14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    nomade32

Alsnog Snow Leopard ipv Leopard versie 10.5.8

De honger naar meer en beter is wel gestild met mijn 80 jaar. Wel wil ik graag dezelfde versie op mijn iMac SL 10.6.8 en mijn MB L 10.5.8, andere Apple’s heb ik niet en krijg ik waarschijnlijk niet meer. Een goede raad is welkom.

Bijdrager
    Soulshaker

Mooie leeftijd voor een mac gebruiker:)

Je wilt dus beide macs van dezelfde OSX voorzien?
    Dan moet je snow leopard op je macbook installeren .

Daar kan je best bij een apple verkoper in de buurt gaan.
    Die zullen nog wel een DVD’tje hebben .

Bijdrager
    Haike

Tot voor kort zag ik SL gewoon nog te koop staan via de Store, maar ik zie hem er nu ook niet meer bij staan… Anders kijk je hier of ze worden aangeboden, of je zet onder de afdeling software zelf een advertentie dat je een retail van SL zoekt.

Bijdrager
    Haike

Mooie leeftijd voor een mac gebruiker:)

Je wilt dus beide macs van dezelfde OSX voorzien?

Dan moet je snow leopard op je macbook installeren .

Daar kan je best bij een apple verkoper in de buurt gaan.

Die zullen nog wel een DVD\’tje hebben .

Officieel is het zo dat dealers hun niet verkochte voorraad OS-en terug moeten sturen naar apple..

Bijdrager
    AppleStef

@Haike: Inderdaad, toen Mountain Lion uitkwam hebben ze Snow Leopard uit de Store gehaald. Ook is Lion vanaf dan niet meer te koop.

Bijdrager
    Synapse88

Zou hij niet zijn OS X installatie DVD van zijn iMac kunnen gebruiken om Snow Leopard op zijn MacBook te gooien?

Bijdrager
    Haike

Nee de meegeleverde DVD is gebonden aan de aangeschafte machine. Anders kan je elke mac OS DVD uitlenen aan je vrienden en kennissen als ze weten dat jij een nieuwe versie hebt, en zou apple geen enkele retail versie meer verkopen…

Bijdrager
    macconsultants

Ik weet uit ervaring dat als je Apple belt zij nog wel de snow laopard dvd kunnen leveren voor €29,-.
    Je zult hiervoor het serienummer van de computer moeten doorgeven. Ik had hiervoor de helpdesk gebeld op 0900-7777703. Betalen kon toen met credit card, maar het was ook dacht ik mogelijk om vooraf of onder rembours te betalen.

Bijdrager
    Haike

Is dat dan een retail versie, of een DVD die gekoppeld is aan het serienummer van de machine?

Bijdrager
    macconsultants

Dat is een retail versie 10.6.8.

Bijdrager
    Haike

Aha!… nou,… probleem opgelost; bellen met apple:wink:

Bijdrager
    nomade32

Merci voor jullie reacties. Thuisgekomen van vacantie ga ik er achter aan. Misschien wordt het voor beide toch ML

Bijdrager
    Hansi2124

Dan zou ik eerst maar even kijken of de Macbook Mountain Lion wel aan kan.
    Vergelijk dit met de specificaties van je Macbook het makkelijkst is om linksboven het appeltje aan te klikken: “over deze Mac”):
    http://support.apple.com/kb/SP654?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    nomade32

Merci voor jullie reacties. Ik heb nog wat rond gekeken zo hier en daar, maar ik laat alles toch maar bij het oude.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.