5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    SvS

Alternatief Adobe Acrobat voor checken PDF

PDF alternatieven zijn er overal wel en PDF Expert is nu ook afgeprijsd.

Ik wil in 2019 goed kijken of ik Adobe CC wil blijven gebruiken of dat ik alvast voorzichtige overstap maak naar Affinity. Maar naast Illustrator, Photoshop en Indesign gebruik ik ook Acrobat, dit alleen en puur om te checken of PDF goed is voor drukkerij. (resolutie & CMYK beeldmateriaal, drukplaten, ingesloten fonts) Heel soms ook om tekst te aanpassen.

Weten jullie of er goed alternatief is voor Adobe Acrobat? Tekst editten kunnen wel meer apps, dat komt goed. Het gaat mij alleen het checken van bovenstaande en dat lees ik niet terug in de ‘verkoopuitleg’.

Bijdrager
    Macteach

Callas

Moderator
    Night

Enfocus Pitstop Pro. (wel duur, overigens)

Bijdrager
    HaWollie

@svs

Callas pdfToolbox en Enfocus Pitstop zijn goede alternatieven voor Adobe Acrobat, maar volgens mij voor jou geen optie gezien de prijs. Bovendien is Pitstop een Plug-in voor Acrobat, het programma waar je juist vanaf wilt.

Suggesties als relatief goedkoop alternatief voor Adobe Acrobat (exclusief preflight) zijn PDFpenPro ,Ā PDFelement en zoals jezelf al noemde PDF Expert.

Suggestie voor het controleren van PDF documenten is PDF Checkpoint (Automate PDF preflight and conversion).

Bijdrager
    EagerB0bNerd

en als je wilt checken of een PDF aan de standaarden voldoet is er de open source validatorĀ veraPDF

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.