3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Kristofke

Alle mails van POP account verdwenen

Ik starte vanmorgen gewoon mijn Mail op, de nieuwe mails kwamen binnen. Toen ik een mail wou versturen kreeg ik de foutmelding dat er iets mis was met de SMTP server, ook al had ik daar niets aan veranderd.

Na de SMTP server een keer te verwijderen en opnieuw toe te voegen is plots mijn postvak in van mijn POP account leeg. Ik krijg wel nog gewoon de nieuwe mails binnen die nu toekomen, maar alle mails van 6 jaar gewoonweg allemaal weg.

Als ik in de account opties van de POP account ga kijken zie ik gewoon alle aanwezige e-mails op de POP server staan.

Hoe kan dit? Waar zijn die tienduizenden mails naar toe en waarom haalt hij ze niet opnieuw binnen? Of zijn ze zogezegd al binnengehaald maar laat hij ze niet zien? Ik heb ook alle filters en regels afgezet maar geen oplossing.

Ik durf de POP account niet verwijderen daar ik dan mijn gehele inbox kwijt ben.

Bijdrager
    GoeieDag

Mail al eens herstart?

“tienduizenden mails”? Je laat alle mails in ‘Inkomend’ staan? Niet lokaal op de Mac? Tja…

Welke provider eigenlijk?

Bijdrager
    Kristofke

Ik heb Mail en de gehele iMac al enkele keren herstart.

Ivm het aantal mails, ik laat bij Telenet de box gewoon vollopen tot tegen de 4,5 GB van de 5 GB limiet en dan delete ik deze. Alle berichten die ouder zijn dan vier maanden of zo die staan in een map Archief. In mijn Inbox staan momenteel 18.000 mails, en in mijn Archief map een 26.000 mails. Maar die aantallen zouden op zich geen oorzaak mogen zijn van het probleem. Op zich nog een geluk dat mijn POP server nog al mijn mail heeft vanaf augustus vorig jaar moest Mail alles gedelete hebben.

Ik heb op mijn POP server ook een Archief map, en Mail synchroniseerde dat ook mee. Nu is die map verdwenen in mijn lijst. En nog steeds negeert Mail alle berichten op de pop server die niet nieuw zijn. Ook al zie ik dus al die duizenden mails niet meer in Mail, hij haalt ze niet meer binnen, dus denk ik dan weer dat hij op de een of andere manier toch nog weet dat hij deze heeft binnengehaald.

Waar vind ik bestand van de account van deze mailbox op mijn harde schijf om de grootte te controleren? Als deze natuurlijk maar enkele MB is ipv een veel groter bestand, dan is de conclusie dat Mail gewoon alles heeft gedelete zonder enige vraag, waarschuwing, of crash.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 5 maanden geleden door  Kristofke.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 5 maanden geleden door  Kristofke.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.