5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Loois

Alle partities verwijderen

De HDD ‘dikke bak’ bestond uit 2 partities, ik heb er 1 verwijderd maar ik kan nu de schijfruimte niet optimaal benutten. Ik wil de hele schijf formatteren incl het hele partitie verhaal echter de knop ‘wissen’ ontbreekt naast EHBO en Partitioneren. Als ik de ‘lege ruimte’ wil vullen met een partitie doet hij dat ook niet.
    Redelijk frustrerend. Is er wellicht 3rd party software die een schijf rigoureus kan formatteren?

Ik heur het graag!

Moderator
    unSOUND

Waarschijnlijk draait OS X op die partitie ? In dat geval wil het aanpassen van de partitie(s) niet altijd lukken. Wat je kunt doen is het proberen vanaf de recoverypartitie ( Vanaf Lion en hoger ), of vanaf een installatie DVD / Stick.

Maar ik zou beginnen met een volledige backup voor je dat gaat doen.

Wat je ook kunt doen is een kloon maken, de schijf partitioneren en de kloon terug plaatsen. Ook dit kan vanaf de recoverypartitie of vanaf een installatie DVD / Stick.

Bijdrager
    Loois

Nee dat was niet het geval. Na een aantal keer gewist te hebben en een extra partitie te hebben toegevoegd en weer verwijderd doet hij het inmiddels, geen idee wat er nu werkelijk gebeurd haha. Toch bedankt voor je reactie!

Bijdrager
    Niels

De ‘verloren ruimte’ kun je terugzetten op de hoofdpartitie door op de ‘dikke bak’ partitie (dus de tweede in de lijst en niet de schijf zelf) te klikken en bij ‘grootte’ een waarde gelijk of groter dan de maximale Gb van je schijf in te vullen. De waarde wordt dan vanzelf aangepast tot de maximale waarde en vervolgens druk je op ‘pas toe’.

Wil je ook de hoofdpartitie wissen dan verwijs ik je naar mijn reactie in topic: Wissen Mac

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.