6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    koekiewous

Alternatief voor Apple Led Cinema of Thunderbolt Display.

En dan met name de future die hem zo lekker met je MacBook laat koppelen.
    Ik heb de afgelopen weken op een flexplek gewerkt waar de 24″ stond en ben helemaal verliefd.
    Vind alleen de prijs een tikkie hoog op dit moment voor mij. Ik ben helemaal voor 2e Hands, maar koop zelf graag nieuw.
    Het gaat me dus niet om het scherm (hoe mooi enzo) maar om het klik klik aangesloten en werken.

Alvast bedankt voor je moeite,

Sleutelbeheerder
    Night

Elk scherm met een mini-display of thunderbolt port is plug&Play.
    Vele merken maken deze. Maar welk merk je ook kiest, het blijven best prijzige schermen. Weliswaar niet zo prijzig als die van Apple zelf (je betaald een groot gedeelte voor het mooie logo’tje), maar tóch.

Misschien helpt deze zoekactie je verder:
    https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=thunderbolt+displays+other+than+apple

Bijdrager
    computer space

Night, Dell MDP met zelfde panel is toch minimaal de helft goedkoper.

Bijdrager
    koekiewous

Cool bedankt!

Ik ga even kijken. Ik bedoelde met klik klik met name dat alles ineens werkt (Stroom, Audio, Opladen, Webcam, meteen op gigabit en je camera meteen aansluiten enzo).
    Dat Apple logo vind ik niet zo belangrijk, maar dat Apple er goed overga denkt maakt me altijd wel enthousiast. Als een ander dat dan ook doet voor minder word ik helemaal happy.:)

Sleutelbeheerder
    Night

@computer space: Dat bedoel ik dus. Goedkoper als Apple (je betaald voor het logo) maar nog altijd prijzig (ik vind 1500 euro – bv de UP2715K – voor een monitor die na die van Apple blijkbaar op een keurige tweede plaats komt, aardig wat). Nee, dan liever de LG 27MB85R-B met specs die er niet om liegen voor net geen 500 euro.

@koekiewous
    : Sluit jij de stroom voor je laptop, het netwerk en je cam via een monitor aan dan?

Bijdrager
    Buzz

Ja Night, zoveel aansluitmogelijkheden als de Thunderbolt Display heeft echt geen enkele andere fabrikant. Er zit dus een MacBook adapter in (twv €89), een iSight camera en microfoon, en een Ethernet poort, en natuurlijk FireWire en USB. Op je MacBook sluit je alleen de MagSafe en de Thunderbolt aan, en je hebt meteen je complete desktop uitrusting aangesloten, met LAN verbinding en externe opslag, audio/video interfaces, etc.

Bij een Dell krijg je hooguit een USB-hubje van een paar tientjes erbij ingebouwd.

Jammer is wel dat de Thunderbolt Display ondertussen al een tijdje wat verouderd is. Hij heeft USB2 maar geen USB3, en de resolutie komt niet in de buurt van retina of 4K. Tweedehands is dus niet eens zo’n slechte optie. Zorg dan wel dat je de Thunderbolt versie op de kop tikt. Bij de generatie daarvoor (met displayport ipv thunderbolt) moet je een extra USB-kabel op je MacBook aansluiten, en heb je geen ethernet, firewire of thunderbolt doorlusmogelijkheid.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.