10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    keyboardboy

Alle hotmail berichten weg in Mail

Hallo,

Ik heb een (voor mijzelf aardig groot) probleem. Toen ik vandaag las dat Hotmail via Exchange op de iPhone kan, heb ik dit ook geprobeerd in Mail. Ik heb eerst mijn “normale” pop3 account verwijderd.

Toen ik erachter kwam dat hotmail niet werkt via Exchange, heb ik
    mijn pop3 account weer toegevoegd. Toen deze ging synchroniseren, kwamen er echter maar 80 mailtjes in mijn inbox. Dit waren de mailtjes die bewaard zijn gebleven op de server van hotmail.com. De andere mailtjes die ik in de afgelopen 2 jaar in Mail ontvangen heb zijn echter nergens te vinden! Deze staan ook niet meer op de server van hotmail.com; deze stonden op mijn MacBook en zijn met het verwijderen van mijn account mee verwijderd.

Ik heb echter nog regelmatig dat ik mailtjes terug moet zoeken. Is er iemand die een mogelijkheid kent om deze mailtjes toch terug te krijgen?

Bedankt alvast!

Timen

Bijdrager
    Sascha

Eén woord: TimeMachine.

Inactief
    Anoniem

mail die je van een POP server haalt staat dus niet meer op de server en wordt allleen nog maar lokaal bewaard. Je kan dat voorkomen door het vinkje “verwijder berichten van de server” uit te zetten. Terughalen kan idd alleen met zoiets als Timemachine..

Een wat handiger optie is een account nemen dat IMAP ondersteunt. Alle mail staat dan op de server en het enige wat je eigenlijk doet is met je mailclient “kijken” naar de mail op de server. Elke wijziging die je doet, doe je dus op de server. Gevolg is dat je op elke client altijd een up-to-date mailbox hebt!

Bijdrager
    keyboardboy

Hmm ik heb helaas geen TimeMachine backup… Is dat de enige manier om de mailtjes weer terug te krijgen?

Bijdrager
    Hansi2124
    keyboardboy op 31 augustus 2010

Hallo,
    Ik heb een (voor mijzelf aardig groot) probleem. Toen ik vandaag las dat Hotmail via Exchange op de iPhone kan, heb ik dit ook geprobeerd in Mail. Ik heb eerst mijn “normale” pop3 account verwijderd.

Kan je mij uitleggen waarom je dat hebt gedaan? Want dat was totaal niet nodig natuurlijk. Als je Firefox installeert op je Mac, haal je toch ook niet eerst Safari weg?

Bijdrager
    Oppie

Het hoeft natuurlijk geen TM backup te zijn; elke backup is uiteraard goed.
    Heb je geen backup, tja dan heb je pech! Dan heb je een les ‘the hard way’ geleerd!

De waarschuwing bij het verwijderen van de pop-account was duidelijk; je had de post in een apart mapje kunnen zetten, dan was er geen probleem geweest.

Geblokkeerd
    Anoniem

De waarschuwing bij het verwijderen van de pop-account was duidelijk; je had de post in een apart mapje kunnen zetten, dan was er geen probleem geweest.

Dit! Driewerf dit!

Ik snap dat sowieso nooit! Mensen die al hun mails bewaren in de Inbox! Waar slaat dat nou op? Er zitten alleen maar voordelen aan email mappen…

Bijdrager
    keyboardboy

Ok, ik merk nu dus wel dat er geen andere manier is. Waarom ik dit gedaan heb: ik wilde via exchange mijn email ontvangen, telkens als ik op “nieuwe account” klikte en ik voerde mijn email in ging hij automatisch via pop3. Toen dacht ik dus dat ik mijn pop3 account zou moeten verwijderen zodat ik daarna zelf kon kiezen via welke manier ik mijn email wilde ontvangen. Het is dus gewoon dom, en ik heb er zeker van geleerd;-).

Bijdrager
    Hansi2124

Dan heeft het nog enig resultaat opgeleverd, zullen we maar positief afsluiten…;-)

Bijdrager
    keyboardboy

Haha inderdaad, always look on the bright side of life!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.