16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    MacHer

allofmp3: hoe start ik downloaden?

Na mijn kennismaking met de ipod mini meteen overgestapt van pc naar Mac. Tot nu toe heel tevreden. Klein (beginners?)probleem: Het lukt mij niet om muziek van allofmp3 te downloaden.
    Ik heb enkele files geselecteerd en in MyDownloads staan, maar hoe geef ik nu de opdracht om te downloaden? Op de pc ging het probleemloos met het downloadprogramma van allofmp3, maar dat draait niet op MacOs. IE ipv Safari maakt geen verschil. Wat doe ik verkeerd?

Bijdrager
    Nikita

Zeker weten dat het geen WMA ’s zijn met DRM? Want die kan je dus niet afspelen op Mac (ook niet met WMP).
    Probeer anders gewoon de iTMS, via iTunes te benaderen… Veel betere kwaliteit dan met MP3 of WMA en gelijk op je iPod te zetten :)

Bijdrager
    lowfi

dat vraagt ie toch niet:|

“of je koopt gewoon de cd in de winkel” :S

Bijdrager
    Nikita
    ”Low-Fi”

dat vraagt ie toch niet:|

“of je koopt gewoon de cd in de winkel” :S

So what… ? Geef jij antwoord dan…
    Ik kom tenmiste nog aan met een idee… :roll:

Bijdrager
    MacHer

Je kunt bij Allofmp3 muziek naar eigen voorkeur in verschillende formaten en bitrates downloaden (en goedkoop!). Ik kan natuurlijk de muziek binnenhalen met de pc en daarna overzetten op de mac, maar dat vind ik nogal omslachtig. Ik snap gewoon niet waarom het downloaden niet lukt met de mac.

Bijdrager
    MedahOSX

allofmp3 heeft vele formaten als ik me niet vergis, wma,mp3,ogg vorbis en vele bitrates als keuze.
    DRM heeft het ook niet, dus dat kan het probleem niet zijn.
    Je moet alleen niet denken dat je nu legaal muziek download omdat je ervoor betaald, want dat is het niet. De artiesten zien niks van het geld dat verdiend word bij allofmp3. Het bestaat hooguit door een dom gat in de russiche wetgeving.
    Het was je vraag niet, maar wou ik toch even zeggen.

Bijdrager
    gruiter

Beste Macher,

Ik zal proberen om wel een antwoord op je vraag te geven. Het werkt wel met een Mac, alleen je kan niet gebruik maken van de handige browser die voor MS Windows beschikbaar is. Gebruik je Safari als webbrowser?

Wanneer je op de site hebt ingelogd zie je ergen boven aan op het scherm een balk met “Account details / My Downloads /……… / Log Out”
    Als je nu op My Downloads klik, zie je vervolgens de artiesten waarvan je een nummer hebt aangeschaft. Klik je vervolgens op de artiest, dan zie de titel van de CD en als je daar weer op klikt, zie je de afzonderlijke nummers. Wanneer je op het downloadteken (achter het nummer) klikt, dan begint het downloaden automatisch.

Succes en laat even weten of het je lukt.

Groet,

Gerald

Bijdrager
    MacHer

Beste Gerald,
    Dank voor je tip. Na klik op het downloadteken (dat kromme pijltje?) werd het nummer afgespeeld. Ik kon niet zien of het ook werd gedownload, maar even later stond de titel vermeld op mijn lijst van downloads in MyStat en er was een bedragje afgeschreven van MyBalance. Maar… waar is het liedje nu gebleven? Ik kan het nergens terugvinden in mijn ibook. Hoop dat je me nog een stap verder kunt helpen.

Groet,
    Herman

Bijdrager
    gruiter

Hoi Herman,

Sorry voor mijn late reply, maar ik zie je bericht nu pas. Als er een bedrag is afgeschreven van MyBalance, dan is het bestand dus wel gedownload. Bij mij komt het in m’n standaard download folder terecht. Vandaaruit sleep ik het naar de iTunes folder en importeer ik de bestanden in iTunes. Welk formaat heb je gekozen? Probeer eens te zoeken op je schijf naar m4a.

Succes

Gerald

Bijdrager
    MacHer

Goedenavond Gerald,
    Gezocht met Finder in alle mappen/bestanden met naam ‘download’ , m4a, mp3… zonder resultaat. Het liedje zweeft ergens tussen Rusland en hier. De Mac is voor mij nog niet zonder geheimen. Nu ja, ik puzzel rustig verder. Houd me aanbevolen voor verdere tips.
    Dank en groet,
    Herman

Bijdrager
    iPod Jimmy

ik snap niet helemaal waarom je geen LimeWire gebruikt! Ik heb daar eigenlijk nooit problemen mee althans eentje maar daar ga ik zo een vraag over zetten in een ander forum.

Bijdrager
    gerrits2
    ”iPod

ik snap niet helemaal waarom je geen LimeWire gebruikt! Ik heb daar eigenlijk nooit problemen mee althans eentje maar daar ga ik zo een vraag over zetten in een ander forum.

Cabos ook een prima programma, effe proberen via macupdat.com

Bijdrager
    MacHer

Bedankt voor alle reacties, maar nou weet ik nog steeds niet hoe ik liedjes van Allofmp3.com moet downloaden… Volgens mij moet het iets simpels zijn, misschien ergens een instelling wijzigen?

Bijdrager
    MacHer

Ik ben er uit: control klik! Dat trucje kende ik als nieuwbakken macuser nog niet. Nu nog even uitvogelen hoe ik een album in 1x kan downloaden, ipv alle nummers apart.

Bijdrager
    foxy

En zo doe je het pas echt goed.

Download Igetter http://www.igetter.net/iGetter.html en installeer deze.

wanneer je nummers besteld hebt en worden klaargezet in ALLOFMP3 ga dan naar my downloads (boven in het venster)en klik op list of all links. In het venster dat dan verschijnt zie je als het goed is de nummers staan die je wilt downloaden. Dan Ctrl + muisklik ergens in dat venster en kies download all with Igetter en zie daar ….. igetter wordt automatisch opgestart als dat al niet is gebeurt en je kunt de nummers allemaal tegelijk downloaden (ze worden op je buroblad gezet).

Succes

Bijdrager
    MacHer

Goede actie van jullie MacOssers. Ik ben er nu helemaal uit. Wat mij betreft kan dit draadje (zo noemen jullie dat toch?) worden afgesloten. Allen dank.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.