9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Lennertpichel

alle geluid streamen naar Airport Express

Beste mensen,

Ik wil al het geluid naar mijn airport express sturen, niet alleen dat van itunes.
    Nu heb ik een progje gevonden ‘ Airfoil’ .

wie heeft er nog (gratis) alternatieven???

Bijdrager
    KarelWillem

Er zijn geen gratis alternatieven.

Nou ja, misschien wel?
    http://www.hersson.net/projects/raopx

Bijdrager
    Lennertpichel

hoeft ook niet per se gratis te zijn…..

Bijdrager
    Lexis

Ik wil dit ook graag, maar bijv. Youtube is niet in sync, wat ook irritant is.

Bijdrager
    racer1994

Heb je een pb gestuurd misschien helpt het?

Bijdrager
    KarelWillem

Een beter alternatief voor Airfoil is er niet. Dat is heel simpel.

Airfoil kan ook film en geluid in sync houden, als de films afgespeeld worden via de eigen Airfoil Video Player.

Bijdrager
    Lennertpichel

airfoil is redelijk… soms is het geluid niet helemaal sync maar ok….

Bijdrager
    jdan

Een gratis alternatief voor Airfoil? Natuurlijk kan het met RaopX, KarelWillem. Eerst Soundflower installeren (Soundflower) en daarna Raopx (http://www.hersson.net/projects/raopx). Bij Audio Setup moet je (misschien) de instelling veranderen naar 44,100 hz. (kan via Soundflowerbed – onderdeel van Soundflower). En nu kan je starten. Je moet eerst de systeemvoorkeuren van geluid veranderen. Zowel bij in- als uitvoer selecteer je Soundflower (2ch). Daarna open je de terminal en je tikt raopx in (en je klikt op enter). Seconden later luister je naar je favoriete muziek op Grooveshark op je stereoset.

Bijdrager
    jdan

Ik heb zelf twee programma’s geschreven om de instellingen te automatiseren. Het zijn AppleScripts die je opent en als programma’s moet opslaan. Je sleept de icoontjes naar het dock. Een klik op het start-programma en seconden later kun je luisteren. Een klik op het stop-programma volstaat om het programma te stoppen en de (systeem)instellingen aan te passen.
    De twee scriptjes:
    Start
    Stop
    Gedetailleerde uitleg:
    Handleiding

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.