16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    milann

Alleen Entourage kopen i.p.v. het hele Office pakket

Is het mogelijk om alleen Entourage te kopen i.p.v. het hele Office pakket?

Ik moet namelijk mijn Exchange mail van mijn werk op mijn mac kunnen lezen, maar Word, Powerpoint en Excel zijn voor mij overbodig.

Gr. Milan:D

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    milann

Ja daar bekijk ik de mail nu wel in inderdaad….. maar werkt dit ook goed met de agenda? Collega’s moeten die kunnen zien en wijzigen.

Zij werken allemaal op een PC…

Bijdrager
    Pieterr

De “Outlook Web Access Lite” werkt ook op browsers anders dan Internet Explorer. Wij gebruiken Firefox. Behalve je mail kun je ook je agenda en je contacten beheren. Tenminste, zo werkt het bij het bedrijf waar mijn vriendin werkt.

Bijdrager
    palahala

Aha, misschien heb ik mijn opmerkingen over gebruik van Exchange (met IMAP, dus zonder agenda) in Apple Mail toch niet voor niets geschreven.

Bijdrager
    milann
    ”Pieterr”

De “Outlook Web Access Lite” werkt ook op browsers anders dan Internet Explorer. Wij gebruiken Firefox. Behalve je mail kun je ook je agenda en je contacten beheren. Tenminste, zo werkt het bij het bedrijf waar mijn vriendin werkt.

Dit gebruik ik nu inderdaad. Maar vind het fijner dat ik gewoon zo’n rode 1 in een rondje zie als ik mijn Dock te voorschijn laat komen;)

Bijdrager
    milann
    ”palahala”

Aha, misschien heb ik mijn opmerkingen over gebruik van Exchange (met IMAP, dus zonder agenda) in Apple Mail toch niet voor niets geschreven.

Thanks ik ga dit eens lezen:)

Bijdrager
    Pieterr
    ”milann”

Maar vind het fijner dat ik gewoon zo’n rode 1 in een rondje zie als ik mijn Dock te voorschijn laat komen;)

Hoe je dat voor elkaar kunt krijgen wordt beschreven in het artikel in mijn eerste posting.

The good news is our IT department also supports the Outlook Web Access (OWA). This is really a WebDAV interface with pretty good functionality. I finally found fetchExc. It’s like fetchmail, but downloads from Exchange via OWA and dumps it into a local mbox file.

Bijdrager
    milann
    ”Pieterr”
    ”milann”

Maar vind het fijner dat ik gewoon zo’n rode 1 in een rondje zie als ik mijn Dock te voorschijn laat komen;)

Hoe je dat voor elkaar kunt krijgen wordt beschreven in het artikel in mijn eerste posting.

The good news is our IT department also supports the Outlook Web Access (OWA). This is really a WebDAV interface with pretty good functionality. I finally found fetchExc. It’s like fetchmail, but downloads from Exchange via OWA and dumps it into a local mbox file.

Ik las het net inderdaad. Thanks voor de link. Heb je dit bij jezelf werkend gekregen?

Bijdrager
    Pieterr
    ”milann”

Heb je dit bij jezelf werkend gekregen?

Nee. Ook niet geprobeerd overigens. Wij hadden wel vroeger iemand op het werk die een vergelijkbare truc had uitgehaald om met een standaard POP3 email reader de emails van Lotus Notes te kunnen lezen.;-)

Bijdrager
    milann

Nou, ik ga het morgen dan even proberen. Thanks voor de tip en ik laat weten hoe en wat:D

Bijdrager
    palahala
    ”Pieterr”

Wij hadden wel vroeger iemand op het werk die een vergelijkbare truc had uitgehaald om met een standaard POP3 email reader de emails van Lotus Notes te kunnen lezen.;-)

Ik ken iemand die bij IBM werkt, en daar deden (of doen) ze dat ook — terwijl ze Lotus overgenomen hebben:-)

Bijdrager
    ctxppc

Entourage alleen? Ha, M$ wil dat je heel het pa$$et koopt! :evil: :cry:

Maar zowiezo ik gebruik Mail en iWork, dus geen M$ in mijn huis! :evil: :innocent: :apple:

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Daarom bestaan er softwarepakketten:)

Ik zou nog geen gulden over hebben voor dat Office pakket.
    Vind dat illegaal downloaden in dit geval wel gerechtvaardigd is.

Rotzooi maken mag. Maar er dan ook nog geld voor vragen….

Bijdrager
    palahala
    ”Pieterr”

Voor Mozilla Thunderbird is er een project Thunderbird Webmail Extension dat ook een versie lijkt te hebben voor OWA. Ik ken het verder niet (en toen ik vroeger nog wel Thunderbird gebruikte viel mijn Mac nooit in slaap, en ben sindsdien een blije Mail.app gebruiker). En ik denk dat de fetchEx oplossing beter is, maar wie weet helpt het als je informatie nodig hebt.

Bijdrager
    milann

Ik gebruik ook liever alleen Mail. Maar helaas ondersteund dit geen Exchange en dit heb ik wel nodig. Vandaar dat ik opzoek ben naar een ander alternatief.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.