10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    CMD-Z

Alternatief Chronosync?

Om mijn research map (ong. 4 gig) van mijn mac op het werk dagelijks te synchroniseren naar/van een USB stick voor thuis gebruik ik thuis Chronosync naar alle tevredenheid. Het is secuur en snel.

Echter, op mijn werk is er geen licentie voor chronosync, en ik vind het toch wel aan de prijzige kant.

Weet iemand een goedkoper, of liefst gratis, alternatief wat dezelfde prestaties (voor bovenstaand doel) biedt?

Thanks in advance!

Bijdrager
    Pieterr

rsync

Minder UI maar dan ook minder duur. Gratis.

Bijdrager
    CMD-Z

klinkt interessant! kun je daar ook 2 folders mee syncen? hoe werkt dat dan?

Bijdrager
    Pieterr

Makkelijker is misschien Carbon Copy Cloner.

Bijdrager
    4iam

LaCie heeft een heel simpel programmatje SilverKeeper dat vast doet wat jij vraagt.

Zou zelf een gratis online (tot 5GB) opslag zoals SugarSync gebruiken. Nooit meer gezeul met usb sticks, vergeten te synchen en/of mee te nemen.

Bijdrager
    CMD-Z

thanks, opslaan in de ‘clouds’ vind ik toch wat ‘enger’ aangezien het om gevoelige onderzoeksresultaten gaat

Bijdrager
    CMD-Z

@pieterr, thanks!

Carbon copy cloner ziet er goed uit; ondersteunt helaas geen exFat!

Bijdrager
    Pieterr

Je kunt je USB stick ook “Mac OS Uitgebreid” formatteren.

Bijdrager
    CMD-Z

True, maar dan kun je hem niet meer op windows computers openen;) dilemma’s, dilemma’s!

Bijdrager
    Pieterr

Je zei dat je een Mac op je werk had? En dat je die bestanden wilt syncen?

Als je nog een USB stick voor Windows nodig hebt, gebruik je gewoon een tweede USB stick. Die dingen kosten geen drol meer tegenwoordig. Ze zitten in de pakken Cornflakes…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.