8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    HJK

alle vensters minimaliseren

Hallo,

Ik ben op zoek naar een button, snelkoppeling (alias, whatever;-) ) om in 1 keer alle vensters te minimaliseren. In windows zit daar zo’n mooie button voor, onderin je menubar.

Ik heb al een poosje gezocht op het forum, maar kon het niet vinden,
    dus excuses als dit al eerder gevraagd is.

Moderator
    Mac Daddy

Waarom minimaliseren als je ook kan verstoppen?

Als je alle andere programma’s wil verstoppen, ga je naar de Finder en klik je in de menubalk op Finder en klik je vervolgen op Hide andere of Hide other.

Je kan ook Exposé gebruiken. Druk op F11 en al je vensters gaan opzij.

Als je in de help functie van OSX zoekt naar vensters minimaliseren, dan vind je alle toetsencombinaties voor vensters.

Bijdrager
    HJK

Thanks, deze info zocht ik inderdaad!:-)

Bijdrager
    Cloudsurfer

Exposé, F11. Ze minimaliseren niet, maar schuiven dan opzij zodat je in 1x bij je desktop kan. Vind dat persoonlijk beter dan de functie in Windows.

Edit: oh, dit is al voorbij gekomen. Nou ja, nog maar een keer dan 8)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”Mac

Als je alle andere programma’s wil verstoppen, ga je naar de Finder en klik je in de menubalk op Finder en klik je vervolgen op Hide andere of Hide other.

Of op een computer die op Nederlands ingesteld staat: Verberg <programmanaam> en Verberg andere. De sneltoetsen zijn respectievelijk [command]H en [option][command]H; om het actieve programma te verbergen kun je dan ook nog eens buiten het programma klikken (op een ander programma, op je bureaublad, enz.) terwijl je [option] ingedrukt houdt.

Maar als je snel toegang tot je bureaublad wilt, is F11 een handigere keuze, denk ik.

Bijdrager
    michelvdb

Klik op het oranje knopje terwijl je de [option]-toets ingedrukt houdt.
    Zo minimaliseer je alle openstaande vensters binnen een programma.

Bijdrager
    Oppie
    ”HJK”

Ik ben op zoek naar een button, snelkoppeling (alias, whatever) om in 1 keer alle vensters te minimaliseren. In windows zit daar zo’n mooie button voor, onderin je menubar.

Da’s het Show desktop icoon in de taakbalk, en dat is precies wat Exposé F11 doet.
    (Dat is dus functioneel geen minimaliseren -maar het lijkt er wel op.)
    Kun je ook in een actieve hoek bedienen; reuze handig.

Bijdrager
    jago
    ”Oppie”

Kun je ook in een actieve hoek bedienen; reuze handig.

Absolut mee eens. Voor wie ze niet kan vinden:
    Systeemvoorkeuren > Exposé (en Spaces)

Ik heb bv links onder als ‘Bureaublad’ en rechtsonder als ‘Alle vensters’

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.