11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    ikaren

Alle instelingen, foto’s, muziek en bureaublad weg

Toen ik vandaag in m’n user inlogde kreeg ik te zien dat mijn: (alleen bij mijn user)

– bureaublad helemaal was veranderd (blauwe achtergrond), dat mijn mapjes op het bureaublad allemaal verdwenen waren.
    -Mijn instellingen zoals het toetsenbord en de programma’s die ik in de dock had geplaats weg waren en vervangen met de “originele” applicaties. (de applicaties die standaard in de dock komen te staan).
    -mijn muziek in iTunes helemaal verdwenen was
    -mijn foto’s uit iPhoto allemaal verdwenen waren (ik heb geen enkele van mijn foto’s kunnen vinden in iPhoto)

Tot mijn grote opluchting blijkt dat ik niet alles ben verloren … dat ik gewoon naar “users” moet gaan en op mijn mapje klikken (karen). Kan ik zomaar mijn eigen mapjes naar het bureaublad slepen door het mapje “bureau” te openen ? Hoe kan ik mijn muziek weer in iTunes krijgen ? en mijn foto’s in iPhoto ? (Door gewoon iTunes naar dat mapje te verwijzen waar de foto’s en de muziek in zit ?)

Heeft iemand enig idee van deze plotselinge veranderingen ?
    (nog 5.6 GB vrij op de harde schijf)

Inactief
    Anoniem

Heb je soms de naam van je home folder (de map met het huisje) veranderd?
    Dat moet je namelijk niet doen.

Bijdrager
    ikaren

:mrgreen: eeuuuhhmmm ja … ik dacht dat het misschien aan dat zou kunnen liggen want de naam van het huisje heeft nu weer zijn oorspronkelijke naam.

Ik ben dan niets verloren ? normaal gezien ??

Inactief
    Anoniem

Volgens mij zijn er mensen op het forum die weten hoe je het weer kan herstellen.

Edit: toch?

Bijdrager
    ikaren

Ik ben mijn foto’s weer in iPhoto aan het toevoegen … en dit keer zijn het 12000 foto’s :o .. dat is meer dan het dubbele dat ik daarvoor in m’n iPhoto had staan. (Hoe is dat mogelijk ? :oops:)

Volgens mij is er geen manier om alles ongedaan te maken :x .. of wel ?

Bijdrager
    estherzd

Ho! Wacht! Dat heb ik ook wel eens gehad!

Kijk snel hier!

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107854

Bijdrager
    ikaren

Het is waarschijnlijk heel gemakkelijk .. maar nu wil ik niets verkeerd meer doen … hoe zit dat nu in het nederlands ?? :roll:

Bijdrager
    maceddy

T zijn wel allebei vrouwen die het gehad hebben:P

Die zijn niet tevreden met de standaardnamen blijkbaar :bigsmile: :innocent:

Bijdrager
    ikaren

:lol: het is gelukt !!! Suuuuuuuuper bedankt.

En ja .. het zijn twee vrouwen …:P

Bijdrager
    glanzendappeltje

Hey,

ik heb net het zelfde voor. Die uitleg in het Engels lijkt me wat raar, en het wekt niet echt.

Kan iemand in het kort dit in het Nederlands uitleggen?

Bedankt op voorhand!

Bijdrager
    Xenophon

Ik heb dit probleem ook, maar na een vastloper en icm. FileVault. iTunes, iPhoto, Mail, alles weg en steeds een geresette ‘Dock’.

Weet iemand waar ik moet beginnen met herstellen?

(Opgelost met complete reinstall van Tiger, en terug zetten van Backup files…, nooit geen FileVault meer voor mij)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.