7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Yeti

Alle links uit een feed openen in iframe

Ik heb door middel van JavaScript een feed van mijn tumblr-artikelen op mijn website gezet. Nu wil ik dat de links naar die artikelen allemaal in een iframe op dezelfde pagina worden geopend. Zo ziet het er op dit moment uit:

<br />
    <div id="tekst1"><br />
            <div id="tekst2"><br />
    <div id="recentPosts"><p>Laden..</p></div><br />
    <script type="text/javascript"><br />
    google.load("feeds", "1");<br />
         <br />
        function OnLoad() {<br />
          var feedControl = new google.feeds.FeedControl();<br />
         feedControl.setNumEntries(20);<br />
          feedControl.addFeed("http://*************.tumblr.com/rss");</p>
    <p>      feedControl.draw(document.getElementById("recentPosts"));<br />
        }<br />
         <br />
        google.setOnLoadCallback(OnLoad);<br />
    </script><br />
    </div><br />
    <iframe id="tumblr" src="" style="border:0px #FFFFFF none;" name="tumblr" scrolling="no" frameborder="0" marginheight="0px" marginwidth="0px" height="60px" width="600px"></iframe></div><br />

Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Bijdrager
    twenske

Kun je het niet gewoon in een div zetten? Iframe is volgens mij eenbeetje ouderwets. Anders zou je denk met behulp van jquery de content in de iframe moeten zetten.

Bijdrager
    Yeti

Hoe zou je dat dan doen? Ik ben pas een paar weken bezig hiermee, dus het is allemaal redelijk nieuw.

Bijdrager
    twenske

Het script hoe het nu staat zet het al in een div. Waarom wil je het eigenlijk in een iframe zetten? Kun je je div niet gewoon bewerken zodat het aan je eisen voldoet?

Bijdrager
    Yeti

Geen idee waarom ik het in een iframe wil, ik dacht dat dat de enige optie was, maar als er andere (betere) alternatieven zijn sta ik daar absoluut voor open. Wat ik in ieder geval wil, is links een lijst met de titels van alle blogposts met links naar de blogposts, dat heb ik al werkend, maar nu wil ik dat als ik op een link in die lijst klik (die lijst linkt naar de website van tumblr), die link zich in een iframe of soortgelijke functie opent, in ieder geval op dezelfde pagina. Wat is wat jou betreft de makkelijkste/beste manier om dit te doen?

Bijdrager
    twenske

Ik heb nog nooit met tumblr gewerkt dus weet het niet zeker. Maar hoe ik het script nu zo zie is het alleen om de posts te laden maar kun je geen target instellen voor de links. Mischien als je eens een live demo stuurt kan ik eens kijken voor je.

Bijdrager
    Yeti

<script type=”text/javascript”>
    jQuery(document).ready(function() {
    jQuery(“.tumblr_body”).hide();
    //toggle the componenet with class msg_body
    jQuery(“.tumblr_title”).click(function()
    {
    jQuery(this).next(“.tumblr_body”).slideToggle(500);
    });
    });
    </script>

Hier heb ik het uiteindelijk mee gedaan, het ziet er anders uit dan dat ik eerst wilde, maar ik denk dat dit uiteindelijk veel mooier eruit ziet. Als je op de titel van het artikel klikt komt de inhoud eruit geslided. In elk geval bedankt voor de hulp!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.