12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    criccric

Als iPhoto weg is

wat gebeurt er als iPhoto weg is ? blijven de geïmporteerde foto’s staan in Photos of verdwijnen ze tegelijk als iPhoto ?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

De iPhoto-bibliotheek staat apart van iPhoto. Als je iPhoto dus verwijdert blijven al je foto’s (in die bibliotheek) staan. Deze bibliotheek zet Foto’s dan weer om in een Foto’s-bibliotheek.

Deze bibliotheek staat overigens in ~/Foto’s en heet waarschijnlijk ‘iPhoto Library.photolibrary’ en na de conversie ‘Photos Library.photolibrary’.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 2 maanden geleden door  Waffle ಠ_ಠ.

Bijdrager
    criccric

nee, ik bedoel als je iPhoto definitief verwijdert met de bibliotheek erbij natuurlijk. nadat je alles hebt geïmporteerd hebt in Photos. Blijven dan de foto’s wel staan in die nieuwe programma Photos of niet ?

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 2 maanden geleden door  criccric.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Geen idee. Gezien Photos een nieuwe bibliotheek aanmaakt neem ik aan dat alles daar in blijft staan. Verplaats anders je iPhoto bibliotheek eens naar je bureaublad en start Photos dan. Blijft het werken? Dan kan je de iPhoto bibliotheek van je bureaublad verwijderen. Anders niet natuurlijk.

Bijdrager
    tarun

iPhoto en Foto’s delen de bibliotheek deels. Je kan echter gewoon iPhoto met bibliotheek verwijderen zonder problemen. Je zal zien dat vooral het verwijderen van de bibliotheek minder ruimtewinst geeft dan je zou verwachten. Dit komt door het delen van die bieb met Foto’s.

Bijdrager
    TheBigZ
    criccric op 21 april 2015

nadat je alles hebt geïmporteerd hebt in Photos. Blijven dan de foto’s wel staan in die nieuwe programma Photos ?

Ja. (zoals Tarun zegt.)

Bijdrager
    criccric

Ik heb de bibliotheek van iPhoto naar het bureaublad verplaatst en niets is veranderd in Photos maar het is ook zo dat de bibliotheek niet echt verwijderd is.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

iPhoto en Foto’s hebben allebei een eigen bibliotheek, dus als je de ene verplaatst of verwijdert heeft dat geen uitwerking op de andere. (Wat Tarun zegt is weliswaar waar, maar op een technisch achter-de-schermenniveau, en niet iets waar je je als gebruiker druk over hoeft te maken: voor jou zijn de twee bibliotheken gewoon twee aparte bibliotheken.)

Bijdrager
    gipsman

Enkele dagen geleden deed ik de upgrade van Mavericks naar Yosemite. iPhoto is nu niet meer te openen. Er staat een verbodsteken op de app. Als ik ‘m aanklik krijg ik een popup die zegt dat ik een nieuwe versie van iPhoto uit de AppStore moet halen. Maar die is (uiteraard) ‘niet aanwezig voor Yosemite in de Belgische App Store’. Mag je iPhoto dan ook gewoon verwijderen? De foto’ s zitten effectief in de nieuwe Photos app.

Bijdrager
    koen

Ja hoor, dat mag gewoon:)

(natuurlijk wel eerst even een backup maken(y) )

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 2 maanden geleden door  koen.

Bijdrager
    Betinker

Ik krijg de foto’s in iPhoto met geen mogelijkheid in Foto’s, wie weet een oplossing.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Klik met de option-toets ingedrukt op het Foto’s icoon in het Dock, en selecteer dan in het verschenen venster op je iPhoto-bibliotheek. Als het goed is wordt deze dan automatisch omgezet in een Foto’s-bibliotheek.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.