10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Groentenboer

alternatief apple bedraad toetsenbord

Ik ben ter vervanging van mij defecte apple toetsenbord op zoek naar een bedraad toetsenbord met numeriek gedeelte en iTunes toetsen (volume + en – en play / pauze).

iemand tips / ervaringen

alvast bedankt.

Bijdrager
    erwinde

Het Apple Magic Toetsenbord met numeriek deel kan je zowel draadloos als via de bijgeleverde lightning naar USB kabel gebruiken. Werkt prima, gebruik zelf de versie zonder numeriek deel.

Bijdrager
    Shmoo

Misschien kun je beter even erbij zetten waarom je naar een alternatief opzoek bent. Waarom wil je nu iets anders, normaal willen mensen namelijk vooral op hetzelfde systeem blijven typen zodat ze niet aan iets nieuws hoeven te wennen.

Dat lijkt mij ook makkelijk adviseren.

Bijdrager
    Groentenboer

<p class=”cite”>Groentenboer op 11 mei 2018 om 11:51</p>
    Ik ben ter vervanging van mij defecte apple toetsenbord

@shmoo: had ik het beter anders geformuleerd?

Ter aanvulling: budget < Eur 50.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  Groentenboer.

Bijdrager
    KarelWillem

Hadden we laatst ook niet zo’n topic?

Alternatief toetsenbord

Toetsenbord:
    https://www.appelhoes.nl/MacAlly-MKEYE-USB-toetsenbord-Wit

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    KarelWillem

Oké, fijne manier van link plaatsen weer.

Het toetsenbord:
    https://www.appelhoes.nl/MacAlly-MKEYE-USB-toetsenbord-Wit

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Groentenboer

@karelwillem: bedankt. Had het topic inmiddels via een omweg ook gevonden. Iemand ervaringen met het MacAlly MKEYE toetsenbord of iemand het toetsenbord ergens goedkoper gezien dan Eur 39,90?

Moderator
    Night

Overigens zijn de originele USB extended keyboards (weliswaar in US uitvoering) nog gewoon nieuw te verkrijgen op eBay.

Bijdrager
    janvanes

Matias heeft een tweetal toetsenborden die rechtstreeks afgeleid zijn van het Apple wired keyboard (maar met, voor geluidsregeling, een wieltje op de achterkant). De kunststof versie (“Matias Wired Keyboard for Mac”) staat op hun prijslijst voor US$39, de aluminium versie (“Matias Wired Aluminium keyboard for Mac”) kost daar US$59.

Maar helaas leveren ze niet (rechtstreeks) aan klanten in Europa. Er zijn wat bedrijven in Nederland die hier de aluminium versie aanbieden, maar dan ben je toch al gauw €70-75 of meer kwijt. Kijk eens bij 2serve.nl of  http://www.appelhoes.nl. De kunststof versie ben ik in Nederland helaas nog niet tegengekomen.

Blijft toch raar dat je voor zo’n kloon-toetsenbord fors meer kwijt bent dan het Apple-origineel ooit kostte (en Apple staat al niet bekend om zijn kleine marges). Het wachten is op een gisse Chinees die zulke toetsenborden voor een of twee tientjes gaat leveren. Vraag is er genoeg, denk ik.

Bijdrager
    KarelWillem

Voor minder dan 20 euro koop je bij de Chinezen een prima aluminium keyboard, die vrijwel niet te onderscheiden is van het Apple origineel.

Gek genoeg is dat echter altijd bluetooth en niet bedraad.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.