8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    RobApple

Alle gegevens van HD/PowerMac G5 Dual/Core naar HD/MacPro.

Ik heb een nieuwe MacPro/2.0. Ik wil graag alle HD (250 GB) gegevens van mijn PowerG5/2.0 Dual-Core inclusief E-mailtjes (Entourage) en bladwijzers (Firefox en Safari) overzetten naar de HD (250 GB) van MacPro. Hoe kan ik dat het beste en snelste doen, zodat er geen dubbele programma’s in komen te staan? De HD van PowerMac G5 in MacPro plaatsen is een optie of werkt dat niet of anders? Gaarne advies.

Bijdrager
    iDog

Als het allebei SATA schijven zijn, kan het volgens mij wel. Ook zijn allebei je machines Intel, dus als op die 250 gb van je G5 ook gewoon Tiger hebt geinstalleerd, kun je die schijf gewoon in je MacPro plaatsen en er mee opstarten. Evt. even updater draaien voor MacPro specifieke updates, maar dan ben je volgens mij klaar:)

Bijdrager
    RobApple

@iDog. Als het allebei SATA schijven zijn, kan het volgens mij wel. Ook zijn allebei je machines Intel, dus als op die 250 gb van je G5 ook gewoon Tiger hebt geinstalleerd, kun je die schijf gewoon in je MacPro plaatsen en er mee opstarten. Evt. even updater draaien voor MacPro specifieke updates, maar dan ben je volgens mij klaar:)

De PowerMac G5/2.0 heeft geen Intel processors, maar IBM processors. Het zijn allebei SATA II schijven. Op allebei staat Tiger 10.4.7.

Bijdrager
    iDog

Ah, foutje mijnerzijds. Dan kun je er niet van booten, Tiger is verschillende versie voor Intel en PPC.
    Sowieso weet ik niet of al die applications die je op G5 hebt geinstalleerd zo zullen werken op de MacPro (waarschijnlijk wel via Rosetta, maar toch, ik kan me voorstellen dat er iets ‘speciaals’ gebeurt tijdens het installeren van een niet Universal applicatie op een Intel machine, wat je nu zal missen doordat je de applicaties gewoon wilt kopieren).

Wat ik zou proberen. De G5 hd in je MacPro inbouwen. Gewoon opstarten met de MacPro HD. Dan een image maken van de G5 hd, deze restoren op je MacPro HD. De G5 hd loskoppelen en vervolgens opstarten met de Tiger install dvd en herstel systeem (met behoud van data) uitvoeren op de MacPro hd.

Kunt het uiteraard ook via netwerk doen (de image overzetten), maar denk dat het sneller gaat als je even de HD overzet. Die MacPro gaat heel makkelijk open enzo (volgens de demofilmpjes toch:) )

Voor dat restoren en backuppen heb ik een tijdje geleden iets gebruikt waarvan me nu even de naam is ontschoten.. ik zoek op…

edit. gevonden . Carbon Copy Cloner link

Bijdrager
    klaus

Waarom zo moeilijk doen? Gewoon je 2 macs verbinden met een firewire kabel en de setup assistant z’n werk laten doen.

Het OS klonen naar de andere disk zal idd niet werken.

Bijdrager
    RobApple

@”iDog” Ah, foutje mijnerzijds. Dan kun je er niet van booten, Tiger is verschillende versie voor Intel en PPC.
    Sowieso weet ik niet of al die applications die je op G5 hebt geinstalleerd zo zullen werken op de MacPro (waarschijnlijk wel via Rosetta, maar toch, ik kan me voorstellen dat er iets ‘speciaals’ gebeurt tijdens het installeren van een niet Universal applicatie op een Intel machine, wat je nu zal missen doordat je de applicaties gewoon wilt kopieren).

Wat ik zou proberen. De G5 hd in je MacPro inbouwen. Gewoon opstarten met de MacPro HD. Dan een image maken van de G5 hd, deze restoren op je MacPro HD. De G5 hd loskoppelen en vervolgens opstarten met de Tiger install dvd en herstel systeem (met behoud van data) uitvoeren op de MacPro hd.

Kunt het uiteraard ook via netwerk doen (de image overzetten), maar denk dat het sneller gaat als je even de HD overzet. Die MacPro gaat heel makkelijk open enzo (volgens de demofilmpjes toch:) )

Voor dat restoren en backuppen heb ik een tijdje geleden iets gebruikt waarvan me nu even de naam is ontschoten.. ik zoek op…

edit. gevonden . Carbon Copy Cloner link

Hoe moet dat, een image maken? Heb geen idee.

Bijdrager
    iDog
    ”klaus”

Waarom zo moeilijk doen? Gewoon je 2 macs verbinden met een firewire kabel en de setup assistant z’n werk laten doen.

Het OS klonen naar de andere disk zal idd niet werken.

dat kan ook natuurlijk:)

[size=9:a662e186a6]ik had destijd alleen geen firewire kabel tot mijn beschikking en om 21.00 zijn er doorgaans niet al teveel computerwinkels meer open…[/size:a662e186a6]

Bijdrager
    klaus

Geen image maken, werkt niet.

Gewoon de setup assistant gebruiken die meegeleverd wordt. Die kan je opstarten na installatie van je nieuwe mac, of gewoon opstarten nadien.

Firewire kabel tussen je macs hangen, instructies volgen op scherm en klaar is kees.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.