9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    ExtraLarge

Alleen adressen met e-mail selecteren in adresboek groep

Ik heb naast mijn groep “alles” in adresboek o.a. een groep “klanten”. Als er een nieuwe klant bijkomt zet ik die in “alles” en sleep hem naar de groep “klanten”. Wellicht kan je hem ook direct in “klanten” zetten.

Nu is het zo dat sommige klanten een e-mail adres hebben, maar niet iedereen. Als ik dan een mailtje wil sturen naar “klanten”, komen in de aan: regel van mail alle klanten, ook die zonder e-mail adres te staan. Mail herkent wel dat er iets niet klopt en verzendt vervolgens de mail niet. Tot nu toe selecteer ik handmatig alle klanten met een e-mail adres uit de groep “klanten”, maar dat moet slimmer kunnen. Het lijkt me stug dat je uit de groep “klanten” weer een groep “klanten met e-mail adres” moet maken en daar handmatig alle klanten met e-mail adres in moet slepen. Ik zou ook niet weten of dat met een slimme groep kan.

Bijdrager
    iJoost

Nou probeer het dan eens… Ik kon het in drie tellen met een slimme groep.;-)

Bijdrager
    Pieterr
    ”iJoost”

Nou probeer het dan eens… Ik kon het in drie tellen met een slimme groep.;-)

Vertel dan ook even hoe, iJoost. Je praat tegen een nieuw lid…

Bijdrager
    iJoost

Maak een slimme groep. Kies het veld E-Mail adres. Kies dat het gevuld moet zijn. Druk op OK.

Veel eenvoudiger kan het echt niet:

Sorry hoor, als ik aannam dat iedereen dat zelf kan vinden… als ie een klein beetje z’n best doet. ;-P

Bijdrager
    ExtraLarge

Dank je,

Dat van die “e-mail is ingesteld” wist ik niet (niet goed gekeken, geef ik onmiddellijk toe, maar dat is meestal zo). Ik had wel bedacht ” kaart bevat @”, dat geeft hetzelfde resultaat. Maar dit is niet wat ik zoek. Als je doet wat jij of ik instel, krijg ik alle adressen die een e-mail adres bevatten, maar ik wil alleen de e-mail adressen van de groep “klanten”.

Dus bijv. “alles” bevat 100 kaarten, “klanten” bevat 50 kaarten (van de 100) en van die 50 klanten heeft 30 een e-mail adres. Ik wil dan alleen uit de lijst “klanten” degenen met een e-mail adres filteren. Weten jullie hoe dat gaat?

Bijdrager
    iJoost

Klik eens op dat plusje…

En dan kun je nu vast zelf wel bedenken hoe je die tweede “regel” moet invullen om de zoekopdracht verder te beperken tot de groep Klanten.

Bijdrager
    ExtraLarge

Dank je,

Het is gelukt. Weer wat geleerd. Ik wist niet dat de voorwaarden per item ook veranderden. Ik zocht iets in de trant van: “groep is gelijk aan “klanten” , maar die stond er natuurlijk niet tussen…:wink:

Bijdrager
    iJoost

Mooi. Veel plezier ermee.

Bijdrager
    jantje bee

top! nooit aan gedacht maar het ligt voor de hand!

j.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.