10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    HakanB

Alle telefoonnummers kwijt?

Ik wilde vandaag graag de telefoonnummers van mijn iphone naar mn adresboek van mijn macbook synchroniseren, maar nu ben ik al mijn telefoonnumers kwijt? Kan ik ze nog op de een of andere manier terugkrijgen? Heb dit zo vaak gedaan, nooit problemen mee gehad en nu dit?

Bijdrager
    HakanB

In itunes wordt aangegeven dat er een backup wordt gemaakt, niet op mn computer maar naar iCloud, maar volgens mij heb ik daar niet zo veel aan denk ik, omdat ik adresboek bij icloud heb uitgevinkt. Ik heb ingelogd op icloud en daar staan idd geen contactpersonen

Bijdrager
    tarun

En het adresboek op je MacBook? Staan daar contacten?

Bijdrager
    HakanB

@tarun
    die is leeg.
    ik maak het adresboek op de MacBook voor de synchronisatie altijd leeg (is denk ik niet nodig maar toch), omdat op mijn iPhone de actuele nummers staan en ik met de synchronisatie een exacte kopie van mijn iPhone adresboek op mijn MacBook wil hebben. Dit doe ik altijd, maar ik snap niet wat er dit keer mis is gegaan.

Bijdrager
    fred44nl

als je op je MacBook een wijziging aanbrengt, dan wordt die wijziging doorgegeven aan je iPhone.
    dat betekent, dat als je het adresboek op je MacBook leeg maakt, dat ook op je iPhone gebeurt.
    ik zou niet weten, waarom je het adresboek op je MacBook leeg zou moeten maken.

hopelijk maak je regelmatig een backup van je MacBook.
    als dat zo is, dan kun je die terugzetten.

Bijdrager
    pruus

Een tip is om ook op Gmail je adressen te plaatsen. Dan heb je altijd een back-up. Of de app Adress Book Backup voor de adressen gebruiken.

Bijdrager
    fred44nl

je kunt de inhoud van Contacten en Agenda heel eenvoudig in z’n geheel exporteren, netjes bewaren èn backuppen.

Bijdrager
    Pier

Heb je TimeMachine als backup draaien? Zo ja, het programma Contacten openen en TimeMachine opstarten, dan haal je het zo terug.

Bijdrager
    HakanB

nee helaas geen backup en geen time machine. maar gaat vanaf nu wel gebeuren

Bijdrager
    HakanB

@fred44nl,
    ik heb vaker het adresboek leeggemaakt en gesynchroniseerd, de telefoonnummers van iPhone en Mac werden toen samengevoegd in plaats van vervangen, ik snap niet waarom het dit keer heeft vervangen (overschreven)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.