5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    martinh123

Als Airpod via bluetooth verwijder en vergeet op een Macbook Pro

Als ik Airpod via bluetooth verwijder en vergeet op een Macbook Pro moet de verbinding tussen de IPhone X en Airpod opnieuw worden ingesteld.

Klinkt misschien wat vreemd maar als ik op een Macbook pro bij bluetooth de Airpod verwijder en vergeet dan is het niet mogelijk om een verbinding tot stand te brengen tussen een IPhone X en de Airpod.

Als er weer een verbinding wordt gemaakt tussen de IPhone X en de Airpod zie ik op de Macbook pro ineens onder Bluetooth de Airpod staan dit terwijl bluetooth op de Macbook pro is uitgeschakeld.Airpod via bluetooth op macbook pro verwijderen moet opnieuw verbinding maken met iPhone X.

Ongelofelijk: mijn vrouw is naar de Fitness waar ze de Airpod met de IPhone X gebruikt.

Had haar vanmorgen gevraagd dat als ze op de Fitness is de naam van de Airpod te veranderen.

Dit heeft ze gedaan zag op haar IPad Air die verbonden is met dat ineens de Airpod er staat met de naam die ze zou opgeven in haar telefoon.

Ze is nog steeds niet thuis.

Het lijkt dus dat via internet (Wifi) de gegevens naar haar apparaten gestuurd wordt, dus ook naamsverandering.

• Dit onderwerp is gewijzigd 10 maanden, 3 weken geleden door  Night. Reden: Posts gecombineerd

Bijdrager
    GoeieDag

Je schrijft veel op, maar echt duidelijk is de setup niet.

Ik neem aan dat de AirPods instellingen en pairing via de iCloud account naar alle apparaten waar die account (als primaire account) op staat, worden overgebracht, dus daar is weinig ‘ongelofelijks’ aan.

Maar wat is nou precies je vraag?

Bijdrager
    Shmoo

Connectie tussen verschillende devices verloopt idd. via iCloud. Dus wanneer je twee devices hebt met verschillende Apple ID’s  ( iCloud accounts ) dan gaat dat niet lukken nee.

Moderator
    Night

Zou het ook nog iets met hand-off te maken kunnen hebben?

Bijdrager
    martinh123

Wat nou precies de vraag is.

Als je op de macbook pro onder Bluetooth zegt dat hij het apparaat moet vergeten dan verwacht ik niet dat hij er weer inkomt tot het moment jij bepaald of je een apparaat toe wilt voegen.

Verder is er alleen maar de Airpod zichtbaar bij Bluetooth.

Kijk ik bij systeeminformatie onder Hardware/Bluetooth lees ik (Devices Paired en configured.)

IPad Air, Apple Watch, AirPods en Iphone staan.

Buiten de AirPod  zie je de rest niet als je Bluetooth aanklikt, had verwacht dat de iPhone er zeker in zou staan, bij deze is Bluetooth altijd aan.

Klinkt ook wel logisch dat het met iCloud te maken heeft hadden we gisteren ook nog over gehad

Dat van hand-off ken ik nog niet zal het eens nakijken.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.