13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Herr Elektor

alternatief voor fruity loops : the story continuous

haha
    ik zie al hele verhalen over fruity loops maar ik heb er toch ook een concrete vraag over
    ik werk erg veel met logic, al jaren zelfs.

maar het fijne van FL vond ik dat je lekker intuitief kon experimenten met die step sequenser en eigen sampletjes

dat in combinatie met de playlist kon je heel snel een basis voor een track maken die ik in logic verder afmaakte

en dat elk klankje zijn eigen effect en filter kon krijgen o.a. in combi met de learn midi functie met externe knopjes, heerlijk voor live gebruik (zo makkelijk werkt dat in logic niet!)

dat allemaal mis ik erg bij logic (ultrabeat is geen vergelijk)

(ik heb overigens niet veel ervaring met reason of ableton live)

MIJN VRAAG:
    Is er een programma dat qua bovengenoemde net zo lekker snel werkt qua structuur en maken van vooral beats?

het denken in patronen is een sterk aspect van FL

niet onbelangrijk is dat ik het vooral leuk vind als ik de beat helemaal zelf kan samenstellen
    (ik geloof dat ableton live daarom minder voor mij geschikt is. Dat kun je naar mijn mening in een later stadium wel weer gebuiken om de boel te combineren)

Bijdrager
    imathieu

Ik heb nog nooit met fruity loops gewerkt, dus vergelijken kan ik niet, maar beats maken gaat enorm makkelijk met reason dankzij de redrum drum computer.

Bijdrager
    pietersteijger

Ik snap je probleem niet echt eigenlijk… Heb je al andere wegen geprobeerd naast ultrabeat om beats te maken?

Bijdrager
    hahaha… wat slecht

iDrum is goed. Werkt heel eenvoudig.

Misschien is het te beperkt voor je wensen maar misschien ook niet. je kan het gratis proberen met de demo versie op hun site.

hier kan je de demo downloaden.
    http://www.izotope.com/products/audio/idrum/demo.asp
    iDrum werkt als plugin voor garage band en als stand alone