12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Paul Rubert

Alle user accounts weg (alles kwijt?)

Vandaag wou ik zoals elke dag op mijn iMac inloggen, todat ik op het inlog scherm kwam, en zag dat alle user accounts weg waren!!!
    Het enige account dat er was onder de naam “Andere”, kon ik niet inloggen!
    Dit is heel vervelend, ben ik alles kwijt? mijn films, mijn muziek, foto’s, programma’s, video’s….enz.
    Ik ben op een 21.5 inch iMac van eind 2009 op de laatse versie van Snow Leopard, het enige dat ik weet is dat mijn harde schijf bijna vol was er bleef maar 30 GB over van de 500. Ik was net van plan een externe hardeschijf te kopen en een andere voor een backup, maar nu is het misschien te laat.

Weet iemand wat ik moet doen???

Bijdrager
    Hansi2124

Heb je al gewoon herstart? Heb je al opgestart met de installatie-dvd (c-toets ingedrukt houden)?

Edit: misschien heb je iets aan dit topic?

Edit 2: Het is wel de bedoeling dat je terugkomt met een reactie. Niet zoals in een ander topic van jou en dit topic en dit topic dat wij je helpen, maar je laat niets meer van je horen……

Bijdrager
    Paul Rubert

Sorry, ik zal er in vervolg aandenken ondertussen is het problem opgelost en ook de andere andere Problemen die ik had.

Danku voor u tijd.

Bijdrager
    Lauwrence

dit topic dat wij je helpen, maar je laat niets meer van je horen……

Genoemde topics heb ik niet ingezien, maar deze is slechts 2 uren oud. Misschien een idee even te wachten (iets met positief denken)?

edit: dat bedoel ik dus.

Bijdrager
    Oppie

Je bedoelt dat ie nu niet zegt hoe hij het heeft opgelost.
    Zo wordt een forum wel vrij nutteloos.

Bijdrager
    Hansi2124

Genoemde topics heb ik niet ingezien
    Waarom dan toch commentaar geven?

Bijdrager
    KarelWillem

Haha, dat gaat lekker ja.

Dat is een mooi rijtje topics dat je daar hebt staan Paul.:lol:

Goed bezig.

Bijdrager
    Paul Rubert

Ik weet niet exact hoe het moet, want iemand anders heeft het voor me opgelost.

We hebben de installatie-dvd gebruikt, om dan een nieuw User account te maken (tab bovenaan de balk), gelukkig staan al mijn bestanden er nog op.

Sorry dat ik het niet in meer details kan uitleggen, en dat ik niet meer op de andere topics had gereageerd.

Bijdrager
    Hansi2124

Okay. :thumbsup:
    Het is namelijk voor anderen die een zelfde soort probleem hebben, ook wel handig om te weten of en zo ja hóe het is opgelost.
    Daarnaast is het wel zo beleefd om even terug te komen met een reactie voor degenen die je hebben willen helpen natuurlijk.

Bijdrager
    Paul Rubert

Na veel op internet te hebben gezocht, heb ik nu door dat het over de “root user” gaat.

Die zou ik uit moeten zetten, maar als ik hem uit zou zetten, zouden mijn accounts op mijn mac terug komen?

Nu heb ik alleen een account onder de naam “Andere…”, ik ben gewoon bang om iets verkeerts te doen!

Dus het is eigenlijk nog niet helemaal opgelost:confused:

Bijdrager
    Maurits

User accounts en user home folder weggooien gaat niet zonder waarschuwing.
    Welllicht kan je kiezen voor ..andere, en dan de naam en wachtwoord van een user invoeren.
    Zou moeten werken als de user nog bestaat.
    (het is een instelling of je een lijstje laat zien of niet)

p.s. Ik lees iets over root; de gebruiker die je kwijt bent is toch geen root?, want de root user zit altijd achter het ..andere icoontje.

Het je een tweede mac of kan je die bij een vriend lenen? zo ja, gebruik dan de firewire target disk modus (externe schijfmodus in nederlands) om te kijken of je files er nog zijn. (want de lijst van het inlog scherm is niet automatisch gelijk aan de inhoud van de map /Users, waar de home folders staan).

Bijdrager
    Paul Rubert

De accounts van mijn hele familie worden niet getoond in het log-in panel. Ik alleen in de “root user” inloggen.

Root User = account die alle bestanden kan lezen, kopiëren, verwijderen van alle accounts op mijn mac, die heb ik waarschijnelijk per ongeluk aan gedaan.

Dus ik weet dat alle bestanden er nog op staan, maar nu zou ik graag de “root user” uit doen, zodat alle accounts weer te zien zijn in het log-in panel, maar ik weet niet hou dit te doen.

Ik hoop dat iemand me snel kan helpen, want morgen vroeg vertrek ik naar Zwitserland met mijn ouders, ik zou graag films en series op mijn ipod zetten.

Edit: Ik heb dit op internet gevonden:
    http://www.trickyways.com/2009/09/how-to-enable-disable-root-on-mac/
    http://docs.info.apple.com/article.html?path=Mac/10.5/en/11779.html , maar hoe doe ik dit als de “root” mijn enige account is op mijn mac.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.