder dat ik eerst naar de Telefoon-app hoef te gaan. Zelfs een snelkoppeling naar het bewuste telefoonnummer van die persoon zou al een vooruitgang zijn. (Ik ontdek net dat dit wél kan op macOS, maar niet op iOS.) Ik wil herinneringen ‘los’ kunnen halen, zoals je dat ook met terugkerende afspraken in je agenda kunt doen.
    Ik kan nog wel meer verzinnen. Ik vraag me gewoon af of ik al jaren iets mis of dat het aan mij ligt en dat mensen niet zitten te wachten op meer functionaliteit van de Herinneringen App.

PS: Ik zat net nog dit te lezen, maar dat gaat ook alleen maar over de basics, maar als ik het goed begrijp, moet ik een to-do app gaan gebruiken?

Bijdrager
    Shmoo

Er zullen toch vast wel apps zijn speciaal gericht op medicaties en dat soort zaken?

Een To Do app kun je hier natuurlijk prima voor gebruiken maar die worden tegenwoordig voor zo’n beetje alles gebruikt. Ook als agenda. Het is maar net hoe flexibel je zelf bent. Een webshop systeem kun je ook gebruiken als catalogus wanneer je het winkelmandje en betaalsysteem uitschakelt.

Bijdrager
    whaha

Ja.
    Ik wil het alleen ook voor andere dingen gaan gebruiken. Er zijn alleen nogal wat programma’s en apps die iets met herinneringen doen, kwam ik net achter, dus ik weet nu zo snel niet welke ik het beste kan uitproberen. Wil ik iets dat gratis is? Iets dat eenmalig iets kost? Of ben ik bereid per maand te betalen? Nou dat laatste ga ik dus niet doen, maar die App die dat heeft, schijnt wel echt heel goed te zijn.

Trouwens, de medicijn app die ik vond was iOS only, dus dat wordt ‘m sowieso niet.

Bijdrager
    Shmoo

De beste To Do app voor algemeen gebruik (handjes omlaag) is Todoist.

https://todoist.com

De app is gratis te gebruiken met een standaard account en wanneer je ik geloof 28,- per jaar betaald krijg je alle opties en functies. Prijs valt echt mee, als je kijkt naar hoeveel updates je per jaar krijgt.

Bijdrager
    whaha

Dank je wel Shmoo, Todoist ziet er echt goed uit en ik dacht dat Wunderlist al goed was, maar die is meer dan 2x zo duur.
    Ze hebben overigens allebei een gratis versie, dus ik kan ze nog uitproberen ook. Bovendien werken ze op bizar veel platformen.
    Wauw.

Bijdrager
    Shmoo

Bij dit soort dingen moet je vooral letten op dat je gebruikt maakt van webdiensten (Web Apps) want dan krijg je meestal heel erg veel integraties met andere software er ‘gratis’ bij.

Er zijn heel wat van dit soort To Do apps zoals Things waar je dan ± 99,- voor moet betalen om Things for Mac, Things for iPad en Things for iPhone + Apple Watch te krijgen wat allemaal stuk voor stuk een eigen unieke app is en dan werkt het niet eens op Android of Windows. Laat staan dat je integraties krijgt met Gmail, je WordPress-site of Dropbox.

Voorbeeldje van wat je allemaal kunt koppelen aan Todoist en waardoor je dus eigenlijk de Todoist app kunt automatiseren. Je kunt dus op basis van een inkomend mailtje een tak laten aanmaken in je To Do app. Hoe funckring handig kan zoiets zijn wanneer je bijv. een app developer bent en je wilt support leveren maar niet 5 uur per dag in je mailbox wilt lopen filteren wat allemaal bug reports zijn.

https://ifttt.com/todoist

Bijdrager
    tarun

Misschien helemaal niet wat je zoekt, maar mijn moeder gebruikt voor het tijdig innemen van haar medicijnen de Wekker. Laat deze iedere dag afgaan (herhaal = elke dag aanvinken) en je hebt een goede herinnering.

Bijdrager
    whaha

Nee, dat is inderdaad niet helemaal wat ik zoek, want dat kan ik niet afvinken of over 5 minuten terug laten komen (snoozen).

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.