11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    alaska

Alle oude versies van een notitie blijft staan na wijzigingen ervan

Als ik een notitie in Notes wijzig wordt er een duplicaat aangemaakt in de lijst met notities links in de zijbalk, met de oude tekst (voor de wijziging).
    Na elke wijziging ontstaat er dus een duplicaat, dus van sommige notities heb ik tien versies in de zijbalk staan.

Hoe is dit op te lossen?

Ik gebruik Mavericks, maar daarvoor had ik hetzelfde probleem ook.

Bijdrager
    tarun

Hier bij Appletips staat meer. Maar die oplossing is erg drastisch. Ook weet ik niet of het bij 10.9 ook werkt.

Bijdrager
    alaska

Ik ben een beetje huiverig voor die oplossing, want ik weet niet goed wat dat precies tot gevolg kan hebben…

Heeft niemand anders hetzelfde probleem?

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Ik heb hetzelfde ja.

Bijdrager
    Hydræ

Ik heb dit probleem niet met Notities onder Mavericks. Wel vraag ik me af of je Versies niet gewoon uit kunt zetten, want hij bewaart telkens een kopie van elk bestand wat je bewerkt.

Bijdrager
    tarun

Voor zover ik weet kan je versies niet uitzetten. In ieder geval niet gemakkelijk. Waarom zou je dat doen? Wat ik lees bij Apple is dat alleen wijzigingen worden bewaard. Een “versie” is dus geen heel bestand, maar alleen wat je hebt gewijzigd ten opzichte van de vorige versie.

Dus gebruik je het niet? Gewoon negeren.

Bijdrager
    alaska

Negeren is niet zo makkelijk, want de lijst met notities is dus een rommeltje, aangezien alle oude versies van alle notities daar ook in staan.
    Ik kan soms nauwelijks een notitie terugvinden, en moet dan eerst checken of er niet een recentere versie boven staat.

Bijdrager
    tarun

Juist. Ik concentreerde me op de versies. Met Notes werk ik niet. Kan je die lijst niet laten verdwijnen? Mij lijkt dat je altijd bij openen de laatste versie te zien krijgt.

Bijdrager
    alaska

Ik heb die lijst natuurlijk nodig om te kiezen welke notitie ik wil zien of bewerken.
    De verschillende notities en de verschillende versies van iedere individuele notitie staan daarin dus door elkaar.

Bijdrager
    tarun

Ik zie geen versies als ik notities maak:

Of hebben we het ergens anders over?

Bijdrager
    Hydræ

Alaska, het enige wat ik nog kan bedenken is iets met synchroniseren.
    Misschien zegt dit je wat meer?
    http://support.apple.com/kb/HT4191?viewlocale=nl_NL

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.