30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:
    Bijdrager
    dewegkwijt

Alle tussenliggende besturingssystemen updaten?

Beste mensen,

Ik heb een MacBook Pro. 10.6.3.. Os x. Ben erachter dat deze best oud is..
    Stel ik wil het nieuwste besturingssysteem, moet ik alle tussenliggende systemen eerst updaten?

Dat word hartstikke duur natuurlijk.
    Wie heeft een antwoord/oplossing?

Mvg.

Bijdrager
    MouseMighty

Wedervraag: kijk eerst of je 10.8 kan draaien (via de specificaties) dan kan je ook gelijk zien of je 10.7 moet aanschaffen. Dat betekent dat 2 versies aanschaffen. Hartstikke duur? Mwoah 2x €18,- vind ik best meevallen.

Bijdrager
    Imade

Als het goed is kan je nu al direct naar Mountain Lion, maar weet niet of een directe overstap naar Mavericks als update wordt ondersteund.

Bijdrager
    Imade
    MouseMighty op 04 oktober 2013

Wedervraag: kijk eerst of je 10.8 kan draaien (via de specificaties) dan kan je ook gelijk zien of je 10.7 moet aanschaffen. Dat betekent dat 2 versies aanschaffen. Hartstikke duur? Mwoah 2x €18,- vind ik best meevallen.

Prijs is laag, maar als je betaald wat je NIET gebruikt… dan is zelfs 1 cent te duur.

Bijdrager
    IGBA

Als je even wacht, kun je waarschijnlijk direct naar 10.9.

Bijdrager
    Imade

Vaak kan dat wel, maar snap dat zelfs Apple er een limiet op gooit.
    Bij MS kan je met moeite upgraden naar een nieuw OS.
    Voor het kopen van bijvoorbeeld Windows 8 moet je kijken of de upgrade pad wel klopt vanaf Windows 7 al omdat MS zo nodig met 6 versies wilt werken.

Bijdrager
    Buzz

Om even duidelijk antwoord te geven op de vraag: Je moet eerst (gratis, via software update) naar 10.6.9, zodat je de juiste versie van de App Store kan gebruiken. Vervolgens kan je in de App Store in één keer de upgrade kopen naar de nieuwste voor jouw Mac geschikte versie van OS X. Je hoeft dus niet eerst 10.7 te kopen om naar 10.8 of 10.9 te gaan. Dat scheelt inderdaad geld, maar ook tijd.

Bijdrager
    SunKeeper
    Buzz_D op 04 oktober 2013

Om even duidelijk antwoord te geven op de vraag: Je moet eerst (gratis, via software update) naar 10.6.9, zodat je de juiste versie van de App Store kan gebruiken.

Wat Apple ook wel 10.6.8 v1.1 noemt. Makkelijkste is om de combo-update te draaien, dan zit je gelijk goed.

http://support.apple.com/kb/DL1399?viewlocale=nl_NL

Edit: wat is de zoekfunctie op de Apple-site waardeloos zeg. Ik moest met Google zoeken om bovenstaande te kunnen vinden.

Bijdrager
    recoiller

Wees blij dat je 10.7 over kunt slaan. In mijn beleving was dat een waardeloos systeem en hebben ze veel fouten gelukkig min of meer terug gedraaid in 10.8

Bijdrager
    dewegkwijt

Imade, inderdaad. Het gaat erom dat ik liever niet betaal voor iets dat ik niet gebruik.
    Laatst heb ik al een update gedaan naar snow leopard. dat was 25 ..ofzo. en nu alweer twee keer 18. 36. dus ik ben wel even 61 euro kwijt aan alles.

Bijdrager
    dewegkwijt

bedankt, ik ga de mountain lion bestellen.

Bijdrager
    dewegkwijt

Eerst updaten dus.

Bijdrager
    MouseMighty
    dewegkwijt op 04 oktober 2013

Imade, inderdaad. Het gaat erom dat ik liever niet betaal voor iets dat ik niet gebruik.
    Laatst heb ik al een update gedaan naar snow leopard. dat was 25 ..ofzo. en nu alweer twee keer 18. 36. dus ik ben wel even 61 euro kwijt aan alles.

1: Hoezo niet gebruikt? Je gebruikt alles, het zit nl in je systeem. Of wil je graag een systeem dat diverse versies heeft?
    Ja laat Apple dat gaan doen! Mac OS X Mavericks Starter, Mac OS X Mavericks Home Basic, Mac OS X Mavericks Home Premium, Mac OS X Mavericks Professional, Mac OS X Mavericks Enterprise en een Mac OS X Mavericks Ultimate.
    2 “Laatst een upgrade naar Snow Leopard” Ik weet het niet hoor maar Snow Leopard = 10.6 uit augustus 2009 Dat zou betekenen dat je een machine hebt die dan oorspronkelijk Leopard 10.5 erop had staan. Hoe verouderd is je software (andere applicaties) dan?
    3 Wel goed rekenen, je kan 10.7 overslaan dus dat scheelt 1x €18,-

Ga voor de grap eens rekenen wat je betaald zou moeten hebben om van Windows XP te upgraden naar Windows 8 ….:lol:

Bijdrager
    Imade

Maar mouse – voor een Window systeem betaal je al vanaf 300 euro.

Bijdrager
    MouseMighty

Dat bedoel ik … Afgezien van het feit dat de kans redelijk aanwezig is dat je een Windows PC dat origineel met XP kwam niet eens kan upgraden naar Windows 8.
    [opa vertelt]Ik heb nog nog 4x €129 betaalt voor Jaguar, Panther, Tiger en Leopard (verdeeld over div. machines) dus tel maar uit je winst met wel €53,- voor 3 systemen[/opa vertelt]
    Zal wel aan de leeftijd van de TS liggen:nerd:

Bijdrager
    Imade

Maar Mouse, dan heb je wel eerst 1150 of meer neergelegd voor de machine.

Bijdrager
    MouseMighty

Ik snap je opmerking niet?
    Ik heb oude machines gehad die OS 9 hadden (upgrade naar 10.1, 10.2), ik heb machine gehad die met 10.3 (upgrade naar 10.4, 10.5) geleverd is. Niet eens de upgrade van 10.6 naar 10.7 op 24″ iMac meegerekend. Dus ja, afgezien van aanschaf is er ook geld uitgegeven aan OS upgrades. Dat is namelijk goedkoper dan een nieuwe machine aanschaffen:lol:

Bijdrager
    Imade

Bedoel ermee te zeggen dat Windows goedkoper is, maar toegegeven het is wel een rampen OS.
    Gelukkig weet Apple wel stabiele systemen te leveren:P
    Dat was ook de reden dat ik van Windhoos naar Apple ben gegaan ^^

Bijdrager
    MouseMighty

Windows goedkoper??? MWOEHAHAHAHAHA, wat kosten de upgrades van XP naar Win 8? Dan wel even rekenen met de grootste versie want Apple maakt geen verschil in versie (even Server versie apart gezien). Je bedoeld het is bijna goedkoper om om de 2 jaar een Windows machine van €300,- aan te schaffen. Juist, kan ook niet anders want die is binnen 2 jaar al verouderd. Ik heb hier nog oude machines staan die prima fungeren als mailserver etc. Die hebben hun geld (Mac mini G4) allang opgebracht.

Bijdrager
    Imade

Ik bedoel in zijn totallie tijd:
    Windows Machine + upgrade naar W8 = 300 euro + 99 euro = 399 euro
    Apple machine zijn minstens 1150 euro.

Bijdrager
    MouseMighty

Windows machine met XP 300 euro + upgrade naar Vista+Win7+Win8 = 399 euro? En dan kan Win8 op die machine draaien?!? Denk het niet.

Bijdrager
    Imade

Dat is ook met Apple zo.
    Ook daar zit een rem op.

Bijdrager
    dewegkwijt

Dusss.. ik heb een nieuwe laptop nodig?

Bijdrager
    dewegkwijt

:mrgreen:

Bijdrager
    recoiller

1: Hoezo niet gebruikt? Je gebruikt alles, het zit nl in je systeem. Of wil je graag een systeem dat diverse versies heeft?
    Ja laat Apple dat gaan doen! Mac OS X Mavericks Starter, Mac OS X Mavericks Home Basic, Mac OS X Mavericks Home Premium, Mac OS X Mavericks Professional, Mac OS X Mavericks Enterprise en een Mac OS X Mavericks Ultimate.
    2 “Laatst een upgrade naar Snow Leopard” Ik weet het niet hoor maar Snow Leopard = 10.6 uit augustus 2009 Dat zou betekenen dat je een machine hebt die dan oorspronkelijk Leopard 10.5 erop had staan. Hoe verouderd is je software (andere applicaties) dan?

Ga voor de grap eens rekenen wat je betaald zou moeten hebben om van Windows XP te upgraden naar Windows 8 ….:lol:

Ik denk dat je niet begrijpt wat hij bedoeld. Als je upgrade naar 10.7 om meteen door te gaan naar 10.8 dan gebruik je 10.7 niet echt. Gelukkig kun je 10.7 dus overslaan en hoef je daar niet voor te betalen.. omdat je het niet gebruikt..

Bijdrager
    MouseMighty

@recoiller Dat klopt alleen is 10.7 natuurlijk ook wel weer basis voor 10.8 geweest.

@dewegkwijt
    Geen idee of je een nieuwe laptop nodig hebt. In mijn eerste reactie zei ik ook dat je eerst moest kijken of je laptop üuberhaupt wel voldoet aan de specs voor 10.8. Als dat niet zo is, tja dan kan je nog naar 10.7 of niet. Wil je dan persé 10.8 en straks 10.9 hebben dan heb je inderdaad daar een nieuwe laptop voor nodig.

Om het makkelijker te maken, welke laptop heb je? (Kijk even linksboven in de Finder bij het Appeltje, klik op “Over deze Mac” en vertel ons wat het resultaat is)

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dusss.. ik heb een nieuwe laptop nodig?

Geen idee. Dat weten we pas als je ons het type verteld. Dat vindt je in “over deze Mac” na klikken op ‘meer info’. Als je MacBook Pro van vóór 2007 is kan 10.8 er niet op draaien. Als het model nummer dus lager is dan 3,1. En met de komst van 10.9 zullen de oudste modellen die nog werkte met 10.8 ook wel eens kunnen afvallen.

Bijdrager
    dewegkwijt

Oo sorrie ik begrijp het zoiezo wel… van die 7 overslaan..even vergeten te reageren. heel fijn! dat scheelt;)

Modelnaam: MacBook Pro
    Modelaanduiding: MacBookPro5,5
    Processornaam: Intel Core 2 Duo
    Processorsnelheid: 2,53 GHz
    Aantal processors: 1
    Totaal aantal cores: 2
    L2-cache: 3 MB
    Geheugen: 4 GB
    Bussnelheid: 1,07 GHz
    Opstart-ROM-versie: MBP55.00AC.B03
    SMC-versie (systeem): 1.47f2
    Serienummer (systeem): W8933******
    Hardware-UUID: 3FA09212-D20A-5CBC-*********
    Sudden Motion Sensor:
    Status: Ingeschakeld

Bijdrager
    iep

Het nieuwe OS vervangt de oude. Als je op dit moment je Snow Leopard wil upgraden dan kan dat alleen maar naar 10.8. Zodra 10.9 uitkomt zal er met 10.8 hetzelfde gaan gebeuren. Zo simpel werkt het. De hele discussie over 10.7 is dus compleet zinloos.

Overigens kun je als je eenmaal 10.7, 10.8, etc. hebt deze nog wel terughalen via de Internet Recovery en de Mac App Store. Ze blijven dus wel beschikbaar voor degenen die ‘m bij de machine hebben gekregen of zelf hebben gekocht. Je kunt dus altijd downgraden.

Bijdrager
    IOS dude

de prijs van een nieuwe processor, meer RAM, nieuwe voeding om de processor te voeden, nieuwe fans,…

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.