19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    John Allijn

alle onzichtbare bestanden op een schijf zichtbaar maken

Is het mogelijk om op een macos 9 machine alle bestanden op de harde schijfmiddel één programma of script zichtbaar te maken?
    het doorlopen van de hele schijf met resedit en dan file voor file het Visible vinkje aanzetten is niet echt een optie.

de reden hiervoor is dat op mijn oude mac mijn photoshop 3 installatie corrupt is geraakt. herinstallatie lost het probleem niet op, dus ik vermoed dat er ergens nog een onzichtbaar bestandje is blijven staan. PS3 heb ik echter nu en dan nog altijd nodig.

Moderator
    unSOUND

Photoshop CS3 werkt volgens mij niet met verborgen bestanden… Weet je wel zeker dat je alle restanten weg hebt gegooid zoals het reciept, en de mappen in Application Support ?

Kortweg gevraagd: wat heb je verwijderd voordat je Photoshop opnieuw probeerde te installeren ?

Bijdrager
    Esquare
    ”unSOUND”

Photoshop CS3 werkt volgens mij niet met verborgen bestanden… Weet je wel zeker dat je alle restanten weg hebt gegooid zoals het reciept, en de mappen in Application Support

Het gaat over Photoshop 3 (zonder CS) en OS9 (zonder receipts of wat dan ook).

Moderator
    unSOUND

Stonden mijn ogen even scheel… excuus. :o

Bijdrager
    John Allijn

ik weet het: het is erg:)

Bijdrager
    Esquare

Misschien dat je hier een oplossing vindt?

Bijdrager
    John Allijn

dank je wel!
    ik ben nu snitch aan het installeren met een plugin. volgens de beschrijving zou dat het moeten doen!

Bijdrager
    sedikit

Ik ben enthousiast over Invisibles, gratis, en in het Nederlands: http://blog.tice.de/software.php?page=InVisibles%20nederl

Edit: en natuurlijk File Buddy, niet gratis.

Bijdrager
    Esquare

Psst… sedikit: OS 9!

Bijdrager
    John Allijn

Dank je wel!
    ik heb een heleboel van de programma’s geprobeerd, en uiteindelijk is het gelukt met FileBuddy!
    thanks!

Bijdrager
    sedikit
    ”Esquare”

Psst… sedikit: OS 9!

(dat file buddy wel werkte, is dan ook een toevallig advies geweest…….)

Bijdrager
    computer space

Verwijderd

Bijdrager
    Esquare

Psst… Martiniman: OS 9!

Bijdrager
    computer space

Verwijderd

Bijdrager
    Esquare
    ”Martiniman”

Of zoekt de topicstarter voor OS 9? Dan moet ie op http://www.macos9.nl zijn toch?

Psst… Martiniman:

Classic
    Vragen, opmerkingen en andere dingen over de eerdere Apple systemen kunnen hier.

Bijdrager
    s_k

Muwahaha, dit is zo grappig :).
    Maar gaat het echt om verborgen bestanden zoals die ook in Windows zitten?
    Bij Windows heb je gewoon een vinkje ‘verborge betsanden weergeven’ of ‘verborgen bestanden niet weergeven’. En een apart vinkje ‘verboregen systeembestanden weergeven’.
    Kun je niet gewoon naar de Macintosh HD en dan bij àlle bestanden? Da’s ook gek! (omdat ’t je eigen Mac is enzo)

Bijdrager
    John Allijn

He S_K,

dat is inderdaad iets kroms in het oude macos9. in osx kan dat inderdaad via een tooltje wel.

Het idee bij os9 was dat je dat soort bestanden ook echt nooit nodig zou hebben, in tegenstelling tot bij windows waar gewoon je hele system-folder leeg is als je dat opent.

os9 zat wat dat betreft een stuk beter in elkaar dan windows indertijd, maar vergeleken met osx is het allebei een beetje onbeholpen….

Bijdrager
    s_k

Kan niet zeggen dat OS 9 beter werkt dan Windows, qua compatibiliteit met nieuwe bestandsformaten enzo, maar mijn macje is dan ook wel aardig… halfdood :).
    Ben erg benieuwd naar OS X, nog even sparen!

Moderator
    Poezenbeest
    ”s_k”

Kan niet zeggen dat OS 9 beter werkt dan Windows, qua compatibiliteit met nieuwe bestandsformaten enzo, maar mijn macje is dan ook wel aardig… halfdood :).
    Ben erg benieuwd naar OS X, nog even sparen!

iso, mp3, img, tiff, om maar eens even wat bestandsformaten te noemen waar je op een Windows-bak in 1998 niet mee aan moest komen, maar die je op een OS9-machine wel kon openen met een standaardinstallatie en -programma’s. Toentertijd waren bovengenoemde bestandsformaten min of meer ook nieuw…

De vergelijking die jij maakt kan je ook omdraaien; Windows98 is een prutsysteem ten opzichte van OSX, want OSX kan tenminste met nieuwe bestandsformaten omgaan…

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.