15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    abbenhui

[opgelost] Alles werkt via WiFi, maar mail niet

Ik lig helaas in het ziekenhuis, maar gelukkig heb ik m’n Macbook en m’n iPhone.
    Er is hier WiFi en alles werkt (Internet, Bankieren, FaceTime), behalve mail. Op een of andere manier kunnen beide apparaten niet verzenden/ontvangen.

Als ik op de iPhone WiFi uitschakel en over op 4G, komt de mail als een speer binnen.

Iemand een suggestie?

Bijdrager
    /dev/enschede

Ja, de meeste applicaties maken gebruik van http over poort 80. Mail gebruikt smtp en pop/imap over een paar andere poorten (o.a. poort 25).

Waarschijnlijk staan de meeste van die poorten dicht om misbruikt te voorkomen (poort 25 wordt veel gebruikt bij het verspreiden van spam). Dat kan wel eens de reden zijn.

Beterschap!

Bijdrager
    GoeieDag

Ontvangen ook niet, zeg je?

Bijdrager
    abbenhui

Nee Goeiedag, ontvangen ook niet.

Marc: dank voor de goede wensen.

Moderator
    Night

Suggestie: webmail gebruiken.

Bijdrager
    GoeieDag

Oké. Welke mail provider heb je?

Bijdrager
    abbenhui

one.com

Bijdrager
    GoeieDag
    Bijdrager
    abbenhui

Jawel hoor. Op elke andere openbare WiFi (en thuis) is er ook geen probleem; alleen hier in het ziekenhuis wil het niet.

Moderator
    Night

Dat zal ongetwijfeld aan de (eerder genoemde) open poorten van het ziekenhuis liggen.

2 oplossingen:
    • Zet WiFi uit (en haal je mail binnen via je telecom-provider 2G/3G/4G netwerk)
    • Gebruik one.com webmail

Bijdrager
    abbenhui

Dank je Night. Daar zal het dan wel op neerkomen. Allen bedankt voor de reacties.

Bijdrager
    GoeieDag

Lijkt me stug, want dan zou niemand de mail kunnen gebruiken. Niet erg handig tegenwoordig, voor een ziekenhuis, waar artsen met hun patiënten veelal per mail communiceren.
    Heb je Inkomend (POP/IMAP) op poort 993 staan en Uitgaand (SMTP) op 587, met beiden SSL aan?

NB: ik vind zo’n work-around (gebruik webmail) niet echt de [opgelost]-waardig, en denk dat er een betere oplossing moet zijn.

Bijdrager
    abbenhui

@JoopJoopJoop
    Nee. Er is geen andere oplossing dan webmail. Het blijkt idd dat alleen poort 80 open staat, dus mail ontvangen gaat niet lukken via WiFi.

Bijdrager
    GoeieDag

Are you talking to me?! :-D

Bijdrager
    GoeieDag

Overigens: tijd voor een ander ziekenhuis. Kom op zeg, mail blokkeren als je daar misschien wel weken als patiënt ligt? Idioot!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.