3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    aukem

[Opgelost] Alle file-icons zijn verdwenen in de Finder

Beste OMT’ers,

Een paar maanden terug heb ik de gegevens van 1 mac gekopieerd naar 2 andere mac’s met de migratie assistent. (Macbook Pro mid 2015 & iMac mid 2012)

Sindsdien hebben beide mac’s het volgende (verschrikkelijk irritante) probleem, zie bijlage:

Voorbeeld 1

In heel de finder worden de file icoontjes van het document niet weergegeven. In Documenten, Programma’s, Bureaublad, Dropbox, user map echt overal. Behalve de “Al mijn bestanden” folder laat deze wel zien. Is er iemand die een fix heeft voor dit eigenaardige probleem wat ik nergens op google terug kon vinden?

Edit: Toen ik mijn bijlage toe wilde voegen op OMT krijg ik een keurig Finder overzicht met al mijn bestanden met ‘wel’ icoontjes. Zie hier bijlage 2:

Voorbeeld 2

Edit 2: Ik zie nu pas dat in het eerste screenshot ik 2 verschillende weergave opties heb gebruikt. Het gaat dus om weergaveoptie 3 van de 4

Alvast bedankt;)

• Dit onderwerp is gewijzigd 10 maanden, 3 weken geleden door  aukem.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 10 maanden, 3 weken geleden door  Night. Reden: Topic opgelost

Bijdrager
    aukem

Antwoord: Mijn excuses ik kan het topic niet verwijderen maaaar heb de oplossing…

A: rechtermuisknop in finder op “Toon weergaveopties” en selecteer “Toon symbolen”

Bijdrager
    KarelWillem

Haha, het is eigenlijk nooit tot me doorgedrongen dat die optie er überhaupt was.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.