2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Chrissie

Alt tekst toevoegen aan afbeelding in Photoshop

Wie helpt mij met het volgende:

Om de vindbaarheid van mijn website in Google te verbeteren wil ik graag alt tekst toevoegen aan de foto’s op mijn website. Omdat ik zelf geen toegang heb tot de broncode vroeg ik mij af of het ook mogelijk is om alt tekst in Photoshop aan een foto toe te voegen en vervolgens het plaatje te uploaden naar de server van mijn provider, zoals ik altijd doe. Ik heb via Google wel een aantal artikelen gevonden die schrijven over de “slice selection tool” waarmee je alt tekst aan slices kunt toevoegen maar eerlijk gezegd heb ik die tool nog nooit gebruikt. Ik heb geen idee hoe ik dat moet doen. Wie legt mij uit hoe ik dat moet doen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Bijdrager
    dddfnfjefefle

Ik kan wel opmaken uit je vraag dat je er geen (weinig) kaas van gegeten hebt, daarom zal ik het antwoord ook maar simpel houden: nee, dat kan niet.

Als je toch een iets meer technische uitleg wilt: de slicetool doet niks anders dan de afbeelding in delen slicen en maakt er uiteindelijk een mooie html pagina van (= de broncode waar je het over hebt). Ook hierbij wordt een eventuele alt tag aan de html code (broncode) toegevoegd.

Maar aangezien je zelf geen toegang hebt tot de broncode, welk systeem gebruik je dan? De meeste cms’en ondersteunen dergelijke zaken namelijk gewoon.

Om beter gevonden te worden in Google is het slim om gewoon te kijken naar de inhoud van de site; de tekst. Daarnaast werkt Google met een PageRank systeem, dit houdt in dat er ook gekeken wordt naar welke sites naar jou refereren.

Ten slot; het enigste wat je zou kunnen doen is de foto die je als content gebruikt ook een relevante naam te geven. Maar gebruik je die plaatjes bijvoorbeeld als menukoppen, dan is dat natuurlijk zinloos.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.