13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    MacKeessie

Alternatief voor Back to my Mac?

Nu Back to my Mac niet meer in de nieuwste versie van MacOS zit, ben ik aan het zoeken naar een alternatieve manier om mij  werk Mac te kunnen bedienen en bekijken vanaf thuis . Ik heb Teamviewer op beide machines geactiveerd, aan elkaar gekoppeld en als ik kan nu mijn werkMac via Teamviewer zien, maar niet bedienen . Ik zie dus wel wat er op die Mac te zien is, maar bedienen, ho maar. Wat doe ik fout, of is er een alternatief programma dat wel werkt?Bestand/schermdeling werkt alleen binnen mijn thuis netwerk, niet via internet

Bijdrager
    GoeieDag

Schermdeling mbv FaceTime werkt wél via internet.

Bijdrager
    MacKeessie

Hoe werkt dat dan?

Moderator
    Night

Bijdrager
    MacKeessie

Bedankt voor de reacties, maar mijn probleem is dat er niemand op mijn werk is als ik die verbinding wil maken. Via Messenger moet er iemand aan de andere kant toestemming geven en iets doen. Dat kan dus niet. Via Back to my Mac lukte dat wel. Via Teamviewer zou het ook moeten kunnen, maar het lukt mij niet de computer aan de andere kant, die ik dus wel kan zien , over te nemen ( Als daar niemand is ).

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

macOS heeft een ingebouwde VNC-server: Systeemvoorkeuren → Delen → Extern Beheer aanzetten. Dan klik je op de knop Computerinstellingen die bij Extern Beheer staat en klik je aan dat VNC-viewers het scherm mogen beheren, en geef je daar een wachtwoord voor op.

Dan pak je je andere computer erbij en druk je in de Finder op ⌘K (of menu Ga → Verbind met server). In het venster dat verschijnt typ je vnc:// plus de URL of het IP-adres van de computer waarmee je wilt verbinden.

Bijdrager
    macconsultants

Ik vermoed dat je bij de systeemvoorkeuren “Beveiliging en privacy” Teamviewer niet aangevinkt hebt staan bij “Toegankelijkheid” op de werk-Mac.

Zoals op mijn schermafbeelding, maar dan waar Dropbox staat Teamviewer.

Bijdrager
    MacKeessie

Teamviewer stond wel aangevinkt, Teamviewer desktop niet, heb ik nu gedaan, kijken of dat scheelt, bedankt voor de info.

Bijdrager
    MacKeessie

@macconsultants, Het werkt. Het probleem zat dus in de Teamviewer Desktop die geen rechten had.

Nogmaals bedankt!

Bijdrager
    2BeAlive

@Jakko Westerbeke Heb jouw oplossing even geprobeerd. Werkt eenvoudig, alleen wat de schermresolutie doet wat vreemd. Belangrijkste vraag: is dit wel een veilige oplossing .. om zo je data over internet te benaderen? Wordt die bv op deze manier automatisch ge-encryptiet?

Bijdrager
    Shmoo

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>2BeAlive op 13 januari 2019 om 11:46</p>
    Belangrijkste vraag: is dit wel een veilige oplossing .. om zo je data over internet te benaderen? Wordt die bv op deze manier automatisch ge-encryptiet?

Hier een oplossing: https://discussions.apple.com/thread/7593615?answerId=30348539022#30348539022

Bijdrager
    2BeAlive

@shmoo, @Jakko Westerbeke: Beiden dank voor jullie hulp!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.