13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Herr Elektor

alternatief voor fruity loops : the story continuous

haha
    ik zie al hele verhalen over fruity loops maar ik heb er toch ook een concrete vraag over
    ik werk erg veel met logic, al jaren zelfs.

maar het fijne van FL vond ik dat je lekker intuitief kon experimenten met die step sequenser en eigen sampletjes

dat in combinatie met de playlist kon je heel snel een basis voor een track maken die ik in logic verder afmaakte

en dat elk klankje zijn eigen effect en filter kon krijgen o.a. in combi met de learn midi functie met externe knopjes, heerlijk voor live gebruik (zo makkelijk werkt dat in logic niet!)

dat allemaal mis ik erg bij logic (ultrabeat is geen vergelijk)

(ik heb overigens niet veel ervaring met reason of ableton live)

MIJN VRAAG:
    Is er een programma dat qua bovengenoemde net zo lekker snel werkt qua structuur en maken van vooral beats?

het denken in patronen is een sterk aspect van FL

niet onbelangrijk is dat ik het vooral leuk vind als ik de beat helemaal zelf kan samenstellen
    (ik geloof dat ableton live daarom minder voor mij geschikt is. Dat kun je naar mijn mening in een later stadium wel weer gebuiken om de boel te combineren)

Bijdrager
    imathieu

Ik heb nog nooit met fruity loops gewerkt, dus vergelijken kan ik niet, maar beats maken gaat enorm makkelijk met reason dankzij de redrum drum computer.

Bijdrager
    pietersteijger

Ik snap je probleem niet echt eigenlijk… Heb je al andere wegen geprobeerd naast ultrabeat om beats te maken?

Bijdrager
    hahaha… wat slecht

iDrum is goed. Werkt heel eenvoudig.

Misschien is het te beperkt voor je wensen maar misschien ook niet. je kan het gratis proberen met de demo versie op hun site.

hier kan je de demo downloaden.
    http://www.izotope.com/products/audio/idrum/demo.asp
    iDrum werkt als plugin voor garage band en als stand alone
    in stand alone modus werkt ie eigenlijk veel praktischer. Je kan de beats opslaan als 8 gescheiden tracks exporteren in verschillende formaten/extenties en dan uiteraard weer inlezen n elk audio pakket voor verder bewerken.

geeft het een kans en probeer het is. Is het niks dan hoop ik dat je een ander beter alternatief kan vinden.
    ik ben er erg blij mee.

Bijdrager
    Herr Elektor
    ”pietersteijger”

Ik snap je probleem niet echt eigenlijk… Heb je al andere wegen geprobeerd naast ultrabeat om beats te maken?

zoals?

ik heb het met name over het snel maken van patronen
    die je later tot song kunt maken
    en waar elke los element makkelijk te bewerken is
    en dit heel snel

zoals bij fruiyloops dus

normaal werk ik met logic met apple loops
    meestal speel ik zelf beats in met eigen samples
    of gerbuik ik mn externe drummodules

Bijdrager
    hahaha… wat slecht

dan is iDrum je progje

echt probeer maar;)

Bijdrager
    Herr Elektor
    ”4saus”

iDrum is goed. Werkt heel eenvoudig. ik ben er erg blij mee.[/b]

kijk daar kan ik wat mee
    ziet er inderdaad erg simpel uit
    maar ga ik zeker eens proberen

het begin is er

dank je

Bijdrager
    Herr Elektor

och

en dan benik een van de fijnste funcies vergeten

als je je eigen sample in het pattroon sleept en het tempo komt niet overeen dan kun je dat met een een kleine moeite gelijkkrijgen of juist als exerimenten mee veranderen

scheelt een heleboel werk en werkt heel snel: dus inspirerend

Bijdrager
    AppelJuice

Dan plaats ik hem ook hier maar:

Reason 3.0!

(maar dat is mijn mening :D)

Reason Remote werkt lekker makkelijk via Midi learning, dus eenvoudig pielen met controllers.
    Overigens worden er al veel midicontrollers automatisch herkent door Reason.

Een opmerking, Reason is wel min of meer (vooral meer :D) bedoelt voor “elektronische” muziek dus verwacht niet dat je tempowisselingen e.d. makkelijk kunt maken!

Bijdrager
    marcz
    ”Herr

(ik heb overigens niet veel ervaring met reason of ableton live)

MIJN VRAAG:
    Is er een programma dat qua bovengenoemde net zo lekker snel werkt qua structuur en maken van vooral beats?

Ik ken FL weer niet, maar naast iDrum zou ik zou toch ook eens naar Ableton Live kijken. Versie 6 is de meest recente en op het gebied van Time Warping is Live bijzonder goed.

Marc.

Bijdrager
    Herr Elektor
    ”4saus”

geeft het een kans en probeer het is. Is het niks dan hoop ik dat je een ander beter alternatief kan vinden.
    ik ben er erg blij mee.

ik heb het gister geprobeerd
    leuk programma
    leuk als kladblok te gebruiken
    in essentie veel overeenkomsten, zelfs functie ‘fit’ om beat gelijk te krijgen
    maar ik mis de uitgebreide mogelijkheden om per spoor te bewerken
    een eenvoudige bewerking als links rechts panning tijdens afspelen is niet mogelijk

je kunt wel alles exporteren en verder bewerken maar is een stuk omslachtiger

evengoed leuk programaatje maar ik denk dat ik even verder moet kijken

dank je

Bijdrager
    icecream

Reason 3

Bijdrager
    Marsman
    ”marcz”

Ik ken FL weer niet, maar naast iDrum zou ik zou toch ook eens naar Ableton Live kijken. Versie 6 is de meest recente en op het gebied van Time Warping is Live bijzonder goed.

Marc.

Ableton Live is denk ik niet wat hij zoekt, dat werkt toch heel anders als Fruity Loops. Ableton Live is dan ook gemaakt om Live te ”draaien”. Ik kon er niet goed mee uit mijn voeten om beats te maken.

Ik maak zelf mijn beats/muziek met reason (3.0). Erg goed programma vind ik het zelf. Heel breed en ik ontdek nogsteeds nieuwe dingen. Ook drumloops kan je heel erg uitbreiden, zo kan je over elke drumsample apart een effect gooien en dergelijke. Om zo een heel eigen drumgeluid te creëren. Veel effecten zitten er dan ook inbegrepen in Reason. Als je meer informatie wil hebben kan je hier kijken.

Ik kan het je aanraden, werken met Reason is de hemel voor mij vergeleken met Fruityloops!:D

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.