11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    HugovandenBeld

Alternatief voor AirPort Express als deze geen AirPlay 2 krijgt

Hallo, al heel lang heb ik een AirPort Express. Ik heb er een geluidsset aan gekoppeld. Zo kan ik via AirPlay prima naar muziek luisteren. MAAR: sinds kort is AirPlay 2 beschikbaar. Als ik het goed begrijp is de kans groot dat dat niet gaat werken op mijn AirPort Express. Dat vind ik heel jammer. Daarom de vraag: wat zou het goedkoopste/aantrekkelijkste alternatief zijn voor vervanging van de AirPort Express, om toch mijn geluidsset via AirPlay 2 te kunnen gebruiken? Dank alvast voor het meedenken! Hugo

Bijdrager
    Jos Opel

Waarom zou je Airplay 2 op de Airport willen gebruiken? Heeft iemand binnen het netwerk dan ook een Airplay-verbinding nodig?

Bijdrager
    jorikcaljouw

Als je audio set een HDMI ingang heeft zou een Apple TV wellicht kunnen? Anders eventueel met een adapter van HDMI naar SPDIF/RCA. Ik denk dat alle andere alternatieven duurder zijn, omdat het volgens mij altijd gaat om een speaker- of versterker-systeem, zie bijvoorbeeld:

https://www.apple.com/ios/home/accessories/#section-speakers

Bijdrager
    gipsman

Geen alternatief, wat ook een analoge RCA ingang heeft. Apple wil dat je EEN HOMEPOD KOOPT EN EEN APPLE MUSIC ABO NEEMT. Heeft de Google Chromecast audio misschien die optie? Weet niet. Hoe dan ook Airplay1 blijft gewoon werken tot het apple belieft om de stekker uit airplay utility te trekken (32bits?), daarna worden de AE’s en de TC’s unidentified flying objects. Maw ik denk dat jouw setup nog +- een jaar blijft werken, tot apple de airport utility app verwijdert en de voorraad AE’s in de shops uitverkocht zijn.

Bijdrager
    HugovandenBeld

Dank, mensen. Ik wil dit graag omdat ik inmiddels (inderdaad!) een HomePod heb gekocht, inclusief Apple Music-abonnement. Ik zou daarom de (ene) HomePod via AirPlay 2 graag willen kunnen gebruiken met mijn geluidsset. Maar ik begrijp dat er dus helaas geen alternatieven zijn (behalve evt Apple TV en HDMI-adapter). Jammer! Dan misschien een 2e HomePod…?

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

er zijn perfecte airplay-ontvangers, voor 2 tientjes op ali

Bijdrager
    HugovandenBeld

Ok, Aartjan, goede tip. Zie je er ook die met AirPlay 2 werken? Ik zie die nu nog niet, maar wellicht over een tijdje…

Bijdrager
    Jos Opel

Blijft mijn vraag: Waarom zou je Airplay 2 op de Airport willen gebruiken? Heeft iemand binnen het netwerk dan ook een Airplay-verbinding nodig? Want het grootste voordeel van Airplay 2 is volgens mij dat je 2 verschillende audiostreams kunt opzetten.

Bijdrager
    Jasper

Een ander voordeel is dat AirPlay 2 veel stabieler is. De buffer is vergroot. Ik heb regelmatig last van haperingen. Ik overweeg nu een Beosound Core aan te schaffen.

Bijdrager
    HugovandenBeld

@jos: ik wil AirPlay 2 gebruiken om gelijktijdig mijn geluidsset én mijn nieuwe HomePod te kunnen gebruiken.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Met het onovertroffen Airfoil (wel betaald maar goedkoop) kun je ook multiroom doen. Dus daar heb je geen Airplay 2 voor nodig.

Stabiliteit heb ik door powerline wifi, ook met Airplay 1.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.