8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    diederik10

alle verwijzingen itunes wissen op mac

ha

weet iemand hoe ik alle linken en verwijzingen op een mac kan verwijderen mbt itunes

ik wil een compleet schone installatie van mijn itunes en mijn iphone doen.
    maar als ik a la mac leuk Itunes naar de trash sleep en opnieuw installeer moet er toch het een en ander ergens blijven staan
    want na de installatie komt toch weer mijn corrupte adresboek op de iphone terug

apple houd toch ergens gegevens over itunes en iphone vast.
    waar zit dat?
    en hoe kan ik het verwijderen?

mac OS 16.6.6
    Iphone 3gs systeem 4

alvast dank

Diederik

Bijdrager
    Hansi2124

Het programma iTunes hoef je niet te verwijderen, maar wel de bestanden in de bibliotheek. Zoek met Spotlight op iTunes….

Bijdrager
    Oppie

In programma’s zelf staan NOOIT de door de gebruiker ingevoerde gegevens.
    Dus dat herinstalleren heeft geen enkele zin.
    Al dit soort bestanden staan in thuismap, en de meesten in de Bibliotheek in die thuismap.

Maak eens een nieuwe gebruiker aan, dan heb je alles ‘schoon’, maar dan heb je natuurlijk ook nog geen gegevens.

Bijdrager
    Sascha

Je Adresboek is corrupt. Waarom wil je dan iTunes herinstalleren ipv je corrupte Adresboek aan te pakken?

Bijdrager
    diederik10

ik heb alle bestanden onder itunes uit mijn folder muziek verplaatst.
    zoals itunes libary etc zodat ze daar niet meer staan.
    itunes is inderdaad erg leeg

het vreemde is dat als ik mijn telefoon aansluit hij inderdaad nu geen adresgegevens meer heeft maar wel
    twee oude folders toont (die leeg zijn) in mijn adresboek

mijn adresboek op de mac doet het verder wel goed. maar in phone dus leeg

toch zit er ergens nog gegevens over dat adresboek opgeslagen waar itunes uit put
    waar o waar..

Bijdrager
    tinus_omt

Sluit je iPhone aan op je Mac. Open je iPhone in iTunes. Klik op de tab ‘info’. Onderaan (als je naar beneden scrollt) kun je kiezen om je contacts helemaal opnieuw op je iPhone te zetten. Zet dat aan en synchroniseer dan je iPhone.

Bijdrager
    diederik10

zo ben er uit.

Hans, sacha, jullie opmerking had me op de goede weg gezet.

IK werk nog niet zo lang met mac. In windows kun je een applicatie desinstalleren en dan verwijdert hij als het goed is ook alle instellingen etc. Omdat de mac niet zon functie heeft (bij mijn weten) moet je dus zelf op zoek naar alle plekken waar mac eventueel gegevens over de applicatie die je wilt verwijderen heeft opgeslagen.
    is nogal omslachtig.

Opmerking hans: Applicatie was inderdaad zelf dus niet het probleem. maar alle instellingen
    opmerking sacha: als het niet aan verwijzingen in itunes ligt moet het toch in adresboek zitten

ik kon eerst niet vinden waar adresboek zn gegevens opslaat (vond ik ook niet via spotlight)
    blijkt dat uiteindelijk na gewoon rondzoeken: in bibliotheek onder application support zit een map adresbook

Die verwijderen deed de truck. daarna was alles weg en had ik weer een schoon adresboek
    ik had export adresbestanden gedaan en daarna weer inport. in het nieuwe adresboek.
    ook dat viel mee een beetje tegen van apple
    hij exporteert niet alleen sec de data maar kopieert gewoon de hele database met alles erop en eraan.
    in dit geval een corrupte database. dus weer zelfde probleem.

uiteindelijk contact voor contact geexporteerd, en daarna geimporteerd in nieuwe leeg adresboek DB
    en dat werkt prima.

Hans ik zal voor de tread dit straks ook even plaatsen bij mijn andere vraag over de adresboek.

groet,
    diederik

Bijdrager
    Oppie
    diederik10 op 25 januari 2011

IK werk nog niet zo lang met mac. In Windows kun je een applicatie desinstalleren en dan verwijdert hij als het goed is ook alle instellingen etc. Omdat de mac niet zon functie heeft (bij mijn weten) moet je dus zelf op zoek naar alle plekken waar mac eventueel gegevens over de applicatie die je wilt verwijderen heeft opgeslagen.

Ja, inderdaad, “als het goed is” -vaak niet dus…

Het is juist logisch: je hoeft niet een hele app te deinstalleren, bij problemen, maar even naar de gebruikersmap en gegevens kijken. En die worden in principe netjes, op vaste plekken opgeslagen in je Thuismap. Aangezien de app ook voor andere gebruikers in je OS draait, kan het verwijderen van de app ook gewoon niet betekenen dat ie de gebruikersgegevens/instellingen ook weghaalt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.