4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    rjobaan

ALTEC lansing ADA995 speakers aansluiten op versterker

Hopelijk kan iemand mij helpen. Ik leg eerst even mijn opzet uit (niet lachen, moet allemaal op termijn beter worden), met tussen door wat vragen.

Momenteel maak ik gebruik van ALTEC lansing ADA995 speakers ( 4 speakers+1 subwoofer) die via de subwoofer zijn aangesloten op mijn MT Logic DVD 2011 als ik DVD wil kijken, heb dan netjes 5.1 geluid. Alleen geluid is moeilijk controleren op volume.
    Vraag 1: Wil hier dus eigenlijk een versterker voor kopen om dat op te lossen. IS dat mogelijk of geen goed idee?

Als ik TV kijk dien ik nu twee kabeltjes van de MT logic aan te sluiten op KPN box RE-2100T (heeft geen 5.1 moeglijkheid), heb dan alleen geluid uit sub woofer en center helaas. Vraag 2: hoe kan ik er voor zorgen dat ik hier gewoon al mijn speakers kan gebruiken?

is de setting beetje duidelijk wie kan mij adviseren wat te doen?

Bijdrager
    Koezel

Antwoord1: Is niet mogelijk, de AL van jou is powered. D.w.z. heeft een ingebouwde versterker die het signaal verdeelt naar alle speakers.
    En de MT is aangesloten op de AL, niet andersom.

Antwoord 2: Heb ik helaas niet, begrijp de vraag niet zo goed.

Bijdrager
    rjobaan

Beste Koezel, bedankt voor je reactie.

Reactie op mijn eerste vraag: dus als ik het goed begrijp kan ik dus niet mijn volume goed regelen? Ja behalve met volume op subwoofer, maar die staat al zo laag mogelijk.

vraag 2, ter verduidelijking:
    Zoals aangegeven in vraag 1 is mijn AL aangesloten op de MT logic. Als ik dan DVD kijk heb ik mooi geluid, alleen soms iets te hard (zie verder vraag 1).
    Als ik ipv DVD, TV wil kijken heb ik in eerste instantie geen geluid.

de AL heeft een 3-uitgangskabel zwart (achter links en achter rechts), groen (voor links en voor rechts) en geel (center en subwoofer). Om de MT hierop aan te sluiten gebruik ik een 3-Jack-verloopkabel ( 2-Tulp Male en 1 3.5 stereo female). hiermee kan ik dus die de zwarte, groene en gele tulps via die verloopskabel op de 5.1 aanlsuitingen zetten van de MT.
    vervolgens is de MT via een scart aangesloten op KPN/Digitenne box en die met scart met de TV.

Helaas heeft de Digitenne box alleen 1 rode en 1 witte ingang.

Als ik dus geluid wil via mijn speakers en niet via de speakers van de TV wil gebruiken sluit ik de de verloopkabel waarin de gele tulp inzit voor center en subwoofer aan op die ingangen.
    Ik krijg dan wel geluid alleen dus uit de sub woofer en center.
    Mijn vraag hoe kan ik er voor zorgen dat ik andere speakers ook kan gebruiken

Ik wil in de loop van de tijd dit bovenstaande natuurlijk beter, maar vind het zonde om die speakers weg te doen. Ze geven mooi geluid.
    Is er een andere oplossing misschien?

Hopelijk is het zo wat duidelijker?

Bijdrager
    rjobaan

iemand idee wat te doen?
    kom er echt niet uit

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.