28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Alternatief Gmail

Ik zoek een alternatief voor Gmail.

Uit een topic hier haalde ik Proton Mail, inmiddels geïnstalleerd maar het bevalt me niet..

Iemand ervaring met een ander alternatief?

Bijdrager
    tarun

Wat zoek je precies? Wat bevalt je wel en wat niet?

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Ik zoek een alternatief voor Gmail, wil helemaal Google vrij zijn.

Proton mail was voor mij niet gebruikersvriendelijk en de gratis versie heeft teveel beperkingen..

Bijdrager
    penseel

Bijdrager
    koen

@joopjoopjoop: even voor de duidelijkheid, zoek je een mail client, of wil je een ander domain?

Bijdrager
    Shmoo

🤔 uhm..

Volgens mij kan alleen Outlook.com tippen, of in de buurt komen van wat Gmail doet. De rest heeft geen idee wat mailen is en zou zichzelf niet eens e-mail mogen noemen.

Als je enkel een client (app) zoekt om al je mailaccounts in te hosten dan raad ik je aan om eerst eens de privacy disclamiers van al die mega geweldige apps van derden te bestuderen voordat je ze gaat gebruiken en testen op features. Ik denk dat een e-mailprogramma de laatste app op je computer is die feature heavy hoort te zijn. E-mail is al zo oud als mijn schoonmoeder, minstens 310 jaar dus. Daar heb je geen fancy features bij nodig.

Zie mijn eerste bijdrage in dit topic.

Bijdrager
    imathijs

Ik denk dat je Protonmail hebt geprobeerd omdat je vanwege privacy redenen van Gmail af wilt? Gratis alternatieven genoeg, maar dan ben en blijf je het product.

Bijdrager
    McMeller

Ik heb al jaaaaaaren een eigen domeinnaam, vooral voor e-mail, en betaal daar ieder jaar met plezier een paar tientjes voor. Dat gebruik ik gewoon in combinatie met Mail op macOS en iOS.

Providers en keuzes genoeg, maar ik ben tevreden klant met het Starter-pakket bij One.com. Nog nooit downtime opgemerkt, goede support indien nodig en een fijne webmail. Voor Exchange-synchronisatie betaal je iets extra, ik werk gewoon met IMAP.

Iets meer detail: ik heb één e-mailaccount, mail@domein. Catch-all staat ingeschakeld voor dat adres, waardoor alles@domein daarop binnenkomt. Als ik mij ergens aanmeld, doe ik dat altijd met een specifiek adres. Bij Coolbue kennen ze mij bijvoorbeeld als coolbue@domein. Zo kun je mail omgekeerd filteren (op aanzender), en in de gaten houden via welke weg spam binnensluipt en daar enigszins grip op houden.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Proton mail was voor mij niet gebruikersvriendelijk en de gratis versie heeft teveel beperkingen..

Dus de betaalde versie was niet gebruiksvriendelijk, terwijl de gratis versie wél gebruiksvriendelijk is maar teveel beperkingen heeft?

Bijdrager
    McMeller

Dat staat er toch niet? Proton bleek voor hem geen goede match en bovendien is de gratis versie te beperkt. Ik maak er vooral uit op dat een betaald programma niet snel de voorkeur zal krijgen.

Ik vraag me vooral af waarom Mail misschien niet voldoet.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Ik maak er vooral uit op dat een betaald programma niet snel de voorkeur zal krijgen.

Daar lijkt het op ja, maar Joop is daar niet erg duidelijk over. Zoals anderen hierboven al opmerken, gratis mailen mét behoud van je privacy gaat je niet echt lukken. Of  gewoon met iCloud misschien, dat is gratis.

Voor echt veilige mail raad ik mailbox.org.  aan. Is veilig, anoniem, betrouwbaar en goedkoop. Ik betaal €12,- per jaar. Als dat nog teveel is dan zou ik het ook niet weten.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@koen,

Client en domein, net als Gmail.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@shmoo,

Outlook? naast Google wil ik geen Microsof gebruiken.

Het email progje mag best nog ouder zijn dan je *schoonmoeder, wil helemaal geen fancy dit of dat, gewoon een mailtje versturen en ontvangen…

Ik stelde hier deze vraag, om tips te krijgen over mogelijkheden waar bij de gebruikers hier al gekeken hebben naar de privacy aspecten ervan.

BTW, Ik heb een eigen domein waarvoor ik Apple mail gebruik.

* toch nog gelukt met de meisjes?

Bijdrager
    McMeller

Een iCloud-mailadres. Ook een prima idee, denk ik. Houd er wel rekening mee dat e-mail meetelt binnen je iCloud-opslag. Velen zullen extra ruimte moeten kopen.

Als je al een eigen domein hebt, en je gebruikt Apple Mail, waarom ben je dan nog op zoek naar iets daarnaast? Zakelijk en privé?

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@eagerb0bnerd,

Beide zijn voor mij niet gebruikersvriedelijk…..

Heb je onderzocht of mailbox.org echt veilig is?

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@MacMeller,

Ik gebruik ook Apple Mail.

Zoek een tweede account.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@penseel,

Zal ook eens kijken naar Thunderbird of is dit alleen een client?

Bijdrager
    McMeller

Ik probeer met je mee te denken, JoopJoopJoop. Maar je antwoord bevat niks nieuws. Waarom zoek je een tweede account? Waarom zoek je ook een andere applicatie, als je Apple Mail al gebruikt in combinatie met een eigen domein? En waarom kies je voor dat tweede account dan niet voor dezelfde oplossing als het eerste?

Overigens, ik snap dat je van Gmail af wil, dus no offense. Maar als ik dat naast je reactie in dit lijntje leg, waarin je tegen mijn advies ingaat omdat je e-mail dankzij IMAP op de server van je provider staat, moet ik wel een klein beetje gniffelen.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Heb je onderzocht of mailbox.org echt veilig is?

Ik heb niets onderzocht, lees het zelf maar op hun website .Privacy was bij hun al een ding toen Gmail nog niet bestond. Verder worden ze op dat gebied als beste beoordeeld door Stiftung Warentest

Bijdrager
    SvS

Wat bedoel je met gebruiksvriendelijkheid?
    Als je welke account dan ook instelt binnen Apple Mail (of andere mailbrowser) dan is gebruiksvriendelijkheid gewoon hetzelfde als anders, of mis ik wat? Wat voor feature zoek je precies, wat protonmail etc niet bieden? Dat mis ik in dit draadje.

Bijdrager
    Furbz

Ik heb t niet geprobeerd, maar wellicht kun je een trial doen en je even inlezen. Ze hebben dus ook een maildienst

https://www.startpage.com

Bijdrager
    Dédé

Hier gebruiken we o.a. Posteo.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@all,

Mijn keuze is geworden iCloud mail, van Apple dus, de voordelen waren groter dan de nadelen vandaar…

Bedankt.

Bijdrager
    Shmoo

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@shmoo,

Ik wist niet dat je op volgeltjes viel..

Ben jij nu het mannetje of het vrouwtje?

Ik vermoed de linkse van hieruit gezien, klopt dat?

Bijdrager
    TheBigZ

@shmoo: Hij maakt wel fraaie foto’s, die H. Pratik!

https://mysocialmate.com/u/pratikhumnabadkar

Bijdrager
    de absolute beginner

McMeller gezocht!

op 15 feb.’19 schrijf je:

ik werk gewoon met IMAP.

Je schrijft op 15 feb.’19 tevens:

E-mail dankzij IMAP op de server van je provider.

Als ik het goed begrijp zeg je je doet je best om privacy voor je mail te creeeren, maar vervolgens geef je je provider alle vertrouwen met de inhoud van je mail.  En is er dus alsnog geen privacy. Heb ik dit goed gesnapt? (1)

Je zegt zelf ook te werken met IMAP. Betekent dit dat ook jij jouw provider inzage in al jouw mails geeft? (2)

Tevens zeg je mail online op een server is standaard. Wanneer je bijvoorbeeld Gmail gebruikt is dit dan ook online op een server? (3)

Wanneer je server zegt bedoel je dan server hardware of server software? (4)

Ik ga ervan uit dat je Thunderbird verwerpt wanneer je jezelf probeert los te maken van Google mail, vanuit privacy overwegingen? (5)

Als ik het goed begrijp gebruik jij de mail mogelijkheden van Apple. Maar creeer je dan niet opnieuw dat je Apple het voordeel van de twijfel geeft met de inhoud van je mail? (6)

Ik

Bijdrager
    nnsa

Met zo’n (technische) benadering is er geen privacy. Voordat een email wordt afgeleverd, staat deze altijd ergens op één of meerdere servers in de wereld. Zowel bij POP accounts, als bij IMAP accounts. En privacy ?, lees maar eens iets over fonemonitor.com

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.