18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Ratz

Als je geen cover art hebt? iTunes 8?

Heb net de keynote gezien mbt iTunes 8. Eerste scherm wat je daarbij ziet op die keynote is dat scherm met al die albums met cover art. Bill zei dat het een nieuwe handige manier van browsen is door je iTunes……..
    Uh… ik heb 10.000 + songs in m’n library en ook heel veel verzamel CD’s, enkele nummers en natuurlijk veel volwaardige albums. Met veel zorg opgebouwd. Ik geef alleen niet heel erg om covert art: als het bij de download zit prima maar ik ga het niet echt zoeken ofzo. Dus misschien van 10% staat er cover art in.

Is dat dan niet heel erg lelijk?
    Kan je ook gewoon nog op de ‘ oude’ manier je library bekijken? Ik vind het zeer prettig dat ik gewoon door al m’n songs op alfabetische volgorde kan bladeren! Dat is bij mij namelijk bij uitstek de manier wanneer ik weer eens wat leuks tegenkom!!! (net als bij CD’s vroeger:P , dan bladerde je daar ook doorheen en dan kwam je leuke dingen tegen)

En o ja, als het dan toch moet zo’n update… bestaat er programma wat voor je hele library de cover art ophaalt? Nemen die cover art dingen veel ruimte in eigenlijk? En waar wordt dat dan opgeslagen? In het MP3tje?

Dank!

Bijdrager
    Pixelpusher

Als je Apple Store account hebt kun je via geavanceerd -> haal albumillustraties op proberen wat covers te voorschijn (of is het tevoorschijn?) te toveren.

Bijdrager
    mcbijna

Rechts boven staat het zoekvenster, hier weer links van staat “weergave” dan neem je de 1e:?

Bijdrager
    Ratz

@ Mc bijna: ok, ik weet het niet want ik heb 8.0 nog niet binnengehaald omdat ik eerst even jullie wilde vragen.
    @ Emiel: ik heb geen Apple Store Account want ik download niet via iTunes (echt niet, ik importeer eigen CD’s en download via andere wegen dan de iTunes store).

Bijdrager
    Hengheng

Je hebt programma’s als Album Art Thingy en Coverscout, maar ik vind ze allebei niet 100 % werken.

Bijdrager
    PaneVino

Dan ben ik zeker ‘bizar’ bezig geweest door de ontbrekende album covers via amazon.com en freerecordshop.nl te achterhalen en in te voeren ?

Het is ook een manier en je bent gelijk van de straat.

Bijdrager
    Jeroen Ruiter
    ”PaneVino”

Dan ben ik zeker ‘bizar’ bezig geweest door de ontbrekende album covers via amazon.com en freerecordshop.nl te achterhalen en in te voeren ?

Het is ook een manier en je bent gelijk van de straat.

Ik ben tot iTunes 8 ook zo’n lulletje geweest. Meer dan 300 cd’s gedownload en handmatig voorzien van cover en alles netjes hernoemd. Nu heb ik alleen nog maar orignele cd’s en 90 procent heeft hij gevonden.

Bijdrager
    LordChaos
    ”Ratz”

Heb net de keynote gezien mbt iTunes 8. Eerste scherm wat je daarbij ziet op die keynote is dat scherm met al die albums met cover art. Bill zei dat het een nieuwe handige manier van browsen is door je iTunes……..

Wie is Bill ?

Bijdrager
    Ratz

I see… cover art ophalen kan dus via meerdere manieren. Wa’s de beste, meest veilige (dat het wel netjes in je mappen/library komt te staan) manier dan? Veel ruimte zal dat niet innemen toch?

Bijdrager
    Ratz
    ”LordChaos”
    ”Ratz”

Wie is Bill ?

Woooohohohohoho, da’s vloeken in de kerk!!!!!!! Ik keek eerst de keynote terwijl ik mijn vraag zat te typen keek ik die commercial van Seinfield en……. Bill. :P En typte dus Bill in. Uh Steve dus, hehehe:lol:

Bijdrager
    enigmacodedname

Snelste en veiligste is via een iTunes store account. Ik heb ook veel in de iTunes store onbekende muziek in mijn library en die heb ik handmatig toegevoegd door per album de info te bewerken (alle nummers van een album selecteren en dan cmd + i) en daarin de illustratie te slepen die ik zelf had gescand of van het internet had geplukt.

Albumart neemt inderdaad weinig diskspace in beslag. Het zijn geen high-res afbeeldingsbestanden…

een leuke toevoeging bij iTunes is overigens Gimmesometune, een programma’tje waarmee je autmatisch lyrics kunt ophalen bij al je muziek en deze op een mooi in je besturingssysteemlay-out integrerende manier kunt weergeven.

Bijdrager
    rednesed
    ”Ratz”

@ Emiel: ik heb geen Apple Store Account want ik download niet via iTunes (echt niet, ik importeer eigen CD’s en download via andere wegen dan de iTunes store).

Een apple store account aanmaken wil niet zeggen dat je in de store je aankopen moet doen. Ik heb al jaren een apple store account maar nog nooit heb ik een aankoop gedaan. Ik heb graag een fysieke compact disc. Maar met ja account heb je wel het gemak dat iTunes voor jou de coverarts binnenhaalt.

Ga gewoon voor zo’n account. En ook voor ‘Genius’ heb je een account nodig.

groeten!

Bijdrager
    Ratz

Aha, net gedaan. De cover art ben ik nu bekend mee en ik heb het met iTunes account binnengehaald. Wat mij wel opvalt is dat er van de helft van mijn albums geen cover art is gevonden. Grote artiesten zoals bijv. Beatles…

En ik zie dat hij CD’s van mijzelf alsook CD’s die via usenet zijn gedwonload de covers binnenkrijgt. Dan begrijp ik dat deze functie niet kijkt wat de bron is en dus alles in de library voorziet van albumillustratie: hoe het er ook terecht is gekomen… toch?

Wat ik wel vreemd vind is dat dus bijv. al mijn Beatles albums het niet hebben: zijn die dan verkeert getagged ofzo?

Bijdrager
    Nietzman

Ik heb echt te veel singles, remixen en liveuitvoeringen om alles goed te kunnen coveren. Eigenlijk zou ‘ie gewoon alle non-albums uit het overzicht moeten houden, want nu ziet het er echt niet uit.

Bijdrager
    rednesed
    ”Ratz”

Wat ik wel vreemd vind is dat dus bijv. al mijn Beatles albums het niet hebben: zijn die dan verkeert getagged ofzo?

iTunes kijkt inderdaad niet naar de bron en dat is geweldig (hij vergelijkt de info van jou nummers met de database en haalt zo de illustraties binnen).

Verder denk ik dat the beatles inderdaad nog niet in de iTunes store zijn opgenomen. Conflict tussen Apple Records ( = recordlabel beatles) en Apple inc. (u welbekend) in een gevecht om rechten.

Nog even afwachten.

Bijdrager
    rednesed
    ”Nietzman”

Ik heb echt te veel singles, remixen en liveuitvoeringen om alles goed te kunnen coveren. Eigenlijk zou ‘ie gewoon alle non-albums uit het overzicht moeten houden, want nu ziet het er echt niet uit.

Dat geloof ik best. Om het er netjes te laten uitzien maak ik in geval van live versies enz. een artwork met enkel de bandnaam/Dj. Maar wel telkens tijdens het importeren (Dan moet ik het achteraf niet gaan doen bij 100den nummers)

Maar dat probleem had je toch al bij coverflow?

met vriendelijke groeten,

Bijdrager
    k-the-ripper

Cover art binnenhalen met iTunes via de optie ‘haal albumillustraties op’ werkt alleen maar als er aan 2 voorwaarden wordt voldaan.

– Het album moet daadwerkelijk te koop zijn in de store (logisch)
    – Naam van album en artiest moeten ook met de store gegevens overeenkomen. (dus bv Diverse artiesten is echt wat anders als various artist)

Reden dat dan in het voorbeeld een album van the Beatles niet opgehaald wordt ligt dan dus aan het feit dat de info niet overeenkomt.

Ik haal meestal gewoon via google en dan afbeeldingen zoeken de cover art op , werkt het makkelijkste.
    Als je veel singles hebt of nummers die niet in een album passen kun je altijd nog zelf een plaatje maken voor die categorie en die een passend genre geven (ook zelf te verzinnen), zo hou je een mooie weergave in cover flow of de nieuwe manier van weergave in iTunes.

Is even werk,iTunes werkt nu eenmaal heel erg met ID tags van een nummer het is dus zaak om dat ten alle tijde netjes te houden als je een album gaat importeren.

Bijdrager
    Ratz

Ah het werkt prima zo!
    Kan je over een -ik noem wat- half jaar dan wederom dezelfde ‘ klik’ doen en zal hij dan weer de hele bieb langsgaan om dan nog ontbrekende cover art (bij) te vullen? Want downloaden gaat gewoon door natuurlijk:P

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.