11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Psmiles

Alle bestanden naar iCloud, maar ik zie geen vermindering van ruimte

Ik mijn iCloud opgewaardeerd naar 50 GB, zodat ik al mijn documenten daar kan backuppen.

Na twee weken valt me het volgende op:

1. ik zie achter alle mappen en bestanden cloudwolkjes staan, maar mij is niet duidelijk of ze daadwerkelijk naar de iCloud zijn gebackupt – de vrije ruimte is nog steeds zo’n 48 Gb ???

2. In de navigatiekolom staat achter het symbool voor de iCloud al weken een ‘uploadcirkeltje’ dat maar niet volledig grijs wil worden. Klik ik op info dan is die nu al twee weken bezig om 4 bestanden van in totaal 43 Mb te uploaden.

Het lijkt me allemaal niet logisch, maar misschien heeft iemand inzicht in hoe dit alles te interpreteren.

Alvast dank.

Bijdrager
    Shmoo

Zo werkt dat niet…

De bestanden worden pas naar iCloud (server only)  gezet wanneer je geen ruimte meer hebt op je Mac. En je hebt daar zelf ook geen controle over welke bestanden wel en niet dat regelt het systeem allemaal zelf.

Bijdrager
    KarelWillem

Nou, zo lees ik het toch niet helemaal.

En dat zou ook niet echt logisch zijn, als je die files ook op je iOS devices wilt gebruiken.

https://support.apple.com/en-us/ht206985

Bijdrager
    Shmoo

De bestanden gaan wel naar iCloud (zie het wolkje) maar ze blijven wel nog steeds ook op je computer staan. Pas wanneer er ruimtegebrek ontstaat gaat macOS bepalen welke bestanden verplaatst worden naar enkel de iCloud server. Dan worden ze van je HD gehaald en krijg je dus weer meer ruimte. Dit zijn dat meestal bestanden van formaat zoals video’s of bestanden die je niet veel gebruikt zoals .psd van 75mb met een bewerkingsdatum van 2015.

Wat wij allemaal nodig hebben is dit maar goed daar moet je niet voor bij Apple zijn.

Bijdrager
    Psmiles

@shmoo, @karelwillem Dank voor de antwoorden.

ht206985 gelezen, daarin wordt van alles beloofd maar wordt niet duidelijk waarom de iCloud dan nog steeds 48 Gb blijft aangeven?En ik kan de bestanden helemaal niet benaderen vanaf mijn iPhone of iPad (iCloud Drive bestaat niet meer als app).

iCloud lijkt inderdaad een sof vergeleken met DropBox.

Bijdrager
    Koezel

@ Psmiles: icloud Drive vind je onder bestanden op de IPhone/Pad.

Bijdrager
    GoeieDag

Als je je bestanden offline wilt inzien en/of bewerken, zullen ze ook lokaal opgeslagen moeten zijn?!

Psmiles op 3 juli 2018 om 07:18
    iCloud lijkt inderdaad een sof vergeleken met DropBox.

Niks geen sof. Prachtige service.!

Bijdrager
    gipsman

@shmoo

Maar smart sync is enkel voor business users denk ik. Dat is €20/maand, wèl met 1TB. Of intussen algemeen?

Bijdrager
    Shmoo

Nee nog steeds enkel voor Business en teamleden. Dus als je het al privé of als kleine onderneming wilt gebruiken dan moet je minimaal 3 gebruikers afnemen. Dat is 360,- per jaar ex btw.

Komt wel naar de Pro gebruikers maar dat heeft tijd nodig en zolang Apple geen steek verder komt qua cloud en het allemaal speelgoed blijft ligt er natuurlijk ook totaal geen druk op hun schouders. Dropbox richt zich heel erg op een bepaalde doelgroep en die kunnen ze als geen ander bereiken.

Bijdrager
    feek

Smart sync zit tegenwoordig toch ook bij persoonlijk/invidueel professioneel?

Bijdrager
    Psmiles

Bedankt allen voor de tips!

@feek Smart sync (Slimme synchronisatie) zit idd ook bij het Dropbox Individuele Pro abonnement (1TB) à € 16,58 per mnd, jaarfactuur.

Tja, toch weer te impulsief besloten.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.